Samochód do 20 tys. 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam wszystkich. Mam ma³y problem bo chcê zmieniæ samochód a nie wiem specjalnie na jaki :? Do dyspozycji mam 20 tys. z³ i jest to kwota nieprzekraczalna. W grê wchodzi samochód z segmentu D (np. vw passat, ford mondeo, opel vectra), kombi. Preferowa³bym diesla aczkolwiek nie mówie "nie" benzyniakom. Co drodzy forumowicze radziliby¶cie zakupiæ w tej cenie? Mile widziane opinie na temat poszczególnych wozów :)




Co drodzy forumowicze radziliby¶cie zakupiæ w tej cenie? cos z segmentu C ;) na pewno bedzie mlodszy, lepiej wyposazony. Takie moje zdanie, oczywiscie polecam Focusa kombi (fajne, spore autko) mozna jeszcze zahaczyc sie wokol Octavii, ale raczej na sprzedaz 1.9 TDI nie wiele jest, jak brac to minimum 110 KM ;)
W grê wchodzi samochód z segmentu D bedzie w slabym stanie... duzo nalatane, slabo wyposazeniowo.. jakos nie polecam...
Mile widziane opinie na temat poszczególnych wozów Mondeo 2.0 TDCi, 115 KM Mondeo 2.0 TDDi, 115 KM Mondeo 2.0 TDCi, 130 KM [prawie] cala gama wysokoprezniakow z Forda. Passat 1.9 TDI, 110 KM - automat

Drogi Misiu. Ford Focus raczej odpada, bo sporo mia³em okazji nim je¼dziæ. Odpada z tego wzglêdu, ¿e mam 5 osobow± rodzinê, od czasu do czasu musze przewie¼æ troszkê baga¿u i z autopsji wiem, ¿e miejsca w nim nie ma du¿o. Mam 192 cm wzrostu wiêc wymoczkiem raczej nie jestem i nie chcia³bym byæ na miejscu osoby która siedzia³aby za mn± na tylnej kanapie ;) Ze Skod± jest ciut lepiej ale jak wsponia³e¶ nie ma du¿ego wyboru w przedziale cenowym jaki mnie interesuje a je¶li jest to taki samochód jest marnie wyposa¿ony w ¶rodku a pod mask± drzemie benzyna 1.6 lub klekot 1.9 90km. Drzemie to dobre s³owo pasuj±ce do tych silników, bo z jako tak± dynamik± nie maj± nic wspólnego (ale ¿eby nie by³o, ¿e szukam jakiego¶ sportowca;) ). A Mondeo mk3 raczej wykracza poza mój bud¿et :?


Ze Skod± jest ciut lepiej jesli chodzi o miejsce z tylu to jest gorzej ;) nadrabia bagaznikiem
A Mondeo mk3 raczej wykracza poza mój bud¿et niestety, ale jezeli interesuje Cie Mondeo, ogolnie, to MK II, 2.0 benzyna, TD sa slabe.
Drogi Misiu. oh :oops: :D



Vectra B albo Passat b5. Albo Mazda 626: http://otomoto.pl/in...how&id=C3036545 http://otomoto.pl/in...how&id=C3115289 http://otomoto.pl/in...how&id=C2694142 http://otomoto.pl/in...how&id=C2371864 wersja 7-osobowa(do¶æ rzadkie) http://otomoto.pl/in...how&id=C3183101

Mazda chyba nie... A co my¶licie o Vectrze B 1.8 lub 2.0 benzyna po fl (czyli po 1999 roku) - bo diesle z koncernu GM nie s± ani trwa³e (pekaj±ce ³añcuszki rozrz±du, bardzo wra¿liwe na jako¶æ paliwa pompy) ani mocne (2.0 dtl (?) -> 101 KM...) albo o VW Passacie 1.9 TDI (110KM)?


Drogi Misiu. huh :D
wersja 7-osobowa(do¶æ rzadkie) fajna podoba mi siê ,


kruszyna192 napisa³/a:Drogi Misiu.huh No co... :D A teraz do tematu


VW Passacie 1.9 TDI (110KM)? troche napisalem informacji ogoolno uzytkowych w temacie ktory podal na poczatku "Misiu" :D troche bolaczek ma taki passat ale to nie zmienia mojego nastawienia do marki :D
Vectrze B 1.8 mimo ze to opel :twisted: to moge polecic, 1,8 jezdzilem liftbackiem, calkiem pozytywne wrazenie na mnie wywarl, co do awaryjnosci niestety nie powiem. ale po liftingu namewno zostal rozwiazany problem rdzy.


mimo ze to opel to moge polecic, 1,8 jezdzilem liftbackiem ja tez ja tez :D bardzo fajne autko, niedosc ze najladniejszy opel to godzien polecenia :D


Mazda chyba nie... pali³abym na stosie za takie teksty :evil: Vectrê B mieli s±siedzi, z tym ¿e 1.6 kombi. I sprzedali, bo by³a dla nich za droga w utrzymaniu, silnik 1.6 by³ paliwo¿erny. Poza tym faktem problemów z autem nie mieli mimo ¿e nie nazwa³abym ich lud¼mi, którzy szczególnie dbaj± o auto == Ale statystycznie Vectra B to porazka Opla szczególnie w porównaniu z pierwsz± generacj± modelu. Rdza, wycieki no i problemy z zawieszeniem. Poleciæ mo¿na, bo auto komfortowe, ale nie liczy³abym na specjaln± bezawaryjno¶æ- zale¿y od egzemplarza. No i bêdê siê upieraæ przy 626, dopóki nie dostanê sensownego powodu dlaczego nie<odstawia focha> no w koñcu to Japonka, ³adna, ca³kiem spora(dobrze jest jak na klasê) no i mo¿na spokojnie znale¼æ diesla.


Rdza to juz nie problem w autach po liftingu,
no w koñcu to Japonka, ³adna, to fakt, Japonki sa fajne :D ale mazda nie jest ladna :P przynajmniej m isie nie podoba a to juz jeden sensowny powod dla ktorego ja bym jej nie kupil :D

M-acieju, nie ³ap proszê za s³ówka Poza tym Mazda jest ³adniejsza od Paska, który wychodzi mi ju¿ dwoma koñcami. Vectra jeszcze jeszcze, mo¿e byæ. Ale jestem za czym¶ japoñskim. Accord(raczej na 4 osoby ni¿ 5 ale ten fakt pominiemy), Avensis(ew. Carina E), 626... Z tym ¿e ludzie wol± niemieck± jako¶æ == a i chcia³abym zaznaczyæ, ¿e ¶rodkowe miejsce w Vectrze jest niewygodne. Szalenie niewygodne.

Czy ta Japonka by³a ³adna... z ca³ym szacunkiem ale polemizowa³ bym. A co do Vectry - jak napisa³ M-aciej w autach po liftingu problem rdzy generalnie nie wystêpuje. A wg mnie wspomniala przez mare vectra sprawia³a problemy ze wzglêdu na ma³y silniczek zastosowany do "kombiaka". Przy wiêkszym obci±¿eniu musia³ on byæ ostro pi³owany ¿eby jako tako ten samochód je¼dzi³. Ja w Vectrze my¶la³em o silniku minimum 1.8 ale raczej sk³ania³bym siê do "dwulitrówki" który wydaje mi siê optymalnym rozwi±zaniem do tego samochodu bior±c pod uwagê koszty eksploatacji. Wracaj±c do Mazd - nowe mog± siê podobaæ ale starsze modele wg mnie nie ró¿ni± siê bardzo od niemieckich wagenów. Stylistyki porywaj±cej nie maj±, szczególnie we wnêtrzu...


Poza tym Mazda jest ³adniejsza od Paska o gustach siê nie dyskutuje :D ja te¿ nie mogê ju¿ na te vectry patrzeæ (passki podobnie) dlatego te¿ bym nad t± mazd± pomy¶la³

Mówi³am, ¿e s±siadom problemów nie sprawia³a. Tylko statystycznie trwa³o¶æ Opla kuleje. I to jest fakt autentyczny(ot co)
ja te¿ nie mogê ju¿ na te vectry patrzeæ (passki podobnie) dlatego te¿ bym nad t± mazd± pomy¶la³ dziêki ci Panie za normalnego cz³owieka. Ale jak siê 626 nie podoba to mo¿e... Toyota? http://otomoto.pl/in...how&id=C3204728 http://otomoto.pl/in...how&id=C3177241 http://otomoto.pl/in...how&id=C3246288 http://otomoto.pl/in...how&id=C3235619 Faktycznie, wygl±dem nie pora¿a, ale to nie Niemiec, bardziej trwa³a, mniejsze ryzyko auta po przej¶ciach przy zakupie...

Mówi³a¶, ¿e nie sprawia³o, ok :) chcia³em tylko co nieco usprawiedliwiæ t± paliwo¿erno¶æ. a z reszt± oplowski 1.6 dobrej opinii nie ma (np. bardzo smakuje mu olej...). Do¶æ o Oplu. Obiecuje zastanowiæ siê nad Twoj± "japoñsk±" propozycj± :D Co ewentualnie wchodzi³oby jeszcze w grê za tê kase?

Mondeo mk2-> http://otomoto.pl/in...how&id=C3167544 Nissan Primera-> http://otomoto.pl/in...how&id=C2906960 Renault Laguna-> http://otomoto.pl/in...how&id=C3234304 Peugeot 406-> http://otomoto.pl/in...how&id=C2358482 Citroen Xantia-> http://otomoto.pl/in...how&id=C2653808

toyoty bym nie kupi³ bo to najbardziej bezp³uciowe auto na ¶wiecie :roll: mondziak fajnie wygl±da i fajnie ¶miga (¶miga³em keidy¶ 97r 2,0 ), tele ¿e nie lubia³ 95 , i drogo wychodzi³o na 98 :D farncuzy odpadaj± , chocia¿ kumpel ma tak± renówkê i nie p³acze. ¶rodek bardzo brzydki , ale:
o gustach siê nie dyskutuje

No to Primera, o niej z³ego s³owa nie powiedzia³e¶ :D . To tylko przyk³ady, ostateczny wybór nale¿y do autora tematu.

ewentualnie astra II w kombiaku :D (ale w grê, raczej wchodz± benzyniaki..)
To tylko przyk³ady, ostateczny wybór nale¿y do autora tematu. Racja..zale¿y te¿ na jakie samochody w jakim stanie sie natknie autor.. Ja te¿ wiedzia³em czego szukam, a ostatecznie trafi³o sie auto które nie wchodzi³o w grê i siê w nim zakocha³em :D


No to Primera, o niej z³ego s³owa nie powiedzia³e¶ . bo nie znam autka , ale te 2000000km to wra¿enie robi :D
To tylko przyk³ady, ostateczny wybór nale¿y do autora tematu. jasne. :D

Nie planuje kupna samochodu w Polsce. Chce widzieæ co kupuje a widzia³em troche co siê u nas sprzedaje, np. bêd±c w terenie widzia³em samochód z doszczêtnie rozbitym przodem i bokiem, który naprawia³ jakis kole¶ w przydomowym gara¿u. Miesi±c pó¼niej na gie³dzie widzia³em ten sam samochód, który ten sam kole¶ zachwala³, ¿e nie bity, ¿e mia³ jedn± ma³± obcierkê na zdrerzaku i to wszystko. Je¿d¿±cy idea³... Samochód pozna³em po rejestracji, któr± zapamiêta³em. Nie chce na w³asnej skórze sprawdzaæ czy inne samochody by³y lekko dra¶niête czy mia³y kontakt trzeciego stopnia np. z drzewem. Mam dobrego kolegê, który sprowadza samochody z pewnego ¼ród³a, ¿e wiadomo co siê z samochodem przez poprzednie lata u¿ytkowania dzia³o. Wracaj±c do tematu - jako¶... nie widz± mi siê "Japoñczyki" :D S³ysza³em du¿o dobrego w³a¶nie o Paskach (mimo swej pospolito¶ci). No i ta Vectra chodzi mi jeszcze po g³owie :) Jednak
Ja te¿ wiedzia³em czego szukam, a ostatecznie trafi³o sie auto które nie wchodzi³o w grê i siê w nim zakocha³em :D

Od roku mam vectre b 97r,kombi,1.6 benzyna i musze przyznac ,ze jestem z niej zadowolony.W sumie nie planowalem jej kupic bo zawsze jezdzilem francuzami i teraz mial byc peugeot 406 ale nie moglem znalesc zadnego w odpowiednim stanie i jakos trafila sie vectra.Jestem milo zaskoczony silnikiem o ,ktorym zle pisza chyba ci ,ktorzy go nie mieli albo ci ktorzy maja jakies zajechane modele.Palenie na trasie 6l w miescie 7,5l(jak dla mnie to bardzo malo). Oleju od wymiany do wymiany dolewac nie musze,a moc 101KM wystarcza do normalnej jazdy(te 9KM wiecej w takim np.passacie 1.9tdi to jak dla mnie nie jest jakas wielka roznica).W samochodzie mam full wypas: climatronic ,4x el. szyby,el. lusterka,poduszki,sterowanie radia w kierownicy,abs,komputer pokladowy itd. i cala elektryka chodzi jak nalezy.Mechanicznie rowniez wszystko ok,jak na razie nie musze nic naprawiac.Mysle ,ze moge polecic vectre ale jakbym mial wybor kupilbym peugeota 406.Za 20000pln dostaniesz dobry rocznik juz po liftingu.Nie wiem czemu niktorzy zle sie wypowiadaja o francuzach.Chyba sa to ci ktorzy nigdy takiego samochodu nie mieli.Silniki prawie niezniszczalne,blacha pelen ocynk nawet w najtanszych modelach,awari zadnych powaznych nigdy nie odnotowalem.Wzialbym jeszcze pod uwage volvo s40/v40 ,mi przynajmiej bardzo sie podoba


(te 9KM wiecej w takim np.passacie 1.9tdi to jak dla mnie nie jest jakas wielka roznica) to popatrz w ogole na moment obrotowy
Chyba sa to ci ktorzy nigdy takiego samochodu nie mieli. akurat o Francuzie moge sporo powiedziec..
blacha pelen ocynk nawet w najtanszych modelach szkoda ze mojej "Renówki" nie widziales <hyhy>


te 9KM wiecej w takim np.passacie 1.9tdi to jak dla mnie nie jest jakas wielka roznica Jak napisa³ Misiek (drogi oczywi¶cie :D ) ró¿nicy w mocy mo¿e nie ma du¿ej (ale jednak jest) ale Pasek bije na g³owê t± Vectre momentem obrotowym. Wg mnie 100KM do kombiaka to za ma³o do sprawnego poruszania siê po naszych drogach. Co do Francuzów... Nie wiem, mo¿e trafi³ siê mman-owi jaki¶ rodzynek, ale kilku znajomych ma je i kombinuj± na lewo i prawo jak sie ich pozbyæ. Urody im odmówiæ nie mo¿na, ruda ich raczej nie gnêbi, niby powa¿nych awarii nie ma, ale te wszystkie "duperele" ju¿ bokami im wychodz±. Najwiêcej problemów jest z elektryk±/elektronik±. To jest ich bol±czka.
Wzialbym jeszcze pod uwage volvo s40/v40 ,mi przynajmiej bardzo sie podoba Fakt samochody ³adne, ale nie zbyt obszerne (p³yta pod³ogowa dzielona z Fordem Focusem), a koszta ewentualnych napraw przyprawiaj± o ból g³owy. Kto¶ powie,¿e kupujê samochód i ju¿ od razu o naprawach my¶lê... ale to nie s± nowe samochody, na których "mucha nie siada", kwesti± czasu jest wyj¶cie na jaw wszyskich "kwiatków". Po d³u¿szym namy¶lê jako ostatniego z listy skre¶li³em Paska TDI, bo to auto musi mieæ przejechane minimum 250-300 tys. kilometrów. Diesla kupuje siê dlatego, ¿e ma siê w zamy¶le, ¿e bêdzie siê nim du¿o je¼dziæ, bo za te ok. 20 tys. ró¿nicy w zakupie nowego samochodu, kto¶ kto je¼dzi nie du¿o kupi benzyniaka i napewno tych 20k nie wyda na benzyne. "Troche" chaotyczna ta moja my¶l, ale mam nadziejê, ¿e j± kto¶ zrozumie :D Wiêc... zostaje Vectra. Samochód stylistycznie mi siê podoba, za te 20 tys. mo¿na mieæ autko z roku 1999-2000 b. dobrze wyposa¿one. Silnik 2.0 wydaje mi siê optymalny dla niego. Zagazowaæ i fruwaæ :) Chocia¿ jeszcze siê zastanowiê. Przepraszam za te takie marudzenie ale wole dobrze wypytaæ kogo¶ m±drzejszego od siebie ni¿ pó¼niej pluæ sobie w brode, ¿e to ¼le a tamto niedobrze. Dziêkuje za wszystko aczkolwiek mile widziane bêd± kolejne opinie :D A nó¼ siê co¶ lepszego trafi :)

"szkoda ze mojej "Renówki" nie widziales <hyhy>" Jak miales samochod bo kilku wypadkach to raczej normalne ze z ochrony antykorozyjnej nic juz nie zostalo.Ja mialem jak na razie 4 francuzy i wszystkimi bardzo dobrze sie jezdzilo i w zadnym nie bylo problemow z korozja czy jakis wyjatkowych z mechanika.Przykladowo citroen ax,sprzedalem w zeszlym roku,samochod byl z 1990,mialem go 10 lat. Na samochodzie nawet sladu rdzy po 17 latach !!! Nigdy nic przy nim nie bylo malowane czy konserwowane.Nie wspomne juz o peugeocie 605 czy citroenie xm,ktory wytrzyma bez korozji chyba z 30lat.Z reszta wystarczy wziasc sobie prospekt reklamowy np .takiego XMa w ,ktorym jest opisane i zobrazowane jak kazdy !!! element nadwozia jest zabezpieczony przed korozja i juz wszystko wiadomo.Oczywiscie mowimy caly czas o samochodach bezwypadkowych a nie o pomalowanych sprayem rozbitkach Moment obrotowy w passacie oczywiscie jest wiekszy ale zakres obrotow w dieslu jak dla mnie juz nie ten.Tam gdzie benzyna zaczyna sie rozkrecac w dieslu juz trzeba zmienic bieg.ale to jak kto woli. Awaryjnosc passata, peugeota,vectry,bmw ? http://www.uzywane.m...marka_model=191 http://www.uzywane.m...marka_model=156 http://www.uzywane.m...marka_model=172 http://www.uzywane.m...marka_model=166 Vectra 43 miejsce,peugeot 53,bmw 59,passat 78 :)


Jak miales samochod bo kilku wypadkach to raczej normalne ze z ochrony antykorozyjnej nic juz nie zostalo auto nie bylo bite, mialo pod koniec uzytkowania u nas jedna mocniejsza kolizje, ale wczesniej nie bylo po zadnym dzwonie
ale zakres obrotow w dieslu jak dla mnie juz nie ten co idzie z mniejszym spalaniem, bo moment zaczyna sie tam gdzie turbina zaczyna dzialac
Tam gdzie benzyna zaczyna sie rozkrecac w dieslu juz trzeba zmienic bieg nie widze problemu ;D
Awaryjnosc passata, peugeota,vectry,bmw ? Dekra... nie wierze im.. przebadali kilkaset tysiecy samochodow (danej marki i typu) i robia zestawienia..


zakres obrotow w dieslu jak dla mnie juz nie ten.Tam gdzie benzyna zaczyna sie rozkrecac w dieslu juz trzeba zmienic bieg.ale to jak kto woli. jezdziles dieslem w zyciu? w benzynie do 3500 obr. auto nie przyspiesza... w dieslu taka sytuacja ma miejsce do 1600 obr. moral z tego taki ze w dieslu nie terzeba redukowac biegow zeby sprawnie sie poruszac.


(te 9KM wiecej w takim np.passacie 1.9tdi to jak dla mnie nie jest jakas wielka roznica). te¿ tak mówi³em zanim spróbowa³em , teraz do benzynki nie wsiadam :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl