Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Od kiedy pojawi³y siê pierwsze informacje na temat tego modelu, wzbudza³ on wiele ciekawo¶ci. W koñcu mia³ byæ nastêpc± jednej z ikon motoryzacji, modelu 300 SL Gullwing. Trudno jest zast±piæ legendê, tym wiêksza wiêc odpowiedzialno¶æ ci±¿y³a na konstruktorach. Czy podo³ali zadaniu?
Pierwszym zadaniem, z którym musieli uporaæ siê konstruktorzy, a w³a¶ciwie designerzy, by³ wygl±d samochodu.
Tak naprawdê w ka¿dym przypadku to kwestia gustu, aczkolwiek owoc pracy projektantów nadwozia nie przekonuje mnie do siebie. Spogl±daj±c z przodu na auto, dostrze¿emy znajomy grill i ¶wiat³a.
D³uga maska i krótki ty³ to równie¿ odwo³ania do 300 SL.
Problem polega na tym, ze SLS wygl±da zwyczajnie, nijako i pospolicie.
A kiedy spojrzymy na ty³ pojazdu, nasze rozczarowanie mo¿e siê pog³êbiæ.
Ten element nadwozia wyra¼nie nawi±zuje do SLR-a, aczkolwiek tutaj nadano mu bardziej spokojny wygl±d.
Estetom mo¿e siê nawet spodobaæ, ale brakuje mu drapie¿no¶ci.
Producent wspomina te¿ o nowym lakierze nazwanym "AMG Alubeam silber", który poprzez unikatow± technologiê ma blask p³ynnego metalu. Na osiach z przodu umieszczono 19-calowe, a z ty³u 20-calowe alufelgi.
I wszystko by³oby ¶wietnie, gdyby nie to, ¿e Mercedesowi SLS czego¶ brakuje.
Tego, co chwyta za serce ju¿ przy pierwszym spojrzeniu i powoduje, ¿e my¶lisz ci±gle o nim.
Pragniesz go mieæ i zrobisz wszystko, ¿eby to pragnienie spe³niæ. Tego, moim zdaniem, temu Mercedesowi brakuje.
Z legendarnego poprzednika przejêto system otwierania drzwi.
Zawiasy zamontowane prawie na ¶rodku dachu unosz± do góry drzwi wraz z wiêksz± jego czê¶ci±.
Dziêki temu tradycji sta³o siê zado¶æ, a i w ¶rodku pojazdu mo¿na zaj±æ ³atwiej miejsce.
Kiedy ju¿ siê w nim znajdziemy, otoczy nas ¶wiat luksusu w sportowym wydaniu.
Inspiracj± dla projektantów deski rozdzielczej by³y konstrukcje lotnicze.
Tablica rozdzielcza ma przypominaæ skrzyd³o, a nawiewy maj± siê kojarzyæ z silnikami odrzutowca.
Centralnym elementem deski rozdzielczej jest panel systemu multimedialnego COMAND APS z 7-calowym wy¶wietlaczem.
Konsola ¶rodkowa wykonana zosta³a z matowionego, litego metalu.
Wbudowano w ni± miêdzy innymi skierowany w stronê kierowcy panel AMG DRIVE UNIT, umo¿liwiaj±cy kierowcy wprowadzanie indywidualnych ustawieñ pojazdu.
Oczywi¶cie nie zapomniano o wykoñczeniach z karbonu.
Sportowe fotele maj± oparcia wykonane z magnezu. Wyposa¿ono je w tzw. dwustrefow± tapicerkê: wypuk³e czê¶ci boczne fotela s± wype³nione twardszym materia³em piankowym i zapewniaj± dobre podparcie boczne przy pokonywaniu zakrêtów, natomiast wewnêtrzne strefy siedzisk i oparæ s± bardziej miêkkie, co zapewnia wysoki komfort na d³u¿szych trasach.
Priorytetem konstruktorów by³a waga, dlatego te¿ nadwozie i podwozie s± wykonane z aluminium. Dziêki temu, jak i innym zabiegom obni¿aj±cym wagê (np. opisane wcze¶niej magnezowe fotele), uda³o siê uzyskaæ masê gotowego pojazdu na poziomie 1620 kg. Pod mask± zago¶ci³a, znana z innych modeli, 6,3-litrowa jednostka wykonana przez AMG.
Przesz³a ona jednak szereg istotnych zmian. Producent zastosowa³ kompletnie now± konstrukcjê uk³adu zasysania, przebudowa³ rozrz±d zaworowy i wa³ki rozrz±du, a tak¿e zastosowa³ zoptymalizowane pod wzglêdem przep³ywu kolektory z rur stalowych oraz zwiêkszy³ przepustowo¶æ uk³adu wydechowego.
Dziêki temu 8-cylindrowa jednostka mo¿e pochwaliæ siê moc± 571 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynosz±cym 650 Nm. "Setka" na liczniku pojawia siê po 3,8 s, a prêdko¶æ maksymaln± ograniczono elektronicznie do 317 km/h. Moc przekazywana jest na ty³ poprzez lekki wa³ek napêdowy wykonany z w³ókna wêglowego.
Dwusprzêg³owa skrzynia biegów jest zamontowana przy osi tylnej (uk³ad transaxle) i trwale po³±czona z obudow± silnika poprzez tzw. "torque tube".
W rozwi±zaniu tym karbonowy wa³ek rotuje z prêdko¶ci± obrotow± silnika.
Zalet± tego rozwi±zania jest sztywne po³±czenie silnika ze skrzyni± biegów, co gwarantuje optymalne odbieranie generowanej mocy i momentu obrotowego.
Do przeniesienia napêdu zastosowano now±, 7-stopniow± skrzyniê biegów AMG SPEEDSHIFT DCT.
Do dyspozycji kierowcy s± cztery programy jazdy: "C" (Controlled Efficiency - kontrolowana wydajno¶æ), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) oraz "M" (Manual - rêczna zmiana biegów), a tak¿e funkcja RACE START.
Producentowi uda³o siê uzyskaæ prawie idealne roz³o¿enie masy pomiêdzy osiami (47/53 proc.).
Seryjnie w SLS montowane bêd± kompozytowe tarcze hamulcowe. W opcji mo¿na zamówiæ ceramiczno-kompozytowy uk³ad hamulcowy.
Mercedes SLS AMG oficjalnie zadebiutuje na Salonie Samochodowym we Frankfurcie.
Auto pojawi siê na rynku wiosn± 2010 roku. Cena w Niemczech ma wynosiæ 177 310 euro.
http://iv.pl/images/62586756240307252192.jpghttp://iv.pl/images/23831161616988932957.jpghttp://iv.pl/images/18983803127723305485_thumb.jpghttp://iv.pl/images/50987358980757722918_thumb.jpghttp://iv.pl/images/12729593949027987409_thumb.jpghttp://iv.pl/images/40605853835618303369_thumb.jpghttp://iv.pl/images/47209250389024381252_thumb.jpghttp://iv.pl/images/05300757651403684726_thumb.jpg¬ród³o:
autogaleria.pl
Jak dla mnie mia¿d¿y. ;)
Suta nie mia¿d¿y ale fajny w miare ;)
kumi, przeczytaj mo¿e regulamin, co? Cieszy mnie Twoja aktywno¶æ w Newsach, ale...
Nie przemawia do mnie ten samochód, nie chce wypisywaæ argumentów przeciw ale ni ziêbi, ni grzeje mnie on.
Auto niczego nie udaje, jest stworzone do szybkiej jazdy.
Doda go nie kupi bo nie grzeszy urod± :)
Jak dla mnie to "mia¿dzy suty Mtunowi :D
Jaka¶ aluzja <_< :P
na ¿ywo auto sza³u nie robi wiêc ziêbi :rolleyes:
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl