Volkswagen zaprezentowa³ w zesz³ym tygodniu swój nowy silnik 1,4 TSI (90 kW/122 KM) i pierwsz± 7-biegow± 2-sprzêg³ow± skrzyniê biegów przygotowan± do produkcji seryjnej, która ma siê rozpocz±æ w drugiej po³owie 2007 roku. Do dotychczasowych silników 1,4 TSI (103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM) do³±cza prostszy w konstrukcji (a prawdopodobnie równie¿ tañszy) silnik do³adowany jedyn± turbosprê¿ark±. Obie mocniejsze jednostki korzystaj± ze sprê¿arki mechanicznej i turbosprê¿arki, których funkcje dope³niaj± siê podczas jazdy. Nowy silnik 1,4 TSI (90 kW/122 KM) osi±ga moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr./min. Drug± premier± ¶wiatow± jest nowa 7-biegowa zautomatyzowana skrzynia biegów DSG. Charakteryzuje siê suchymi sprzêg³ami, które umo¿liwi± osi±gaæ lepsz± wydajno¶æ ca³ego uk³adu ni¿ w przypadku pierwszej 6-biegowej skrzyni biegów DSG z wielop³ytkowym sprzêg³em, pracuj±cym w ³a¼ni olejowej. Nowa skrzynia biegów DSG, która jest w stanie przenosiæ moment obrotowy do 250 Nm ma byæ impulsem do dalszego rozwoju DSG w klasie ma³ych pojazdów i w klasie ni¿szej ¶redniej. Wiêcej danych producent na razie nie poda³, ale Volkswagen obieca³, ¿e Golf z silnikiem 1,4 TSI (90 kW/122 KM) i skrzyni± biegów DSG bêdzie zu¿ywa³ zaledwie 5,9 l/100 km. Tekst pobrany z: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif Zobaczymy co z tego bedzie :P Komentowac, udzielac sie, zamieszczac nowe wiadomosci :)