Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam
Bardzo pomocne jest to forum wiêc piszê do was jeszcze raz wczoraj pyta³em o astrê II
Ale dzi¶ chcê jeszcze zapytaæ o Volvo V40 kombi które wybraæ w benzynie czy w dislu.
Roczniki z tego co ogl±dam to 1999/2000 idzie ju¿ kupiæ w mojej cenie.
Chcê kupiæ co¶ w kwocie 13-14 ty¶. I od tygodni szukam astrê lub Volvo co¶ w kombiku ale te poszukiwania mi co¶ marnie wychodz± dodam ¿e jestem kobiet±
(piszê pod nickiem mê¿a bo on jest zarejestrowany)
wiêc proszê o w miarê jasne wypowiedzi.
to od razu nowy temat musia³e¶ zak³adaæ. :roll:
V40 co diesli to mogê ci co¶ doradziæ bo akurat je¿d¿ê carism± a to to samo co twoje volvo co chcesz kupiæ tylko w innej budzie (zreszt± produkowane w tej samej fabryce)
D4192T 66KW/90 KM produkowany od 1996 do 09/1999 - 1.9 D
D4192T2 70KW/95 KM produkowany od 03/99 do 12/2000 - 1.9 DI
Oba s± sprawdzon± jednostk± z koñca lat 80 produkowana przez renault wzbogacona o dodatki (oznaczenie silnika F8Q)
Co do pierwszego silnika bo taki posiadam w mie¶cie pali mi max 7,5 do 8 litrów co nie znaczy ¿e nie potrafi mniej na trasie do 120km/h max spala oko³o 5,5 litra przewa¿nie mniej.
Co do awarii ja nie mia³em ¿adnej a ma przejechane 150k mil poprzedni w³a¶ciciel równie¿ nic nie robi³ (jestem 2 ). Co do problemów u¿ytkowników w polsce które zaczerpn±³em z forum po¶wiêcone marce mitsubishi To nie ma fachowców co chc± siê podj±æ diagnozy bo kabel vag nie pasuje. zasada dzia³ania pompy lucas to dla wiêkszo¶ci to czarna magia bo w vag-ach by³a rzadko stosowana dlatego zdarzaj± siê naprawy które ci±gn± siê do¶c d³ugo skutkuja wymian± po³owy podzespo³ów a okazuje ¶iê ¿e wystarczy³o wymieniæ to co siê najczê¶ciej psuje z powodu z³ej jako¶ci paliwa:
1 Elektrozawór steruj±cy k±tem wtrysku zapieka siê (tylko w polsce)
2 Zawór turbo booster pêkaj± membrany i paliwo wpompowywane jest o kolektora dolotowego(równie¿ w Polsce znowu jako¶æ paliwa)
dodatkowo
1 przy zmianie rozrz±du powinno siê sprawdzaæ statyczny kont wtrysku (nie robi± tego bo vag-owcy nie maja przyrz±du)
2 z samochodem z klim± dr¿±cy napinacz wystarczy wymieniæ amortyzatorek groszowa sprawa
3 piski od paska rozwarstwia siê ko³o pasowe cena od 100z³ do 200z³ za orygina³
co do skrzyni pasuje tylko jeden rodzaj oleju i bardzo wa¿na sprawa wyrabiaj± siê tulejki wybieraka koszt czê¶ci oko³o 50 z³ wymiana góra 15 minut(ja to zrobi³em pod domem)
Znam fachowców co zamiast wymieniaæ próbuj± regulowaæ wybierak co daje efekt na góra 10kkm potem po wymianie tulejek jest problem z ustawieniem wybieraka(pod warunkiem ¿e siê o tym wie ¿e by³y regulowany).
Co do drugiego silnika ró¿ni siê tylko osprzêtem tu ci nie pomogê bo go nie znam
Volvo to dobra i sprawdzona marka, osobi¶cie chorujê na Volvo c30. Ma³y, bardzo sprytny i doskonale nadaje siê do miasta.... a spalanie hmmm z tego co podaje producent poprosru ¶miezne jak w Tico:)
Skoñcz z tym C30.
V40 to [u:]zupe³nie[/u:] co innego.
V40 wygodny jak sie siedzi z przodu, z tylu przy 185 cm troche malo miejsca jak z przodu siedza wysokie osoby
2.0T mozna smialo polecic znajomy ma i nic sie nie dzieje z turbina tylko o turbo trzeba dbac..
2.0T mozna smialo polecic znajomy ma i nic sie nie dzieje z turbina tylko o turbo trzeba dbac.. T4 te¿ fajne jest :D a co do miejsca to masz racjê :D
Volvo v40 - tylko 2.0 wolnoss±ce...
gdi. to kaszana...
tdi, to albo renault albo psa, nikt niewie co gorsze.
t4 i 2.0t zapitalaja i sa awaryjne
2.0, na sekwencji, bedzie tanie w eksploatacji i niezawodne.
wiem bo mia³em, i sie niamal doktoryzowa³m na tym samochodzie.
mistrzem niezawodnosci to to auto niejest...
generalnie polecam forum v40.pl
Volvo v40 - tylko 2.0 wolnoss±ce...gdi. to kaszana... tdi, to albo renault albo psa, nikt niewie co gorsze.t4 i 2.0t zapitalaja i sa awaryjne2.0, na sekwencji, bedzie tanie w eksploatacji i niezawodne.wiem bo mia³em, i sie niamal doktoryzowa³m na tym samochodzie.mistrzem niezawodnosci to to auto niejest...generalnie polecam forum v40.pl
co do forum to równie¿ polecam z reszt± siê nie zgadzam, rzucasz pustymi go³os³ownymi sloganami niepopartymi wiedz±.
1 pierwszy b³±d tdi (jakby¶ zna³ siê na samochodach to by¶ wiedzia³ ¿e znak zastrze¿ony dla vag) i co do silników 1,9 s± z rozdzielcza pomp± wtryskow± pierwsza wersja t1.
t2 jest z bezpo¶rednim wtryskiem a t3 i t4 common rail
2b³±d to silniki diesla s± od renaulta i po przejêciu przez GM montowane s± silniki konstrukcji forda któremu pomog³o psa
3 co do GDI to kaszana za¶ FSI ju¿ nie bo od vag-a a mo¿e dlatego ¿e nie rozumiesz zasadê dzia³ania takiego silnika(kiedy¶ jak czego¶ nie rozumiano chrzczon± ¶wiêcona wod± albo palono na stosie dzisiaj to ewaluowa³o i nazywane jest kaszan±) te same silniki s± w mitsubishi i tam jako¶ ¶wietnie siê sprawuj±
4 t4 i 2.0t s± awaryjne czyli 100 procent siê psuje czy mniej na jakiej ilo¶ci samochodów opierasz ta teorie bo ja na tych co znam to musia³bym stwierdziæ ¿e s± bezawaryjne
1 pierwszy b³±d tdi znak zastrze¿ony od którego¶ tam roku. Je¿d¿± V40 z seryjnym oznaczeniem TDI.
2b³±d to silniki diesla s± od renaulta i po przejêciu przez GM montowane s± silniki konstrukcji forda któremu pomog³o psa Volvo GM? Ford nigdy nie mia³ silnika 1.9 poza Galaxy I generacji. Poza tym Forda montowane s± w najnowszych generacjach V40 i S40, a nie w opisywanych tutaj pierwszych modelach.
znak zastrze¿ony od którego¶ tam roku. Je¿d¿± V40 z seryjnym oznaczeniem TDI.
jak nie wiesz nie pisz nie by³o v40 z silnikiem tdi i nie ma co dyskutowaæ. Nadal jest zastrze¿ony i u¿ywa go tylko VAG
Volvo GM? Ford nigdy nie mia³ silnika 1.9 poza Galaxy I generacji. Poza tym Forda montowane s± w najnowszych generacjach V40 i S40, a nie w opisywanych tutaj pierwszych modelach. jakby¶ siê orientowa³ to volvo nale¿y do gm no chyba ¿e sprzedali i od 2004 pakowane s± silniki 2.0d do v40 i s40. zgadzam sie ¿e w nowszych generacjach ale nigdy w v40 lub s40 nie by³o silnika od psa
volvo nale¿y do gm o lol :shock: chyba raczej ty nic nie wiesz, Volvo nigdy nie by³o w GM, przez chwile by³o fordowskie, a tera jest chiñskie. :!: Na samym pocz±tku mieli diesle od VW(2.4), potem 1.9 z Renault brali, a teraz ³aduj± tam 2.0 i 1.6 które ford opracowa³ w³a¶nie z PSA :D
Ze "szwedzkich" to SaaB by³ w GM :D
sorki wielkie pok³ony jednak kto¶ jest na tym forum z rozumem
A ja dupa jeszcze komu¶ wytykam blêdy a sam pope³niam wielkiego babola
a wszystko to ¿e znajomy mi plumka nad uchem o swoim saabie 95 ¿e mu siê ci±gle psuje i jako¶ nie mogê go przekonaæ ze jego diesel to taki sam jak w oplu i juz tak bêdzie mia³
jakby¶ siê orientowa³ to volvo nale¿y do gm chyba nie.
od 2004 pakowane s± silniki 2.0d do v40 i s40. zgadzam sie ¿e w nowszych generacjach ale nigdy w v40 lub s40 nie by³o silnika od psa wybacz, ale pierdzielisz jak pot³uczony. W V40/S40 s± silniki 1.6D o mocach 90 i 109 KM montowane w Focusa, 307,407, C4, C5 oraz 2.0D Te silniki powsta³y w wyniku wspó³pracy Forda i PSA. Powiem wiêcej C30, S40 i V40 bazuj± na p³ycie pod³ogowej Focusa, a S60 na p³ycie Mondeo
jak nie wiesz nie pisz jak nie wiesz, nie pisz.
przez chwile by³o fordowskie, a tera jest chiñskie. jeszcze jest Fordowsk± mark±.
A ja dupa jeszcze komu¶ wytykam blêdy a sam pope³niam wielkiego babola zdarza siê.
Nadal jest zastrze¿ony i u¿ywa go tylko VAG tak, teraz u¿ywa go VAG, a wcze¶niej by³y te¿ oznaczenia, seryjne, na Volvo. M.in V70, 850 i S40/V40
pawelsonx napisa³/a: Nadal jest zastrze¿ony i u¿ywa go tylko VAGtak, teraz u¿ywa go VAG, a wcze¶niej by³y te¿ oznaczenia, seryjne, na Volvo. M.in V70, 850 i S40/V40_________________ widuje ostatnio nawet Fiata Ducato starego z takim w³a¶nie oznaczeniem 2.5 tdi, znaczek i optyka znaczka wybitnie fiatowska :D
jego diesel to taki sam jak w oplu i juz tak bêdzie mia³ jezeli ma pojemno¶æ 1.9 to to jest fiatowski i jest zajebisty, jeden z najlepszych w klasie, je¶li 2.2 dti to oplowski to faktycznie idea³ nie jest ale z³y te¿ nie, znam trochê osob maj±cych ten silnik i nie narzekaj± na nie, wrêcz chwal± :D Innemi s³owy: Jak dbasz tak masz :D , wa¿ne równie¿ by kupiæ zadbany egzemplarz a nie odreanimowanego trupa :roll:
tak, teraz u¿ywa go VAG, a wcze¶niej by³y te¿ oznaczenia, seryjne, na Volvo. M.in V70, 850 i S40/V40
¿e model s40/v40 byl produkowany od 1995r a diesle pojawi³y sie w 96,to teraz siê zamota³em kompletnie w którym modelu i z jakim silnikiem w s40/v40 by³o oznaczenie tdi
D4192T 66KW/90 KM produkowany od 1996 do 09/1999
D4192T2 70KW/95 KM produkowany od 03/99 do 12/2000
D4192T3 85KW/116KM produkowany od 09/00 do 06/2004
D4192T4 75KW/102KM produkowany od 09/00 do 06/2004
bo nie mogê tego znale¼æ nigdzie w internecie nawet na forum v40 nie ma takiego silnika.
Przyda mi siê na przysz³o¶æ ¿eby nie pope³niaæ b³êdów
skoro piszecie o Fordach to mogliby¶cie te¿ napisaæ co¶ o fordzie Fokusie co s±dzicie ? - idzie je kupiæ ju¿ za 14000 rocznik 2000/2001
idzie je kupiæ ju¿ za 14000 rocznik 2000/2001 idzie, ale Ty chcesz Diesla? nie baw siê w TDCi, od razu mówiê.
idzie je kupiæ ju¿ za 14000 rocznik 2000/2001 idzie, ale Ty chcesz Diesla? nie baw siê w TDCi, od razu mówiê.
jeszcze nie wiem czy diesel zale¿y mi na ma³ym spalaniu i ma³o awaryjnym aucie i wa¿ne by by³ kombi. O fordach ogólnie ¼le siê mówi ale fokusy chwal± tylko wiem ¿e mog± gniæ i polecano mi silnik TDCI
alem powiem nie koniecznie my¶lê o fokusie ale co¶ od rocznika 2000 a z volva ju¿ zrezygnowali¶my bo taki w miarê fajny od rocznika 2000 to trzeba z 1700 mieæ to nie dam rady :cry:
A mo¿e polecicie mi co¶ konkretnego i z opini± ma³ej awaryjno¶ci ?
polecano mi silnik TDCI
Zmartwiê Ciê. Naprawa wtrysków, które na 90% siê zepsuj±, bêdzie kosztowaæ 1/4 ceny samochodu. Szukaj starszego, ale pewniejszego TDDi.
nie to chyba z fokusa ca³kiem zrezygnujê a mo¿e opel astra lub vectra?
jasko196 napisa³/a: polecano mi silnik TDCIZmartwiê Ciê. Naprawa wtrysków, które na 90% siê zepsuj±, bêdzie kosztowaæ 1/4 ceny samochodu. Szukaj starszego, ale pewniejszego TDDi. otó¿ to.
Ford stosowa³ wtedy wtryskiwacze Delphi I generacji, które, mówi±c delikatnie, nie ogarnia³y naszego paliwa. Przez co czêsto pada³y wtryski, zaciera³y siê pompy. TDdi ma 90 KM, ale to w zupe³no¶ci wystarcza, je¿eli chcesz wiêcej to mo¿esz go zawirusowaæ ;) Dodatkowo powiem, ¿e Focus jakim¶ awaryjnym autem nie jest, jedyne co to elementy tylnego zawieszenia (gumy ³±cznika stabilizatora) wywalaj± siê do¶æ czêsto.
Nie rezygnuj z focusa, bo to dobre auto. Tylko trzeba sobie odpu¶ciæ TDCi. Mo¿na pomy¶leæ nad benzyn±.
mo¿e opel astra lub vectra?
W vectrach benzynówki dobre tylko ecoteki nie lubi³y gazu.
W tych pieni±dzach znajdziesz dobr± benzynê.
To samo z astr±, na benzynê wystarczy.
Dobre samochody, tanie w eksploatacji, nie porywaj siê na s³abe diesle.
Z do¶wiadzcenia powiem tak: zarówno vectra jak i Astra to awaryjne samochody,w dodatku podatne na korozjê. Poleca³bym Focusa w benzynie 1.6 lub 1.8 naprawdê bardzo dobre osi±gi,samo autko dynamiczne i komfortowe.
tak ale wiesz mo¿e ile focus spala benzyny bo chyba du¿o ?
i podobno niesamowicie szybko chyta ich rdza ?
tak ale wiesz mo¿e ile focus spala benzyny bo chyba du¿o ? 1.6 na trasie spala oko³o 6,5-7 litrów przy ¿wawej je¼dzie. W mie¶cie okolice 8,-9,5.
i podobno niesamowicie szybko chyta ich rdza ? niekoniecznie. Focusy s± znacznie lepsze ni¿ Mondeo pod tym wzglêdem. Jedyne newralgiczne miejsce to... klapa baga¿nika.
Taki focus to bardzo dobre auto :D
Szfagier ma i jest zadowolony, polecam..
Cytat: jasko196 napisa³/a:polecano mi silnik TDCIZmartwiê Ciê. Naprawa wtrysków, które na 90% siê zepsuj±, bêdzie kosztowaæ 1/4 ceny samochodu. Szukaj starszego, ale pewniejszego TDDi. nie koniecznie , skorzysta³em kiedy¶ z serwisu (og³oszenie na naszym forum) w krakowie (ok , nie ja a mój kolega , któremu go poleci³em). Wys³a³ (kurierem) on 4 wtryski do regeneracji i do tego momentu wszystko OK. (zabieg by³ przeprowadzony 10,2008) a kosztowa³ jakie¶ 800 z³ :D
Niestety te¿ kiedy¶ wymienia³em wtryski w mondku , ale wówczas nie wiedzia³em ¿e mo¿na je jeszcze regenerowaæ i nie ma takiej tragedii kwotowej :D
v-ride, wtedy co mia³e¶ pierwszego TDCi to nie by³o mo¿liwo¶ci regeneracji. ;)
v-ride, wtedy co mia³e¶ pierwszego TDCi to nie by³o mo¿liwo¶ci regeneracji Na pewno by³a , ale by³em m³ody i g³upi (czyt. wierzy³em w serwisy :oops: ) mo¿e tez do koñca nie wierzy³em ¿e to co¶ da :D
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl