Porsche 924 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

http://img160.imageshack.us/img160/7652/dsc00230gz7.th.jpg http://img101.imageshack.us/img101/7807/dsc00253wm6.th.jpg Porsche 924 Silnik - 1984 cm Rok produkcji - 1982 Moc - 125km Autkiem je¿d¿ê ponad rok i przez ten czas przejecha³em nim ok. 10 tys. km. Silnik pochodzi z VW LT 28, jednak jest przerobiony. Porsche doda³o nowy wtrysk zwiêkszy³o pojemno¶æ silnika z 1.9 na 2.0, zwiêkszyli skok t³oka itp. Auto to mia³o byæ w fazie projektowania Volkswagenem, lecz Vw mia³ problemy finansowe i Porsche wykupi³o od niego projekt nadaj±æ nazwê 924. Przedstawiany samochód zwie siê czêsto "volksporsche", czyli Porsche dla ludu. Jednak w roku 1976 924 kosztowa³o 23.240 DM. Dla porównania BMW 2002 kosztowa³o 14.640; Chevrolet Camaro 20.363, Corvette 31.746; Fiat 126 5.890. By³o wiêc to Porsche dla ubogich bogaczy. Silnik: Typ Czterocylindrowy, rzêdowy, ch³odzony ciecz±, umieszczony z przodu Pojemno¶æ skokowa 1984 cm3 ¦rednica cylindra 86,5 mm Skok t³oka 84,4 mm Moc 92 kW (125 KM) przy 5800 obr./min Moment obrotowy 164 Nm przy 3500 obr./min Zasilanie Wtrysk paliwa Stopieñ sprê¿ania 9,3:1 Pali w trasie ok 8l. a w mie¶cie ok 10 Skrzynia biegów: Na pocz±tku produkcji mo¿na by³o dostaæ 924 z 4 biegowym manualem. Pó¼niej dopiero doszed³ 5 biegowy manual (m.in. w prezentowanym egzemplarzu) i 4 stopniowy automat. Dla lepszego roz³o¿enia masy (przód ok. 51% ty³ ok. 49%) skrzynia umieszczona jest z ty³u, czego wynikiem jest do¶æ nietypowe u³o¿enie biegów. Przeniesienie Napêdu jest w tym modelu zwane transaxle, ale niestety nie wiem na czym to polega :/ Wiem tylko to, ¿e daje to tak± przyczepno¶æ jakiej nie spotka³em w ¿adnym innym samochodzie za tak± cenê. Prowadzi siê bajecznie. Wnêtrze: Co tu du¿o mówiæ... wnêtrze jak wnêtrze auta sportowego z lat 70-80. Wspomagania kierownicy nie by³o nawet w opcji, kierownica bez regulacji, oraz ¶ladowe ilo¶ci tylnej kanapy. Niestety praktycznie wszystkie 924 maj± popêkan± deskê. Zawieszenie: Jestem z niego bardzo zadowolony. Jak na taki wóz po naszych drogach mo¿na je¼dziæ bez wiêkszych obaw. Jak na taki samochodzik przysta³o jest niski co ma swoje skutki. Przy ostrej je¼dzie na torze "S³omczyn" wydech urywa siê z ³atwo¶ci±, a ja osobi¶cie urwa³em kolektor wydechowy, jak wje¿d¿a³em na podwórko. Zawieszenie przednie Kolumny teleskopowe z górnymi sprê¿ynami (McPherson), wahacze poprzeczne, stabilizator Zawieszenie tylne Poprzeczne dr±¿ki skrêtne w os³onie rurowej, do której umocowane s± wahacze sko¶ne, amortyzatory teleskopowe, stabilizator Zmany w prezentowanym egzempla¿u: Uk³ad wydechowy Abarth, tapicerka czerwono-czarna, i sporo wiejskich b³yskotek dodanych przez poprzedniego w³a¶ciciela. Plusy: -Tanie czê¶æi (Zarówno zamienniki z VW, Audi, a tak¿e czê¶æi zapisane w katalogu do Porsche) -Dynamika -Wygl±d :D -Ocynkowana buda. Przy kupnie strzeszcie siê egzempla¿y z nawet ma³ymi ¶ladami rdzy!!! -Prosta naprawa -Cena Minusy: -Nie nadaje siê w dalekie trasy -S³abo wyciszony -S³aba widoczno¶æ -Problemy z elektryk± -¯adko dostêpny egzemplarz bez "tuningu", lub w eleganckim stanie.




Napêdu jest w tym modelu zwane transaxle, ale niestety nie wiem na czym to polega : Silnik z przodu,skrzynia z mostem z ty³u.

silnik nie od LT 28 tylko od AUDI 100 choæ w LT-ówkach chyba te¿ montowali te motory,ale auto jest fajne znam ludzi którzy szykowali takie Porsche do rajdów by³o to dawno ale by³o. a co do przeniesienia Napêdu polega³o to na skrzyni biegów zblokowanej z przek³adni± g³ówn± (transaxle).


silnik nie od LT 28 tylko od AUDI 100 choæ w LT-ówkach moze jednak od LT? wiesz wlasciciel jednak chyba lepiej wie...



jak wiadomo w³a¶ciciel nie musi wiedzieæ co ma we w³asnym samochodzie i jak mi wiadomo te silnik pochodzi³y z AUDI 100 tylko potem je zaadaptowali do LT-ówek


jak wiadomo w³a¶ciciel nie musi wiedzieæ co ma we w³asnym samochodzie Nie chodzi o to czy musi wiedziec..On to poprostu wei bo jest jego wlascicielem,je³opie.Zazwyczaj wlasciciel ma wieksze rozeznanie w tym samochodzie bo go ma,a ty gówno masz tak wiec gowno rozeznania masz. Serdecznie pozdrawiam.

w 924 i audi 80 siedzia³y te same motory przerobione z LT 28

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl