Porsche przyzwyczai³o nas do niezliczonych wersji swoich modeli. I nie wa¿ne czy chodzi o legendarne 911, Boxster czy Cayenne, firma chce po prostu wype³niæ ka¿d± lukê na rynku. Nie inaczej jest w wypadku Cayenne GTS, który trafia pomiêdzy modele Cayenne S i Cayenne Turbo. Nowo¶æ w³a¶nie prezentuje siê na targach we Frankfurcie. Porsche Cayenne GTS otrzyma³o pod maskê 8-cylindrowy silnik 4,8 l z bezpo¶rednim wtryskiem paliwa DFI (direct gasoline fuel injection), który produkuje moc 298 kW (405 KM) przy 6500 obr./min, czyli o 15 kW (20 KM) wiêcej od wersji S. Maksymalny moment obrotowy nie zmieni³ siê i wynosi 500 Nm przy 3500 obr./min. Porsche twierdzi, ¿e chodzi o najbardziej usportowiony SUV marki, co mo¿na przyj±æ z u¶miechem, trzeba jednak przyznaæ, i¿ fabryczny tuning nie dotyczy tylko jednostki napêdowej, ale poprawi³ tak¿e w³a¶ciwo¶ci jezdne. Prze¶wit zmniejszy³ siê o 24 mm, a Cayenne GTS jako pierwszy otrzyma³ elektronicznie kontrolowane amortyzatory PASM wspó³pracuj±ce ze stalowymi sprê¿ynami (zawieszenie pneumatyczne dostêpne jest za dop³at±). Oprócz tego auto w standardzie dysponuje 6-biegow± manualn± (!) skrzyni± biegów ze skróconym prze³o¿eniem dyferencja³u. Dziêki temu Porsche Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s. Warto¶ci zu¿ycia paliwa wersji z manualn± skrzyni± biegów nie podano, z opcjonaln± przek³adni± Tiptronic S auto zu¿ywa ¶rednio 13,9 l/100 km. Odmiana GTS rozpoznawalna jest z ty³u po specjalnej plakietce, a dodatkowo przód i ty³ podobne s± do wersji Turbo. Poszerzone nadkola oferuj± dostateczn± przestrzeñ dla standardowych 21-calowych kó³ z oponami 295/35 R 21. Specjalnie dla Cayenne GTS przygotowano dwa ekskluzywne odcienie lakieru – GTS Red (czerwony) i Nordic Gold Metallic (z³oty metalik). Wewn±trz auto wyró¿nia siê nowymi fotelami kube³kowymi obitymi alcantar±. zassane z roadlook.pl