Ford Focus 1.8 benzyna, rok 1999 Nagle spadaj±ce obroty 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Mam pytanko, co odpowiada za podtrzymywanie obrotów na takim a nie innym poziomie na luzie? Doje¿d¿am do skrzy¿owania, obroty s± oko³o 1000RPM (jadê na luzie), gdy siê zatrzymuj± spadaj± do tych oko³o 700RPM, czyli ok. Mój problem obecnie pojawia siê g³ównie po odpaleniu. O ile odpali zawsze normalnie, to co jaki¶ czas jedyneczka, gaz i obroty id± nagle w dó³. Co¶ siê d³awi. Dodam porz±dnie gazu (naprawdê porz±dnie), samochód spokojnie rusza z kopyta. Jak siê zatrzymujê to co jaki¶ czas (na luzie) obroty ponownie spadaj± poni¿ej normalnej granicy 700RPM do pierwszej kreseczki. Samochód zaczyna gasn±æ, podgazujê, puszczê, wskazówka normalizuje siê na 700RPM. Co jeszcze mnie dziwi. Gdy odpalam samochód, wszystkie wskazówki id± na maksimum. Dwie sekundy spadaj± do prawid³owych wskazañ. A zatem, czego to jest problem. Czy to nie jest to awaria jakiego¶ komputera, mikrochipa steruj±cego prac± silnika?




Co jeszcze mnie dziwi. Gdy odpalam samochód, wszystkie wskazówki id± na maksimum. Dwie sekundy spadaj± do prawid³owych wskazañ. Mia³em problem ze wska¼nikami w fiacie panda, u mnie by³o odwrotnie bardzo czêsto po zgaszeniu silnika, w momencie wyjmowania kluczyka ze stacyjki zaczyna³y przez chwile skakaæ wszystkie wskazówki, kasowa³ siê zegarek i ustawienia radia. Wyczy¶ci³em klemy i jak rêk± odj±³, przez kolejne kilka miesiêcy u¿ytkowania ani razu to nie wyst±pi³o.

Ze wskazówkami tak ma byæ, testuje siê. A z obrotami to jak zwykle i w kolejnym ju¿ temacie problem jest w zasadzie podobny. Zazwyczaj zwalamy to na karb ¼le pracuj±cego regulatora biegu ja³owego, tylko zauwa¿cie ¿e problem zwiêksza siê jesieni±. Dlatego prócz ¼le przetwarzaj±cego sygna³y ze sterownika regulatora biegu ja³owego, przetwarzaj±cego sygna³ elektryczny na ruch przepustnicy b±d¼ przepust kana³u bocznikowego. Musimy szukaæ po¶redniej przyczyny takiego zjawiska. A wp³yw na obroty w pierwszej fazie rozgrzewania ma przede wszystkim czujnik temperatury. Jest to opornik którego rezystancja zmienia siê wraz ze zmian± temperatury, jest to do¶æ kapry¶ny element, bardzo czu³y i czêsto zwichrowany. Nie wiemy o tym jakie wskazania dostaje sterownik silnika dopóki nie wepniemy siê do gniazda diagnostycznego. Bez tego mo¿emy na w³asna rêkê wymieniæ czujnik którego koszt nie przekracza 20/60z³. Ma³o kto to robi i wiecznie boryka siê z drobnymi lub wiêkszymi problemami w fazie rozgrzewania silnika. Jeszcze jedna bol±czka silnika w trakcie nagrzewania por± jesienno-zimow±, jest niedro¿ny uk³ad odprowadzania spalin ze skrzyni korbowej zwany odm±. Zimny silnik tworzy du¿o przedmuchów które utrudniaj± bieg ja³owy, do tego dochodzi zimny olej w silniku i skrzyni by skutecznie uniemo¿liwiæ bieg ja³owy jednostek napêdowych o ma³ej pojemno¶ci. Ponad to na zimnie przytkane elementy odprowadzania spalin zatykaj± siê momentalnie, mgie³ka olejowa zmieszana z par± wodn±. Bez diagnostyki komputerowej zazwyczaj wymieniamy czujnik temperatury do urz±dzenia steruj±cego, nie ten kabinowy, czy¶cimy je¿eli jest mo¿liwo¶æ mechanizm regulatora biegu ja³owego a je¿eli nie to przestawiamy go urz±dzeniem diagnostycznym o 50 obr/min. Tak¿e do obs³ugi przed sezonem zimna polecam czyszczenie odmy, a ta potrafi siê sk³adaæ z kilku elementów z niewiadomych przyczyn nie znanych mechanikom. Wiêc dobrego mechanika polecam te¿.

Witam, niestety to nie jest problem obecnej pogody. Problem by³ ju¿ na wakacje i to w najbardziej upalne dni.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl