Fiat Tipo 1.7 diesel - ucieka p³yn ch³odniczy 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam!! Postaram siê krótko opisaæ mój problem... kiedy je¿d¿ê na codzieñ jest "niby" wszystko ok, ubywa tylko trochê p³ynu ch³odniczego... natomiast problem pojawia siê kiedy jadê szybciej ni¿ 110km/h. Wczoraj np ¶pieszy³o siê trochê i przypi³owa³em tego grata prawie do oporu i tak chyba przez 8km z ma³ymi przerwami... kiedy doje¿d¿a³em do celu temperatura wzrasta³a, nie gwa³townie, ale da³o siê to zauwa¿yæ... odkrêci³em grzanie na maks, ale po chwili zaczê³o lecieæ zimne powietrze... kiedy wzros³a do ok 110 stopni nie chcia³em ryzykowaæ... zatrzyma³em siê, wy³±czy³em silnik, otwieram powoli korek a tam nic prócz pary... odczeka³em chwilê, a¿ temperatura spad³a do 50 stopni i uzupe³ni³em p³yn... do domu jecha³em ju¿ bardzo powoli... dzisiaj natomiast wydawa³o siê rano wszystko ok, natomiast po po³udniu jad±c na uczelniê nie jecha³em wiêcej jak 100-110... i pod uczelni± mia³em równe 90 stopni, ale kiedy otworzy³em znowu zbiornik - sucho ! i teraz tak: nie ma mas³a pod korkiem wlewu oleju, w p³ynie ch³odniczym (jak je¿d¿ê normalnie i nie ubywa go a¿ tak du¿o) nie zbiera siê olej, nie zauwa¿y³em te¿ pêcherzyków powietrza na wolnych, pod samochodem jest sucho jak odje¿d¿am rano, stan oleju nie wzrasta... problem ten mam mniej wiêcej od trzech miesiêcy... we wrzesniu np jecha³em na gie³dê w Gliwicach now± drog± z Katowic... prêdko¶æ ok 130-140 (d³u¿szy odcinek)... na trasie temperaturka by³a super, równe 85 stopni... jak tylko zjecha³em z autostrady od razu zacz±³ siê problem - temp 110 stopni... odkrêcenie grzania nic nie pomog³o, bo lecia³o zimne powietrze z nagrzewnicy... pyta³em wielu osób ju¿ - czê¶æ twierdzi, ¿e uszczelka, inni, ze to zawór nagrzewnicy, termostat, a s³ysza³em nawet, ¿e to mo¿e byæ wina pêkniêtego bloku... ale chcia³bym wyeliminowaæ najpierw jakie¶ mniej kosztowne sprawy, bo nie staæ mnie na robotê za 500z³ albo i wiêcej... Czy ma kto¶ jakie¶ propozycje ?



Mia³em taki sam problem w Fiacie Brava. Gdzie dopiero uporczywe odkrêcanie odpowietrzników, tak by kazdy pêcherz powietrza sie wydosta³ pomog³o. Silnik wtedy ci±gle sie grzeje i wywala p³yn przez korek, zaobserwuj mo¿e zielone, b±d¼ czerwone slady jakie pozostawia p³yn ch³odniczy w miejscu wycieków. Ale na pocz±tek solidnie odpowietrz uk³ad. Mozesz te¿ spróbowaæ uruchomiæ silnik na biegu ja³owym i wraz ze wzrostem temperatury obserwowaæ ewentualne wycieki, spójrz tez na rurê wydechow±, czy nie pojawiaj± siê bia³e k³eby pary. ¯eby sie nie oszukaæ trzeba najpierw rozgrzac silnik i poprostu pow±chac t± parê, je¿eli jest w uk³adzie p³yn to zapach piwinien byc md³y-s³odkawy. W nskich temperaturach silnik naturalnie dymi na bia³o, wiaze sie to z wilgotnoscia powietrza. A p³yn albo zwiewa przez zewnetrzna nieszczelno¶æ, lub przez uszczelkê pod g³owic±, b±d¼ pêkniêcie, które w g³owicy rozszerza sie wraz ze wzrostem temperatury, a ¿e w Fiatach ciêzko jest uk³ad odpowietrzyæ, motor potrafi nagrzewac sie do¶c drastycznie, je¿eli dojdzie do rozszczelnienia uk³adu.

Dzisiaj pogrzeba³em trochê przy tym swoim "cudzie techniki" Sprawdza³em termostat - po wsadzeniu do wrz±tku otwiera siê... Natomiast zauwa¿y³em dziwn± rzecz - kiedy silnik osi±ga wysok± temperaturê nie za³±cza siê wiatrak a ch³odnica jest zimna... Dzisiaj na odcinku 10 km wska¼nik pokazywa³ 85-90 stopni, ale na ka¿dym postoju temperatura wzrasta³a... a jak podje¿d¿a³em pod dom to by³o prawie 120 stopni (niedaleko czerwonego pola)... Teraz tak: jak powinien zachowywaæ siê p³yn w zbiorniku na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu? Czy przy gazowaniu powinien siê lekko obni¿aæ? Pozdrawiam

Je¿eli ch³odnica jest zimna a termostat powinien dzia³aæ, to znaczy ¿e nie jest zachowany prawid³owy obieg p³ynu ch³odz±cego. Co mo¿e go powstrzymywac? -Zawieszaj±cy sie termostat, blokujacy przep³yw- ale to odpada -Zbyt wysokie cisnienie w uk³adzie spowodowane przedostawaniem sie gazów spalinowych do uk³adu, mo¿na to zaobserwowac po zbyt peczniêj±cych we¿ach ch³odnicy a¿ do wywalenia p³ynu przez zawór w korku zbiorniczka, czy ch³odnicy. -Zapowietrzony uk³ad, przez co pompa nie moze t³oczyc p³ynu do ch³odnicy. -Zapchana ch³odnica, ró¿nosciami, najczesciej sa to osady, kamieñ itp. Awarie pompy sie wyklucza bo i bez niej ch³odnica powinna sie robic gor±ca. I je¿eli ch³odniaca jest zimna a motor sie przegrzewa, to albo jest ona zapchana, albo jest zapowietrzony uk³ad, albo wywali³o uszczelke pod g³owic±, lub ona sama pêk³a.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl