Hybrydowe Porsche otrzyma 6-cylindrowy 3-litrowy silnik Audi ze spr�ark� mechaniczn� w po��czeniu z jednostk� elektryczn�. Moc ca�ego uk�adu powinna si�ga� poziomu 8-cylindrowych silnik�w przy zu�yciu jednostek 4-cylindrowych. „Zielonym” Porsche Cayenne nie b�dzie od roku 2010 wersja z silnikiem 3,0 TDI, ale nieco inna odmiana. Producent zapowiedzia�, �e ju� w przysz�ym roku przedstawi Cayenne S Hybrid. Pomi�dzy jego silnikiem spalinowym i 8-biegow� przek�adni� zamontowana b�dzie jednostka elektryczna, kt�ra b�dzie nie tylko w razie potrzeby wspomaga�a silnik spalinowy, ale b�dzie te� w stanie samodzielnie nap�dza� auto. Wy��cznie na pr�d auto b�dzie w stanie porusza� si� do pr�dko�ci 137 km/h. Koncepcja uk�adu hybrydowego wsp�lna b�dzie z modelem Panamera i innymi pojazdami groupy Volkswagen. Nie zaskakuje wi�c, �e 6-cylindrowy silnik 3,0 TFSI (245 kW/333 KM; 400 Nm w zakresie 2900-5500 obr./min) z bezpo�rednim wtryskiem paliwa pochodzi z Audi. Jednostka elektryczna energi� czerpa� b�dzie z baterii NiMH umieszczonych w miejscu ko�a zapasowego nie ograniczaj�c pojemno�ci baga�nika. Wy��cznie na pr�d mo�na przejecha� maksymalnie 2 km. Litera S w nazwie oznacza, �e osi�gi auta powinny odpowiada� 8-cylindrowej wersji Cayenne S. Przy�pieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu zaledwie 6,8 s. Hybrydowy uk�ad nap�dowy jest tak skonstruowany, �e samoch�d mo�e si� porusza� wy��cznie dzi�ki jednostce spalinowej albo tylko na pr�d, trzeci� mo�liwo�ci� jest po��czenie obu nap�d�w. P�ynne przechodzenie pomi�dzy poszczeg�lnymi trybami zapewnia elektroniczny Hybrid Manager. O�miobiegowy automat otrzyma� elektrycznie nap�dzan� pomp� olejow�, tak by p�ynna zmiana prze�o�e� mo�liwa by�a r�wnie� w trybie elektrycznym. Przek�adni� zestopniowano tak, �e na sz�stym prze�o�eniu auto osi�ga pr�dko�� maksymaln�, natomiast si�dmy i �smy bieg maj� za zadanie obni�a� obroty jednostki spalinowej i w ten spos�b zmniejsza� zu�ycie paliwa. Najwy�szy bieg umo�liwia te� w trybie elektrycznym osi�ga� pr�dko�� 137 km/h. Porsche oczekuje, �e w cyklu mieszanym auto spala� b�dzie poni�ej 9 l/100 km, jednak dok�adne dane na razie nie s� dost�pne. http://www.roadlook.pl/img/galleries/poca20_49a296d0176d6.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/poca60_49a296d0440bb.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/poca80_49a296d046d97.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/poca81_49a296d04a071.jpg http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif