Van Bus/Volkswagen LT czy Mercedes Sprinter? 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam szanowne grono. W przeciagu paru miesiecy bede musial nabyc jakiegos Vana. Najbardziej opcjowal bym za jakas Germania,czyli VW LT 35 (MWB-medium wheel base) czyli srednim rozmiarem paki.I z ta sama paka (srednia) rozgladam sie za Sprinterem. Teraz moje pytanie odnosnie silnikow. W UK ciezko znalezc VW z silnikiem 2.8TDI,wiekszosc to 2.5TDI, jaka jest miedzy nimi roznica? Ktory jest lepszy itd. Jak z kosztami serwisow i kosztami czesci exploatacyjnych? Jaki koszt rozrzadu,sprzegla itp. A o Sprinterze co sie jedynie doszukalem to to,ze ma dobry silnik o poj 2.9litr. ale potrafia sie popsuc. :? Ile pala te samochody? Prosilbym o porady jak i jakies konkretne linki z danym technicznymi i wymiarami aut.Zarowno skrzyni ladunkowej jak i zewnetrzne. Potrzebuje te dane do sprawdzenia kosztow promu. Moze jakies inne sensowne propozycje oparte na pozytywnym doswiadczeniu? Renault? Citroen? ps.Auto musze kupic na angielskich blachach wiec prosze sie nie sugerowac allegro czy otomoto. Maxymalnie chce przeznaczyc 5tys funtow. A i jeszcze jedno,nie spodziewam sie po aucie cudow,auto ma byc w miare tanie w exploatacji,nie psuc sie i zarabiac na siebie.




A o Sprinterze co sie jedynie doszukalem to to,ze ma dobry silnik o poj 2.9litr. ale potrafia sie popsuc. :? rdzewieæ i siê sypac :)
Moze jakies inne sensowne propozycje oparte na pozytywnym doswiadczeniu? Transit :) naprawdê.
A i jeszcze jedno,nie spodziewam sie po aucie cudow,auto ma byc w miare tanie w exploatacji,nie psuc sie i zarabiac na siebie. jak ka¿dy szanuj±cy siê BUS :)

POLSKY, ten 2.8 tdi z vw ma 160KM, jest podobno du¿a ró¿nica miêdzy 2.5 bo ten ma co¶ ko³o 110 chyba czy 120KM. Sprawa wygl±da tak ¿e fecet odemnie ma busy takie co ludzi wozi i ma 2 te 2.5 i jednego 2.8. Mówi ¿e z 2.8 zadowolony du¿o bardziej. Mówi ¿e pali tyle co 2.5 a ma du¿o wiêcej si³y, niema problemu pod górki. Jak tak ludzi za³aduje to trochê wa¿y. wymienia tylko olej, filtry i je¼d¼i nim. Niewiem jak z czu³o¶ci± na paliwo ale on zawsze na orlenie leje. w 2.5 mia³ problemy z elektronik± i skrzyni± biegów w jednym. U nas robi te busy wiêc s³ucham nawet co mówi. Teraz wybiera siê do niemiec po kolejnego i niechce innego ni¿ 2.8 ja busiami nie je¿d¿ê na codzieñ wiêc tylko mówiê co mówi± Ci co maj± :D


o Sprinterze co sie jedynie doszukalem to to,ze ma dobry silnik o poj 2.9litr. tak jak Michu nadmienil rudzielec lubi ponetne ksztalty pani Mercedes szczegolnie drzwi i progi co do silnika to najpewniejszy jest 2,3 (308d) z tym ze wol straszliwy no ale czego wymagac od 80 koni 2,3 pocztowiec automat pali 12 litrow po miescie 2,3 max, chlodnia lekko 13-14 wciagnie ale jest ciezki jak byk :D az mu sie max speed obnizyl do 100km/h jesli wybierac miedzy VW a MB to bardziej VW z silnikiem 2,5 tdi nie ma sensu sie ladowac w 2,8 bo mniej popularny jest.
Transit naprawdê. haa i tu sie nie zgodze :P przynajmniej gdy auto glownie bedzie jezdzic na krotkich dystansach (od sklepu do sklepu) transit ma cieniutkie rozruszniki. no i ofkorz tdc bo i wtryski i turbiny- lipa
moze jakies inne sensowne propozycje oparte na pozytywnym doswiadczeniu? ku zaskoczeniu powiem ze godnym polecenia autem jest Fijat ducato :D jesli nie jest masakrowany przez kierowce to jest bardzo wdziecznym autem Edysia: a w zasadzie do czego bedzie Ci ten dostawczak potrzebny?



Do czego bedzie? No jak to dostawczak.. tu cos zawiezc i tam cos przewiezc :D I bede go rowniez uzywal jako mojego prywatnego transportu. Auto nie bedzie nonstop katowane 24h/h poprostu bede sobie nim czasem dorabial popoludniami wozac cokolwiek :D Musze Golfiora zabrac do PL bo powoli w Englandzie sie zaczynaja przypieprzac do polskich blach. Wiec poki nie mam rodziny z busiorem zawsze cos sie podziala. No i jak bede jechal do PL to jakies motorki zawsze przywioze :twisted:


Musze Golfiora zabrac do PL bo powoli w Englandzie sie zaczynaja przypieprzac do polskich blach.:twisted: E narazie u mnie spoko w tej sprawie. jezdze z jedn± tyln± pozycj±, zgodnie z przepisami i nikt mi nic nie mowi :D na raz mandacik za pasy tylko dali i zyczyli szerokiej drogi :P A jak wyglada to przyczepianie sie do polskich blach???


no i ofkorz tdc bo i wtryski i turbiny- lipa kumpel ma , i wtryski mu siad³y w holandii , wiêc siê zgadzam :D


no i ofkorz tdc bo i wtryski i turbiny- lipa z tamtych lat zdecydowanie lepiej pchac sie w TDdi ELVIS88233, jakos ku*wa nijak ma siê Twoj podpis do tego co wyprawiasz na forum... chociaz z tych to lepiej LT. lepszy ocynk. a co do silnikow to Bajo wyczerpa³ :)

Elvis jezdzisz autem na polskich blachach to musisz miec prawo jazdy polskie. Ja mam juz dawno jukejowskie i na dodatek blachy mojego Golfa sa juz w rejestrze DVLA bo dostalem mandat za speed :D No te 160KM w LT zaczyna mi sie podobac,powoli bede robil obczajke. A nie wiecie czy mozna by jeszcze z chipowac :?: :D


Misiek napisa³/a: Transit naprawdê. haa i tu sie nie zgodze :Pprzynajmniej gdy auto glownie bedzie jezdzic na krotkich dystansach (od sklepu do sklepu)transit ma cieniutkie rozruszniki.no i ofkorz tdc bo i wtryski i turbiny- lipa Normalnie zabijê! Sa to pod³e i nieprawdziwe cytaty zdegustowanych uzytkowników którym cokolwiek siê w samochodzie zepsu³o. W moim Transicie nie zepsu³o siê nic przez 270 000 km prócz pompy wody co jest normalnym zjawiskiem zuzywania sie czêsci. I móg³bym tu twierdziæ ¿e wszystkie inne samochody sa do dupy bo sie psuj± a mój nie. Choæ moge powiedzieæ ¿e. Transity sa do bani bo sie psuj±, urywaja sie w nich linki od rêcznego (raz na 270000) Padaj± akumulatory (3 na 7 lat) Wysrywaja pompy wody (1 na 270 000km) A i ch³odnice bo mi siê franca utleni³a i leje. No paskudne auto. A teraz przypuscmy ¿e chce kupiæ Sprintera. No nie kupie bo wymienia³em w nich resory, dr±¿ki, amotryzatory, jakies modu³y elektroniczne, akumulatory, hamulce, przewody, wiecznie zapaskudzone filtry paliwa, sparcia³e paski i kwadratowe rolki itd. Czyli auto jest ogólnie do bani. Tak samo LT. Prócz remontu silnika robi³em w nich wszystko. A dlaczego? Bo ich w cholerê je¼dzi. I poprostu ulegaj± awariom. Wiêc pisanie ¿e co¶ jest do bani bo Tomek tacie powiedzia³ ¿e stryjkowi Bartka wykrzaczy³a siê turbina gdy kolejny raz wróci³ z trasy spiesz±c na obiad i nie da³ jej wystygn±æ, jest niefachowe. Tak samo jak czê¶c prasy motoryzacyjnej nie znaj±cej tematu. :P :P Choc osobi¶cie wybra³bym LT. A z przywi±zania ,kolejnego Transita.


Normalnie zabijê! Sa to pod³e i nieprawdziwe cytaty zdegustowanych uzytkowników którym cokolwiek siê w samochodzie zepsu³o. Oszzzz sie Dziadunio wzbuzyl :D Ale to co napisalem o Transitach to niestety prawda (informacje z pierwszej reki) Znajomy kupil do firmy 8 nowych Transitow kontener-izoterma. Auta firmowe ale gosc o nie dba, bo zycie go nauczylo juz ze nie mozna oszczedzac na autach bo to dzieki nim zarabia. auta z rocznika 2006, w 5 z 8 wymienial juz rozruszniki a przebiegi maja jeszcze ponizej 200tysiecy. Z tego co pamietam to Ty Dziadzie masz poprzedni model Transita- moze to jest kluczem do sukcesu :D Generlnie wszystkie nowoczesne auta dostawcze sa marne bo za duzo w nich elektroniki i nowoczesnych delikatnych technologii (sprezarki, wtryski, komputery) niby wszystko ze wzgledu na srodowisko, ale jak sie wtryski spierdykna w noweczesnym dieslu to sklad spalin ma niewiele lepszy niz Zuk


niby wszystko ze wzgledu na srodowisko, ale jak sie wtryski spierdykna w noweczesnym dieslu to sklad spalin ma niewiele lepszy niz Zuk jak sie wtryski spierdykna to nowy Dieselek nie pojedzie ;p zbytnio ;)
Znajomy kupil do firmy 8 nowych Transitow kontener-izoterma. firma, gdzie znajomy zarz±dza flot± kupi³a w 2007 roku z 12-15 Transitów i jedyne co to wymiana pompy w ponad polowie bo kupili paliwo za 2 z³/litr :D


niby wszystko ze wzgledu na srodowisko, ale jak sie wtryski spierdykna w noweczesnym dieslu to sklad spalin ma niewiele lepszy niz Zuk jak sie wtryski spierdykna to nowy Dieselek nie pojedzie ;p zbytnio ;)
Znajomy kupil do firmy 8 nowych Transitow kontener-izoterma. firma, gdzie znajomy zarz±dza flot± kupi³a w 2007 roku z 12-15 Transitów i jedyne co to wymiana pomp paliwa w ponad polowie bo kupili siki za 2 z³/litr :D

Co¶ Ci siê Misiek, posty zdublowa³y :P Z wypowiedzi± M-acieja, o Transitach te¿ siê nie zgodzê...Mój ojciec je¼dzi od nowo¶ci Transitem T330 100KM kontener-izoterma 2006 czy 2007 ( nie pamiêtam dok³adnie, wiem ¿e ju¿ wtedy gdy go dosta³ to do salonów wchodzi³ najnowszy model ) ale pomijaj±c rok produkcji, mo¿e te z pierwszych egzemplarzy by³y awaryjne, ale u mojego ojca od 70 tys. km nic siê powa¿nego nie sta³o. Wiadomo filtry i inne pierdó³ki s± bardzo czêsto wymieniane tak samo jak olej wiêc mo¿e to jest przyczyn± jego BEZAWARYJNO¦CI :D Minusem Tranista jest jego silnik...Nie polecam 100 KM i jeszcze przy kontenerze najmniej w takim to 125, przy 100 KM pod górkê musisz redukowaæ na 4 bo po prostu zdycha :| Przed Transitem je¼dzi³ Sprinterem 313 CDi 130 KM z 2002...Rakieta niesamowita 8) Ale przy 90 tys. km niewytrzyma³a g³owica :? Te¿ by³ wymieniany olej systematycznie i filtry i nie by³o ¿adnej powa¿nej usterki, ale zacz±³ nagle braæ duuu¿o wody i siê dolewa³o dolewa³o i w koñcu przesta³ je¼dziæ. Po remoncie znowu chodzi idealnie i do 4-5 tys. obrotów na minutê wkrêca siê na 3 jak osobówka, przy czym spala tyle co Transit 12 litrów Renault Master z 2003 odradzam niesamowice, lub taki pechowy model trafi³ siê w firmie mojego ojca...Nie chce mi siê nawet pisaæ co by³o tam wymieniane i robione przy tym samochodzie :| Po prostu pali³ przez kilka dni, a jak mu siê odwidzia³o to nie chcia³, wystarczy³o go lekko pocholowaæ i ju¿ pali³ i tak w kó³ko macieja do dzi¶... Ja proponujê Transita lub je¶li chcesz siê efektownie i szybko przemieszczaæ to Sprinterek...Idealne samochody do miasta bo s± bardzo skrêtne i praktyczne :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl