Porsche Cayenne S Hybrid na rynku od roku 2010 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Hybrydowe Porsche otrzyma 6-cylindrowy 3-litrowy silnik Audi ze sprê¿ark± mechaniczn± w po³±czeniu z jednostk± elektryczn±. Moc ca³ego uk³adu powinna siêgaæ poziomu 8-cylindrowych silników przy zu¿yciu jednostek 4-cylindrowych. „Zielonym” Porsche Cayenne nie bêdzie od roku 2010 wersja z silnikiem 3,0 TDI, ale nieco inna odmiana. Producent zapowiedzia³, ¿e ju¿ w przysz³ym roku przedstawi Cayenne S Hybrid. Pomiêdzy jego silnikiem spalinowym i 8-biegow± przek³adni± zamontowana bêdzie jednostka elektryczna, która bêdzie nie tylko w razie potrzeby wspomaga³a silnik spalinowy, ale bêdzie te¿ w stanie samodzielnie napêdzaæ auto. Wy³±cznie na pr±d auto bêdzie w stanie poruszaæ siê do prêdko¶ci 137 km/h. Koncepcja uk³adu hybrydowego wspólna bêdzie z modelem Panamera i innymi pojazdami groupy Volkswagen. Nie zaskakuje wiêc, ¿e 6-cylindrowy silnik 3,0 TFSI (245 kW/333 KM; 400 Nm w zakresie 2900-5500 obr./min) z bezpo¶rednim wtryskiem paliwa pochodzi z Audi. Jednostka elektryczna energiê czerpaæ bêdzie z baterii NiMH umieszczonych w miejscu ko³a zapasowego nie ograniczaj±c pojemno¶ci baga¿nika. Wy³±cznie na pr±d mo¿na przejechaæ maksymalnie 2 km. Litera S w nazwie oznacza, ¿e osi±gi auta powinny odpowiadaæ 8-cylindrowej wersji Cayenne S. Przy¶pieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu zaledwie 6,8 s. Hybrydowy uk³ad napêdowy jest tak skonstruowany, ¿e samochód mo¿e siê poruszaæ wy³±cznie dziêki jednostce spalinowej albo tylko na pr±d, trzeci± mo¿liwo¶ci± jest po³±czenie obu napêdów. P³ynne przechodzenie pomiêdzy poszczególnymi trybami zapewnia elektroniczny Hybrid Manager. O¶miobiegowy automat otrzyma³ elektrycznie napêdzan± pompê olejow±, tak by p³ynna zmiana prze³o¿eñ mo¿liwa by³a równie¿ w trybie elektrycznym. Przek³adniê zestopniowano tak, ¿e na szóstym prze³o¿eniu auto osi±ga prêdko¶æ maksymaln±, natomiast siódmy i ósmy bieg maj± za zadanie obni¿aæ obroty jednostki spalinowej i w ten sposób zmniejszaæ zu¿ycie paliwa. Najwy¿szy bieg umo¿liwia te¿ w trybie elektrycznym osi±gaæ prêdko¶æ 137 km/h. Porsche oczekuje, ¿e w cyklu mieszanym auto spalaæ bêdzie poni¿ej 9 l/100 km, jednak dok³adne dane na razie nie s± dostêpne. http://www.roadlook.pl/img/galleries/poca20_49a296d0176d6.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/poca60_49a296d0440bb.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/poca80_49a296d046d97.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/poca81_49a296d04a071.jpg http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl