Leopard Automobile-Mielec to w zasadzie jedyny, czynny producent samochodów osobowych z polskimi korzeniami. W Europie Zachodniej marka ta doczeka³a siê uznania w¶ród klientów ceni±cych sobie presti¿ i mog±cych sobie na takowy pozwoliæ. Teraz, za spraw± targów samochodowych w Lipsku rozpoznawalno¶æ firmy z Mielca ma poprawiæ siê tak¿e na rynkach Europy ¦rodkowo-Wschodniej. Niebanalna sylwetka w stylu retro, pod mask± mocna V8-ka o pojemno¶ci sze¶ciu litrów i mocy 405 koni mechanicznych wyci±gniêta wprost od modelu Corvette. Do tego znakomite osi±gi i wiatr we w³osach. To wystarczy, by pierwszy i póki co jedyny model mieleckiego producenta o nadwoziu Roadster, przekona³ do zakupu szejka z Dubaju, kogo¶ ze szwedzkiej rodziny królewskiej i jeszcze kilka innych tajemniczych osób. I to pomimo braku homologacji uprawniaj±cej ten stylowy wóz do jazdy w normalnym ruchu ulicznym – ta, jak zapewni³ nas Albert Szwaj, (syn konstruktora Leopardów, Zbys³awa i wspó³w³a¶ciciel firmy) ma pojawiæ siê za oko³o trzy miesi±ce. Nic wiêc dziwnego, ¿e je¶li na kupno wartego ponad 120 tys. euro samochodu decyduj± siê szejkowie i najwy¿si, europejscy dostojnicy królewscy, popularno¶æ Leopardów z miesi±ca na miesi±c ro¶nie w bardzo wysokim tempie, co potwierdza sam Albert Szwaj. ”Faktycznie zainteresowanie naszymi pojazdami ci±gle ro¶nie. Do tej pory sprzedawali¶my samochody za granic±, g³ównie do krajów Europy Zachodniej. Chcemy jednak aby nasza marka by³a rozpoznawalna tak¿e po wschodniej stronie Starego Kontynentu.” Po udanych prezentacjach w Szwecji w 2003 roku i w Pary¿u w 2005 roku, Leopard Roadster ponownie pojawi siê na salonowych wybiegach. Tym razem bêd± to kwietniowe targi samochodowe w niemieckim Lipsku, które powoli wyrastaj± na dominanta imprez motoryzacyjnych w ¶rodkowo-wschodniej czê¶ci Europy. „Szacujemy, ¿e grono osób, które mog³yby zainteresowaæ siê naszymi samochodami jest tutaj spore” – twierdzi Albert Szwaj. „Mamy nadziejê, ¿e uda nam siê przykuæ ich uwagê. Miêdzy innymi dlatego podczas targów w Lipsku zorganizujemy specjaln± prezentacjê dla naszych potencjalnych klientów.” Lista dotychczasowych nabywców unikatowych Leopardów jest ju¿ przyzwoita. W ostatnim czasie poszerzy³a siê tak¿e o trzy nazwiska z Polski. „Formalnie sprzedany zosta³ jeden egzemplarz modelu Roadster i jest on w trakcie budowy. Pozosta³e dwa czekaj± na ostateczne zaakceptowanie kolorystyki wnêtrza i nadwozia przez klientów” – mówi Albert Szwaj, który jednocze¶nie uprzejmie informuje, ¿e nie mo¿e zdradziæ ¿adnych danych kupców ani regionu Polski z którego pochodz±. O tym, ¿e firma siê rozwija ¶wiadcz± nie tylko wyniki sprzeda¿y i lista zamówieñ. Ju¿ niebawem obok istniej±cego zak³adu w Mielcu powstanie nowa hala produkcyjna. „Aby sprostaæ planom produkcyjnym jeste¶my zmuszeni wybudowaæ now± halê. Zwiêkszy siê naturalnie zatrudnienie. Aktualnie pracuje u nas 16 osób, za¶ docelowo ma byæ 30” – konkluduje Albert Szwaj. „Nowa linia pozwoli nie tylko ³atwiej zorganizowaæ prace przy budowie Roadstera ale w przysz³o¶ci tak¿e przy modelu o nadwoziu Coupe. W sprzeda¿y ta wersja pojawi siê pod koniec przysz³ego roku.” Zobacz galeriê zdjêæ modelu Leopard Roadster z prezentacji AutoVIP Opera Tekst i zdjêcia zaczerpniête z: http://moto.onet.pl/_d/mojeauto_d.gif