Samochód za ok. 10.000 z³ i/lub 15.000 z³ 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam :) Z góry dziêkujê za pomoc ka¿dego na tym forum. Tematy o zakupach samochodów przegl±dam w internecie ju¿ od d³ugiego czasu, jednak przy tak du¿ej dozie informacji dosta³em lekkiego zawirowania. Dodam, ¿e jestem laikiem motoryzacyjnym i dlatego ogromnie proszê o porady i sugestie. Szukam samochodu za 10.000 lub 15.000 (wszystko zale¿y od finalnej kwoty, któr± bêdê mia³) Wymagania co do samochodu: - proszê o propozycjê samochodów z kwot (10k i 15k) - ekonomiczny - niezbyt du¿y silnik, (muszê go zarejestrowaæ na siebie, nie mam jeszcze 25 lat, pierwszy samochód na mnie wiêc nie chcê zgin±æ przez op³aty) wszelkie 2.0 i 2.5 odpadaj± :P - o niskim statystycznie poziomie awaryjno¶ci - w miarê zrywny (choæ nie szukam demona prêdko¶ci) - z klimatyzacj± - choæ wiem, ¿e kwota 10k lub 15k to niezbyt du¿o, to jednak chcia³bym by samochód mi siê choæ trochê podoba³ (w sensie - w miarê nowoczesne nadwozie) - dodatkowo: samochód bêdê kupowaæ wiosn±, ale ju¿ teraz siê rozgl±dam; jako, ¿e jestem laikiem to auto wybieraæ bêdê z zaprzyja¼nionym mechanikiem (mi wcisnêliby wszystko), Was drodzy Forumowicze proszê o podpowiedzi w kwestii roczników, wersji i modeli samochodów. Jeszcze raz dziêkujê za ka¿dy g³os w moim temacie.



Te kryteria na pewno spe³ni Civic 6gen. w rocznikach od 1998-2000. Mo¿esz wybieraæ z wersjach nadwoziowych, klimatyzacja wystêpowa³a bardzo czêsto, chocia¿ s± i takie egzemplarze, które jej nie posiadaj±. Silnik 1.4 - 90 km, je¶li potrzeba wiêcej zawsze mo¿na wybraæ wiêksz± wersjê silnikow± 1.5 czy szatañskie 1.6/1.8 VTI :D

seat ibiza do 2002r. lub m³odsze. starsze mia³y silniki 1.4 nowszy chyba niestety 1.2. Starsze b. dobrze siê zbieraj± jak na t± moc i pojemno¶æ gorzej ju¿ z v max ale jako¶ mo¿na to przeboleæ

colt ,lancer, carisma 323, 323f wszystko tanie w utrzymaniu i wmiarê niezawodne pod warunkiem ¿e trafisz zadbany egzemplarz



Cze¶æ, je¿eli mogê wtr±ciæ, kwota któr± dysponujesz lub bêdziesz dysponowa³ jest wystarczaj±ca jak na pierwszy wózek :D(moim zdaniem). Rozejrzyj siê za japoñcem, jak Ci radz± moi przedmówcy. Generalnie mówi±c owe auta s± ma³o awaryjne, lepiej zabezpieczone antykorozyjnie, wiem mo¿e czê¶ci s± trochê dro¿sze ale spokojnie, nie s± to a¿ tak du¿e ró¿nice. Jestem mechanikiem i trochê siê orientujê, najczêstszymi go¶æmi w moim warsztacie s± VW, Ople, ¿abojady, makarony, japoñce zdarzaj± siê na typowe wymianki (hamulce, zawiecho, oleje itp.) Moja rada, nie kupuj auta sam, tylko wez ze sob± kogo¶ kto siê trochê na tym zna i potrafi w miarê zdiagnozowaæ nadwozie, silnik, papiery i resztê. Mi³ej zabawy :)

Dookre¶lam siê je¶li chodzi o wymagania co do samochodu: - to bêdzie mój pierwszy samochód - prawko mam ju¿ kilka lat, ale nieu¿ywane - nied³ugo zasiadam do s³u¿bówki wiêc bêdê siê szkoliæ - na pewno ODPADA kombi - s±dzê, ¿e passat/a4/mondeo to nawet za 15 tysiaków w dobrej kondycji diesla nie kupiê (przy takich koby³ach raczej benzyna odpada ze wzglêdu na spalanie, a mi zalezy na ekonomicznym poje¼dzie o czym pisa³em), ALE mogê siê myliæ ;) - nie wiem czy na pierwszy samochód wybieraæ du¿y, ³atwiej chyba go przytrzeæ bo siê nie ma wyczucia i zazwyczaj wiêcej pali, prawda? - reszta - do dyskusji, ró¿ne marki s± ok. czy to w sedanie czy to w hatchabcku
Te kryteria na pewno spe³ni Civic 6gen. w rocznikach od 1998-2000. Mo¿esz wybieraæ z wersjach nadwoziowych, klimatyzacja wystêpowa³a bardzo czêsto, chocia¿ s± i takie egzemplarze, które jej nie posiadaj±. Silnik 1.4 - 90 km, je¶li potrzeba wiêcej zawsze mo¿na wybraæ wiêksz± wersjê silnikow± 1.5 czy szatañskie 1.6/1.8 VTI :D Ciekawy pomys³, tylko powiedzcie mi dlaczego jest taka szkaradna w porównaniu do 5 gen.? ;)
seat ibiza do 2002r. lub m³odsze. starsze mia³y silniki 1.4 nowszy chyba niestety 1.2. Starsze b. dobrze siê zbieraj± jak na t± moc i pojemno¶æ gorzej ju¿ z v max ale jako¶ mo¿na to przeboleæ Chodzi oczywi¶cie o benzyniaki, prawda? V-max mnie jako¶ wielce nie obchodzi, wa¿ne by nie muli³o, ekonomiczne, w miarê nowoczesna buda itp. (pierwszy post)
colt ,lancer, carisma 323, 323fwszystko tanie w utrzymaniu i wmiarê niezawodne pod warunkiem ¿e trafisz zadbany egzemplarz lancer i carisma tanie w utrzymaniu? z tego co s³ysza³em to do mitsubishi s± bardzo drogie czê¶ci a i chyba pali to nie¼le. Hmm 323F, dlaczego III generacja jest du¿o brzydsza od II generacji? Niech mi kto¶ powie :D :D [size=9:][ Dodano: 03-01-2010, 7:34 ][/size:]
Cze¶æ, je¿eli mogê wtr±ciæ, kwota któr± dysponujesz lub bêdziesz dysponowa³ jest wystarczaj±ca jak na pierwszy wózek :D(moim zdaniem). Rozejrzyj siê za japoñcem, jak Ci radz± moi przedmówcy. Generalnie mówi±c owe auta s± ma³o awaryjne, lepiej zabezpieczone antykorozyjnie, wiem mo¿e czê¶ci s± trochê dro¿sze ale spokojnie, nie s± to a¿ tak du¿e ró¿nice. Jestem mechanikiem i trochê siê orientujê, najczêstszymi go¶æmi w moim warsztacie s± VW, Ople, ¿abojady, makarony, japoñce zdarzaj± siê na typowe wymianki (hamulce, zawiecho, oleje itp.) Moja rada, nie kupuj auta sam, tylko wez ze sob± kogo¶ kto siê trochê na tym zna i potrafi w miarê zdiagnozowaæ nadwozie, silnik, papiery i resztê. Mi³ej zabawy :) Dolorian, tak jak pisa³em w pierwszym po¶cie; jak bêdê siê wybieraæ na poszukiwania to poproszê znajomego mechanika o to by jecha³ ze mn±. Jestem laikiem wiêc kupi³bym badziew a tak chocia¿ zmniejszam mo¿liwo¶æ trafienia na trupa ;) Je¶li chodzi o japoñca, to co by¶ poleca³?

co do czê¶ci mitsubisch to jakie¶ bujdy kto¶ puszcza ¿yjemy w ¶wiecie gdzie internet to podstawa. Znajomy mia³ problem z czujnikiem po³o¿enia wa³ka cena w Polsce min 600z³ u¿ywka 200z³ w górê Zamówi³ na ebayu za 35 euro nówkê wraz z przesy³k± z niemiec 3 dni czeka³. A typowe czê¶ci eksploatacyjne to cena taka sama jak w wiêkszo¶æ wystarczy spojrzeæ na alledrogo lub ebay nie ró¿ni± siê cen± od innych marek. Mój znajomy kupi³ opla astre z silnikiem chyba 1,2 rok 00 i musi zmieniæ tarcze o rozmiarze 256 nie wentylowane oznaczenie OPEL 569058 zgadnij jak ³atwo je dostaæ i ile kosztuj± .Taniej chyba kupiæ od opla agila i przetoczyæ na szeroko¶ci i grubo¶ci o 1 mm. popatrz ile kosztuje rozrz±d do lancera czê¶ci stosowane na pierwszy monta¿(czyli to co daj± w fabryce) zap³acisz max 150 z³ oczywi¶cie np gatse itp wyjdzie taniej. Ja za komplet do systemu wielowachaczowgo na ty³ zap³aci³em 450 z³ a wchodzi tam 14 tuleji i dwa ³±czniki oczywi¶cie mog³em wymieniæ tulejki te co s± wybite ale zrobi³em ca³o¶æ ¿eby mieæ spokój i nie rozgrzebywaæ roboty od nowa za parê miesiêcy. Co do benzyny jak zainstalujesz gaz to wyjdzie cie taniej ni¿ dielsel A co do spalania spala tyle samo co inne samochody w tym samym przedziale mocy i pojemno¶ci sinika

z powy¿szych popieram 323 f i lancera, od siebie dodam Astre II z 1.6 benzyna (wystarczy i nie ¿re du¿o) lub Vectre B z 1.8 16v, ponadto mo¿e jakie¶ monde FL z 1.8 benzyna, ew Golf 4 lub Audi A3 z benzyn± 1.6


co do czê¶ci mitsubisch to jakie¶ bujdy kto¶ puszcza ¿yjemy w ¶wiecie gdzie internet to podstawa. Znajomy mia³ problem z czujnikiem po³o¿enia wa³ka cena w Polsce min 600z³ u¿ywka 200z³ w górê Zamówi³ na ebayu za 35 euro nówkê wraz z przesy³k± z niemiec 3 dni czeka³. A typowe czê¶ci eksploatacyjne to cena taka sama jak w wiêkszo¶æ wystarczy spojrzeæ na alledrogo lub ebay nie ró¿ni± siê cen± od innych marek.Mój znajomy kupi³ opla astre z silnikiem chyba 1,2 rok 00 i musi zmieniæ tarcze o rozmiarze 256 nie wentylowane oznaczenie OPEL 569058 zgadnij jak ³atwo je dostaæ i ile kosztuj± .Taniej chyba kupiæ od opla agila i przetoczyæ na szeroko¶ci i grubo¶ci o 1 mm. popatrz ile kosztuje rozrz±d do lancera czê¶ci stosowane na pierwszy monta¿(czyli to co daj± w fabryce) zap³acisz max 150 z³ oczywi¶cie np gatse itp wyjdzie taniej.Ja za komplet do systemu wielowachaczowgo na ty³ zap³aci³em 450 z³ a wchodzi tam 14 tuleji i dwa ³±czniki oczywi¶cie mog³em wymieniæ tulejki te co s± wybite ale zrobi³em ca³o¶æ ¿eby mieæ spokój i nie rozgrzebywaæ roboty od nowa za parê miesiêcy.Co do benzyny jak zainstalujesz gaz to wyjdzie cie taniej ni¿ dielselA co do spalania spala tyle samo co inne samochody w tym samym przedziale mocy i pojemno¶ci sinika Dzi¶ natrafi³em na ojca od znajomego, który za³atwia³ jakie¶ nakrêtki do Carismy do felg 4 sztuki. Niby ka¿da po 200 z³? :shock:
z powy¿szych popieram 323 f i lancera, od siebie dodam Astre II z 1.6 benzyna (wystarczy i nie ¿re du¿o) lub Vectre B z 1.8 16v, ponadto mo¿e jakie¶ monde FL z 1.8 benzyna, ew Golf 4 lub Audi A3 z benzyn± 1.6 Lorry, ale jaki rocznik, silnik i jaka buda 323F? W ogóle je¶li piszesz, ¿e astra albo vectra w tej samej cenie to chyba logiczne, ¿e vectra - klasa wy¿ej. My¶licie ¿eby siê nie ³adowaæ w ogóle w diesle? Zastanawia³em siê nad Fiatem Stilo - niby dobre diesle, niezly wyglad, przestronny ... mlode roczniki, tylko czy to aby nie tykajaca bomba jesli chce by samochod nie ladowal ciagle w warsztacie? Ten samochód po prostu mi siê podoba, ale .... Co z A3 w tych kwotach? Duze ryzyko, ze raczej znajdzie sie tylko trup? A wg. Was czego najlepiej szukaæ? Golfa IV, Seata Ibizy fl czy seata leona? Co jeszcze proponujecie?

W tej kasie w Golfa A3 i Leona nie ma specjalnie siê co pchaæ, pierwsze roczniki, i ju¿ zmêczone. Chodzi mi o Astre II i Vectrê B (II) po FL. W tej cenie astra bedzie m³odsza/z lepszym wypasem W diesle w Oplach siê nie pchaj, nie ma co Stilo z³e nie jest, diesle b. dobre, ale trza b. uwazaæ na przelot, poza tym bedzie to jeden z pierwszych roczników (choroby wieku dzieciêcego). W Stilo z benzyn± nie ma siê co pchaæ Pisz±c o ma¼dzie i lancerze my¶la³em o latach 1999-2001 :D

Wszystko zale¿y od Twojego gustu, bo co jednym sie podoba, dla Ciebie bêdzie szkarad±. Np. Corolla z 99-00 dla mnie stylistycznie to paskuda, ale awaryjno¶æ, praktycznie zerowa, czê¶ci w przyzwoitych cenach, silniki benzynowe ekonomiczne, diesli po 2000roku nie polecam, z ró¿nych przyczyn, i tak jak twierdzisz siê na tym nie znasz. Mazda 323 mogê z czystym sumieniem poleciæ, honda Civic 5gen. jak najbardziej te¿. Z Mistubishi te¿ nie mia³em z³ych wspomnieñ, ale na pocz±tek odradzam silniki GDI, je¿eli ju¿ to 1.9Turbo Diesel made in Renault, ale do pierwszej po³owy 2000 roku, bo jest prostszy i tañszy w eksploatacji pó¿niej wpakowali te wszystkie pompowtryski itp. Wybór nale¿y do Ciebie


Dzi¶ natrafi³em na ojca od znajomego, który za³atwia³ jakie¶ nakrêtki do Carismy do felg 4 sztuki. Niby ka¿da po 200 z³? :shock: To gratuluje ja kupowa³em w irlandi bo zgubi³em jedna za 5 euro sztuka ASO. Na allegro s± po 2 z³ sztuka http://www.allegro.p...yota_mazda.html s40 by³ produkowany razem z carisma w tej samej fabryce wiêc du¿o czesci jest wymiennych z mitsubishi [size=9:][ Dodano: 06-01-2010, 12:48 ][/size:]
My¶licie ¿eby siê nie ³adowaæ w ogóle w diesle?Zastanawia³em siê nad Fiatem Stilo - niby dobre diesle, niezly wyglad, przestronny ... mlode roczniki, tylko czy to aby nie tykajaca bomba jesli chce by samochod nie ladowal ciagle w warsztacie? Ten samochód po prostu mi siê podoba, ale .... Problem z dieslem jest taki ¿e przy pewnych ilo¶ciach km i ¿e nie wiesz jak by³ serwisowany i u¿ytkowany mo¿esz mieæ problemy np z turbina nowe turbinki nie s± jak stare które by³y ch³odzone wod± i wytrzymywa³y ponad 300k km Turbo potrafi wysypaæ siê przed 200k km(co nieznacyz ¿e d³u¿ej) a znam przypadki gdzie samochód by³ butowany i lany tani olej gdzie turbina koñczy³a ¿ywot przy 100k km. Druga sprawa to dwómasy które s± stosowane w nowych dieslach wcale tak d³ugo nie wytrzymuj±.Nowe diesle sa równie¿ wra¿liwe na jako¶æ paliwa wtryskiwacze wtryskuj± mniej paliwa a smarowane i studzone musz± byæ jak dawniej wiêc jak kto¶ tankowa³ lewiznê lub tanie paliwo to szybciej siê zu¿ywaj± to samo pompy. Lepiej kupiæ starszego diesla gdzie polscy mechanicy maja ju¿ opanowanego i wiedz± co i jak ni¿ na którym zaczn± siê uczyæ.

Oszala³em trochê na punkcie Stilo 3D ... i nie wiem co z tym szaleñstwem zrobiæ. Napiszcie, oceñcie, porad¼cie. Ma³o tych samochodów je¼dzi po polskich drogach w porównaniu do takich klasyków jak golfy itd. Poratujcie ;) http://moto.allegro....imatyzacja.html http://moto.allegro....nie_okazja.html http://moto.allegro....nie_okazja.html http://moto.allegro....agi_zobacz.html http://www.otomoto.p...ow&id=C11223243 http://moto.allegro....ilo_1_9jtd.html

Witam. Ogólnie te wózki nie ciesz± siê dobr± s³aw±, winê za ten fakt ponosi wszechobecna elektronicka. Silniki za to s± bardzo udane, mowa tu o 1.9 JTD, i spokojnie mog± konkurowaæ tu z 1.9 TDI z grupy VW. Je¿eli chodzi o pozosta³e klamoty, to jak to we Fiacie bywa, mog± zaskakiwaæ. Wygl±d zale¿y od gustu, przód spoko, ale ty³ lepiej wygl±da w wersji 5-cio drzwiowej.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl