Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam wszystkich forumowiczów !!
Jestem posiadaczem Fiata Pandy z silnikiem 1.1 i instalacj± gazow± Tartarini za³o¿on± od nowo¶ci auta (tj. 4 lata). Mój problem polega na tym i¿ autko ma problemy z jazda na benzynie (leje paliwo na markowych stacjach). Wygl±da to tak ¿e jak daje gazu to auto z pocz±tku muli a potem juz jedzie normalnie, i tak jest na ka¿dym biegu. Zastanawiaj±ce jest to ¿e na LPG jedzie normalnie.Wykluczyl bym tutaj w tym wypadku zatkane wtryski bo przeca na gazie by te¿ tak musia³o robiæ.
Czy maj± koledzy jakies rady ??
A i jeszcze dwa inne pytanka. Czy jak wymieni³em klocki i tarcze hamulcowe z przodu to czy konieczne jest odpowietrzanie hamulców ?? I czym objawia sie z³e ustawienie kola rozrz±du (chodzi mi o naprzeciw leg³e le¿enie znaków na kole i obudowie silnika)
Z góry dziêkuje za wszystko i pozdrawiam !
Silnik zasilany gazem i benzyna najczê¶ciej po paru latach na tym drugim przestaje chodziæ. Czesto jest to zwi±zane z rzadkim u¿ywaniem instalacji benzyny. Najczê¶ciej co sie odzywa to uk³ad zap³onowy. Naleza³oby sprawdzic tutaj ¶wieczki zap³onowe, przerwa na elektrodach nie powinna przekraczaæ 0,7mm (najczêsciej przy standartowych swiecach) do zasilania gazem zalecane jest zmniejszenie przerwy do 0.6mm. Wiêc na dobry poczatek proponowa³bym owe ¶wieczki zdemontowac i poogladac sobie.
Jezeli zmieni³es klocki, to nie musisz odpowietrzac uk³adu o ile go nie zapowietrzy³e¶, tzn. nie wypad³ t³ok zacisku, nie odkrêca³es przewodów. To ze pewnie peda³ hamulca jest miêkki, jest przyczyna odkrzta³cania sie wk³adek ciernych pod naciksiem t³oka, wynik³ego z niedotarcia siê tych¿e w³asnie.
Objawy ¼le zmontowanego paska, to
Uszkodzenie g³owicy
Uszkodzenie zaworów
Uszkodzenoie t³oków i korbowodów
:P
Jezeli przeskoczy o z±bek, w dwuwa³kowej g³owicy to na pewno bedzie szarpa³ na biegu ja³owym, klepa³ zaworami, lyb stuka³ po dodaniu gazu. Lub w ogóle przestanie chodziæ
Hmm.¦wiece wymienia³em wraz z przewodami jakie¶ 30 ty¶ km temu i kupi³em zalecane to LPG....
To akurat¿ywotno¶c ¶wiec wynosi 30 ty¶.km. A z te zalecane do gazu to zwyk³e ¶wiece s± o zmniejszonym jedynie odstêpie elektrod.
Ja bym stawia³ na nieprawid³ow± iskrê, albo przyczyna jest za¶niedzia³a masa, lub odstêp elektrod jest zbyt du¿y.
Poprzedni objaw zu¿ycia ¶wiec i przewodów by³ przeskok iskry do masy i straszne szarpanie auta na obu paliwach (Pb i LPG). Teraz tylko gorsze ruszanie na Pb ?? Czy to mo¿liwe ?? I czy ten odstep zmniejsza siê lub zwiêksza z zu¿yciem ¶wiec ??
Pozdrawiam i dziêkujê za pomoc !!!
Normalnie swieczki sie zu¿ywaj±, elektrody wypalaj±, a ¿e inne warunki spalania na dwóch róznych paliwach wystepuj±, to i objawy insze, fajniejsze i gorsze :P
Nie wszystkie objawy zuzycia czegkolwiek bed± takie same, dlatego nikt Ci tu na tacy nie poda rozwiazania a jedynie drogê wskazac mo¿e. Zw³aszcza ¿e nie pilnujesz jak czytam wymian okresowych, dlatego i mechanikowi bêdzie trudniej zlokalizowac usterkê. Ja proponujê zajrzeæ w ¶wiece, je¿eli masz aparacik to zrób zdjêcie takiej swieczki i nam wyslij,
Witam,
sprawd¼ uk³ad dolotowy powietrza. Podobn± przypadlo¶æ mia³em w moim Nissanie Primera. Przez pó³ roku je¼diz³êm z identycznymi objawami. Kiedy¶ przegl±daj±c rutynowo przewody zauwa¿y³em zsuniêty bocznikowy przewód od rezonatora powietrza. Po na³o¿eniu go na swoje miejsce auto odzyska³o poprawna pracê na benzynie. Dodam, ¿e na gazie objawów takich nie zauwa¿a³em.
Pozdrawiam,
Dzi¶ wykrêcê ¶wiece i zrobiê fotke.
Do kolegi Dipada:
NIe bardzo rozumie okre¶lenia rezonator powietrza. Czy to chodzi o filtr powietrza znajduj±cy sie przy silniku ??? Je¶li nie to o co i gdzie to siê znajduje ??
POZDRAWIAM !
Mia³em na my¶³i szczelno¶æ uk³adu dolotowego. Czêsto w silnikach znjduj± siê ró¿ne puszki plastikowe pe³ni±ce role rezonatorów powietrza. Zdarza siê, ¿e "gazownicy" zuba¿aj± uk³ady silników o te elementy. I wtedy zaczynaj± siê problemy. Z tego co wiem, u Ciebie czego¶ takiego nie uczniono.
Sprawd¼ tylko szczelno¶æ uk³adu.
Pozdrawiam,
Zamieszczam fotke ¶wiecy a w zasadzie jej elektrody bo chyba to jest najwa¿niejsze.
Swieca wygl±da prawid³owo, jedynie mozna by przypuszczaæ ubogi sk³ad mieszanki.
Tyle czy ta ¶wieca zosta³a wyjêta po u¿ytkowaniu silnika na benzynie? Bo raczej na to nie wygl±da.
Zdaje siê ¿e czeka Ciebie wizyta w warsztacie prowadz±cym diagnostyke silnika, z uzyciem testera diagnostycznego. By dac mozliwo¶c os³uchania silnika mechanikowi i sprawdzenia parametrów pracy uk³adu wtryskowego.
No i tego sie obawia³em....To sa ogromne koszty !! My¶lalem ¿e mo¿e siê cosik zu¿ylo co mo¿na samemu wymieniæ...
W kazdym razie dziêkujê za pomoc !!
A gdzie tam za diagnoze stówke wezm±, a byæ mo¿e skoñczy sie na pierdó³ce, tak czy siak ktos musi zerkn±æ.
Ju¿ siê umówi³em na jutro po³udnie w serwisie Fiata. 75 zl biora za podpiêcie kompa...
Odezwe sie jutro po wizycie w serwisie
POZDRAWIAM
[size=9:][ Dodano: 21-06-2007, 5:13 ][/size:]
POdpiêcie komutera nic nie pokaza³o....Mechanik powiedzia³ ¿e jest wszystko OK. Istotn± rzecz± jak± powiedzia³ jest to i¿ mam nie dolewaæ paliwa tylko jezdziæ do rezerwy...dopiero po tym dolaæ do pe³na bo mo¿liwe ¿e to przez paliwo, ¿e za d³ugo le¿y w baku...
No to narazie dziêkujê wszystkim za pomoc i pozdrawiam !!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl