Fiat Punto II 1.2 2000 r. zapala sie kontrolka ci¶nienia 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam.Mam pewien problem z kontrolk± ci¶nienia oleju.Podczas odpalanie samochodu zapala sie i zaraz ga¶nie(czyli wszystko prawid³owo).Ale podczas jazdy(gdy samochód jest ju¿ rozgrzany) i zatrzymywania sie np.na swiat³ach zapala sie w³asnie kotrolka ci¶nienia oleju,gdy ruszam wszystko wraca do normy( i ga¶nie).Dzieje sie tak tylko na rozgrzanym samochodzie na "zimnym" wszystko dzia³a jak powinno.Mia³ kto¶ podobny problem :idea: ? Proszê o jakie¶ sugestie na ten temat :roll: Pozdrawiam i z góry dziêkuje za pomoc ;)



Sugeruje wymieniæ olej bo ju¿ jest ¿adki i jak siê rozgrzeje to na wolnych obrotach ma mniejsze ci¶nienie.


Sugeruje wymieniæ olej bo ju¿ jest ¿adki i jak siê rozgrzeje to na wolnych obrotach ma mniejsze ci¶nienie. olej by³ wymieniany nawet nie pó³ roku temu...

Zimny olej a ciep³y, rózni siê diametralnie gêstosci±. I wraz ze wzrostem temperatury spada cisnienie oleju wytwarzane przez pompê oleju, jak i zdolno¶c zasysania go z misy olejowej. tak samo prêdko¶c obrotowa podnosi cisnienie oleju. Zatem przyczyna zapalenia sie kontrolki mo¿e byæ zbyt rzadki olej, wzbogacony juz paliwem poprzez nieodpowiednie uzytkowanie pojazdy, bad¼ wypadanie zap³onów i przedostawanie sie paliwa do misy olejowej. Awariê moze powodowac te¿ czêsc ssawna pompy czyli jej po³aczenie ze smokiem olejowym który w razie nieszczelno¶ci ponad poziomem oleju powoduje zasysanie powietrza zamiast oleju do pompy. Dalej pompa olejowa mo¿e byæ na tyle zuzyta ¿e nie trzyma cisnienia na wolnych obrotach (bardzo rzadki przypadek) jednak¿e w pompie olejowej jest zawór cisnieniowy, którego awaria (zacieranie siê) przyniesie podobny skutek. Na koñcu mamy osobny juz temat czyli elementy ³ozysk ¶lizgowych (panewki) których zuzycie zmniejsza cisnienie oleju w uk³adzie olejowym. Tak wiec przyczyn mo¿e byc wiele. Zatem standartowo zaczyna sie opd pomiaru cisnienia, os³uchania stetoskopem lub uchem w³asnym panewek. Zerkniêcia w misê olejow±. Filtr oleju natomiast w razie zakot³owania powinien byæ omijany przez uk³ad olejowy specjalnym zaworem, jednak¿e przy goracym oleju i sfatygowanym silniku nie zadzia³a on.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl