Volkswagen Gol 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Volkswagen Gol od lat nale¿y do najlepiej sprzedawanych samochodów w Brazylii. Produkowany jest od roku 1980 i od wtedy wyprodukowano ju¿ 5,7 mln egzemplarzy. W zesz³ym tygodniu odby³a siê oficjalna generacja trzeciej generacji. Pierwsza generacja modelu Gol by³a prostym pojazdem bazuj±cym na klasycznym Garbusie. Napêd zapewnia³ silnik z przeciwbie¿nymi t³okami pochodz±cy w³a¶nie z Garbusa, który zamontowano jednak pod przedni± mask±. Pó¼niej w ofercie pojawi³y siê bardziej nowoczesne jednostki ch³odzone ciecz± zapo¿yczone z Passata oraz 2-litrowy Gol GTi, pierwszy brazylijski samochód z wtryskiem paliwa. Poprzednia generacja Volkswagena Gol przedstawiona w roku 1994 bazowa³a na oryginale z lat 80. Od rozpoczêcia produkcji auto poddano kilku kuracjom odm³adzaj±cym, które przybli¿a³y auto do aktualnych linii stylistycznych marki. Niska cena i popularno¶æ marki Volkswagen zas³u¿y³y siê o sukces modelu Gol, do którego chce nawi±zaæ trzecia generacja. Oficjalna prezentacja odby³a siê w Sao Paulo na oczach 10 tys. osób. Miêdzy zaproszonymi go¶æmi by³ równie¿ prezydent Brazylii Luiz Inácio Lula da Silva, który podczas oficjalnej premiery zasiad³ za kierownic± nowego Gola. Prezydent da Silva pochwali³ przede wszystkim jednostki TotalFex, które s± w stanie spalaæ dowoln± mieszankê benzyny i etanolu produkowanego w Brazylii z trzciny cukrowej. Do wyboru s± silniki 1,0 i 1,6 l zamontowano z przodu poprzecznie. Nowy Gol zbudowano na platformie PQ24, która znana jest np. z pierwszej generacji Fabii czy aktualnego Polo. Rozmiary ca³kowite modelu Gol wynosz± 3,90 m d³ugo¶ci, 1,66 m szeroko¶ci i 1,46 m wysoko¶ci, a d³ugo¶æ rozstawu osi to 2,46 m. Dziêki niskiej masie w³asnej 944 kg wersja z silnikiem 1,6 l osi±ga prêdko¶æ maksymaln± 192 km/h i przy¶piesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s. Na razie nie wiadomo, czy Volkswagen zaoferuje model Gol równie¿ w Europie, pytaniem pozostaje, czy samochód w ogóle by³by w stanie spe³niæ rygorystyczne europejskie normy emisyjne i bezpieczeñstwa. Volkswagen Gol - dane techniczne Silnik 1,0 1,6 Moc maksymalna [kW/obr./min] 53 (56*)/5250 74 (76*)/5250 Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 95 (104)/3850 152 (153)/2500 Prêdko¶æ maksymalna [km/h] 167 (169) 190 (192) Przy¶pieszenie 0-100 km/h [s] 13,4 (12,9) 9,8 (9,6) Masa w³asna [kg] 934 944 *) przy spalaniu czystego etanolu http://www.roadlook.pl/img/galleries/vwgo22_4875041c6935f.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/vwgo00_4875041c59935.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/vwgo70_4875041c7fde1.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/vwgo41_4875041c784c9.jpg ¬ród³o: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif



Widaæ tanio¶æ - wnêtrze bez macania wygl±da na kiepskie plastiki a ca³okszta³t kojarzy mi siê ze s³u¿bowym Renault Kangoo (co wcale nie jest na plus). Komora silnika te¿ bez wyg³uszeñ i os³onek...widaæ, ¿e mia³o byæ mega tanio. Z zewn±trz ¼le nie jest, aczkolwiek chromowany grill by nie zaszkodzi³.


Widaæ tanio¶æ chyba tandeto¶æ :D


chyba tandeto¶æ :D Jak zwa³ tak zwa³ :D Ale i tak dziennikarze by chwalili za dobrej jako¶ci plastiki bo to przecie¿ VW.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl