Ford: Focus Coupé-Cabriolet na polskich drogach 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

[color=red:]To nie jest caly artykul, niektore "akapity" pomin±lem pe³na wersja znajduje siê tutaj[/color:] To najnowsza propozycja europejskiej filii Forda, dziêki której rodzina modeli spod znaku Forda Focus wzbogaci³a siê o uderzaj±c± dawkê finezyjnej w³oskiej elegancji. Ten 4-miejscowy samochód z nadwoziem Coupé-Cabriolet, zaprojektowany w ¶cis³ej wspó³pracy z konstruktorami i stylistami w³oskiej firmy nadwoziowej Pininfarina S.p.A., ³±czy rado¶æ z jazdy ze z³o¿onym dachem oraz cenione parametry uk³adu jezdnego, okre¶lone strategi± Ford PrecisionDrive, znane i bardzo wysoko oceniane w innych modelach Forda Focus. Ceny Prezentacjê zaczniemy jednak niekonwencjonalnie - od podania cen. One bowiem zapewne bardzo interesuj± potencjalnych nabywców. Oto one: 1.6 Duratec trend 89 100 z³ 1.6 Duratec sport 90 600 z³ 2.0 Duratec (6 biegów manual) trend 95 850 z³ 2.0 Duratec (6 biegów manual) sport 97 350 z³ 2.0 Duratec (6 biegów manual) titanium 102 850 z³ 2.0 Duratec (automat) sport 101 350 z³ 2.0 Duratec (automat) titanium 106 850 z³ 2.0 Duratorq TDCi trend 105 600 z³ 2.0 Duratorq TDCi sport 107 100 z³ 2.0 Duratorq TDCi titanium 112 600 z³ Pierwszy europejski Ford z twardym dachem Ford Focus Coupé-Cabriolet jest pierwszym samochodem oferowanym przez europejsk± filiê koncernu, wyposa¿onym w elektrycznie sk³adany twardy dach. Nowo opracowany coupé-cabriolet zajmuje miejsce „flagowego” modelu rodziny Focus, obok sportowego modelu ST. Priorytetem dla projektantów i konstruktorów Forda by³o tym razem stworzenie atrakcyjnego samochodu, który w takim samym stopniu odwo³ywa³by siê do kryteriów i têsknot czysto emocjonalnych, co do wyra¼nie racjonalnych argumentów, zwracaj±cych uwagê na walory niezbêdne w ka¿dym samochodzie u¿ywanym na co dzieñ. Przy roz³o¿onym dachu, gdy nadwozie funkcjonuje jako coupé, Ford Focus Coupé-Cabriolet charakteryzuje siê najwiêksz± w tej klasie pojemno¶ci± baga¿nika, wynosz±c± 543 litry. Nawet po z³o¿eniu dachu w baga¿niku, nowy Ford dysponuje pojemno¶ci± 248 litrów w przestrzeni pod z³o¿onymi sekcjami dachu. ¯aden z bezpo¶rednich konkurentów nowego Forda Focus nie dysponuje pojemniejszym baga¿nikiem. Focus Coupé-Cabriolet jest oparty na koncepcyjnym Fordzie Focus Vignale, zaprezentowanym po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Pary¿u w 2004 roku. Od tego czasu nowy model przeby³ pe³n± drogê od stadium koncepcyjnego do postaci gotowej do produkcji seryjnej. W ci±gu zaledwie 20 miesiêcy wspó³praca miêdzy Ford of Europe i w³osk± firm± doprowadzi³a do opracowania intryguj±cego kompaktowego samochodu (pierwszego seryjnie wytwarzanego przez europejsk± filiê Forda, którego nobilituje znak „Pininfarina”) z nadwoziem coupé-cabriolet. Inn± niezwyk³± cech± stylowego coupé jest to, ¿e w ci±gu zaledwie 29 sekund mo¿e on zupe³nie zmieniæ swój charakter, ukazuj±c drug± osobowo¶æ. Naci¶niêcie jednego przycisku powoduje ca³kowite z³o¿enie w ci±gu pó³ minuty dwuczê¶ciowego twardego dachu i zmianê nadwozia coupé w stylowy kabriolet – wszystko dziêki nowoczesnym i zarazem ³atwym w u¿yciu rozwi±zaniom. W oryginalnej stylizacji tylnej czê¶ci nadwozia dominuj± charakterystyczne tylne ¶wiat³a, po³±czone ze sob± chromowanym paskiem z wyt³oczonym logo „FOCUS”. Wprowadzenie na rynek nowej wersji Coupé-Cabriolet stanowi wyra¼ne wzmocnienie oferty rynkowej Forda Focus, daj±ce nabywcom jeszcze wiêksze bogactwo wyboru. Obecnie Ford Focus jest dostêpny w kilku wersjach: jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowa limuzyna, 5-drzwiowe kombi, a tak¿e jako kompaktowy minivan Ford Focus C-MAX. Od niedawna w ofercie jest tak¿e sportowy model Ford Focus ST, a teraz tak¿e wersja Coupé-Cabriolet. Tym samym Ford mo¿e zaoferowaæ odpowiedni± wersjê Forda Focus praktycznie na ka¿d± okazjê i dla ka¿dego kierowcy, w tym tak¿e dla koneserów motoryzacji maj±cych ¿y³kê sportow±. Ford Focus jest jednym z najpopularniejszych modeli ostatnich czasów w Europie. Do tej pory na naszym Kontynencie wyprodukowano ogó³em ponad 4 miliony egzemplarzy tego modelu, nie licz±c dalszych 370 000 sztuk Forda Focus C-MAX. Wyposa¿enie Dostêpne dwie wersje wyposa¿eniowe w optymalny sposób podkre¶laj± indywidualny i nieco elitarny charakter najnowszego Forda Focus Coupé-Cabriolet. Bardzo dobrze wyposa¿ona wersja Trend ma miêdzy innymi lusterka boczne lakierowane w kolorze nadwozia, z wbudowanymi kierunkowskazami, oraz chromowane wykoñczenie przedniej kraty wlotu powietrza, dolnych krawêdzi obramowañ bocznych szyb oraz elementów tylnej czê¶ci nadwozia. Rasowy charakter samochodu podkre¶laj± seryjne 16-calowe aluminiowe obrêcze kó³. Inne elementy wykoñczenia, typowe dla aut z górnej pó³ki, nie tylko podkre¶laj± presti¿, ale tak¿e zwyczajnie zwiêkszaj± komfort podró¿owania. Wersja Trend jest wyposa¿ona w klimatyzacjê, system audio z radioodtwarzaczem p³yt CD, komputer pok³adowy, podgrzewane przednie fotele oraz centraln± konsolê miêdzy przednimi fotelami. Do opuszczenia elektrycznie sterowanych przednich szyb bocznych wystarczy jedno dotkniêcie przycisku, co jest ¶wietnym uzupe³nieniem ³atwego w u¿yciu elektrycznie sterowanego hydraulicznego mechanizmu sk³adania dachu. Dostêpny na ¿yczenie komplet wyposa¿enia „Plus Pack” obejmuje miêdzy innymi czteroramienn± kierownicê pokryt± skór±, z wbudowanymi przyciskami tempomatu, oraz specjaln± owiewkê, pomocn± podczas jazdy ze z³o¿onym dachem. Wiêcej opcji wyposa¿enia dla wersji Trend bêdzie oferowaæ pakiet „Sport”, w którym przewidziano zawieszenie o charakterystyce sportowej, 17-calowe aluminiowe obrêcze kó³ z wykoñczeniem antracytowym i oponami 205x55, 3-ramienn± kierownicê pokryt± skór± oraz charakterystyczne, ciemniejsze obramowania przednich reflektorów. Pod mask± wersji Trend mo¿e pracowaæ jeden z trzech oferowanych silników. S± to: 1,6-litrowa jednostka benzynowa Duratec, rozwijaj±ca moc 100 KM (74 kW), 2,0-litrowy silnik benzynowy Duratec HE o mocy 145 KM (107 kW) oraz bardzo dobrze znany 2,0-litrowy silnik wysokoprê¿ny Duratorq TDCi, dysponuj±cy moc± 136 KM (100 kW). Topowa wersja nowego Forda Focus nosi nazwê „Titanium”. Jej wykoñczenie jeszcze bardziej podkre¶la elegancki, komfortowy charakter nowego modelu. Jej rozpoznawalnymi elementami s± chromowane wykoñczenia w okolicy przednich ¶wiate³ przeciwmgielnych i dolnego wlotu powietrza. Ca³o¶æ uzupe³niaj± efektowne 17-calowe aluminiowe obrêcze kó³ z wykoñczeniem srebrnym. Równie¿ wnêtrze wersji „Titanium” sygnalizuje najwy¿sz± klasê, ze standardowo dostarczan± skórzan± tapicerk± foteli (dostêpn± w trzech ró¿nych odcieniach: Camel, Saddle i Ebony), podgrzewanymi przednimi fotelami, z elektryczn± regulacj± w dwóch p³aszczyznach fotela kierowcy, czteroramienn± kierownic± pokryt± skór±, z wbudowanymi przyciskami tempomatu, oraz licznymi ozdobnikami z aluminium. Lista luksusowego wyposa¿enia mo¿e zadowoliæ najwybredniejszych, którzy znajd± na niej tak¿e: dwustrefow± klimatyzacjê ze specjaln± funkcj± u¿ywan± podczas jazdy ze z³o¿onym dachem, wysokiej klasy system audio firmy Sony z odtwarzaczem p³yt CD i plików MP3, wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczny w³±cznik reflektorów, samoczynnie ¶ciemniaj±ce siê lusterko wsteczne oraz schowek podrêczny z funkcj± ch³odzenia. Ford Focus Coupé-Cabriolet w wersji Titanium jest dostêpny zarówno z 2,0-litrowym silnikiem Duratec HE, jak i z jednostk± dieslowsk± Duratorq TDCi. Na tym nie koñczy siê lista mo¿liwo¶ci kszta³towania oblicza i charakteru Forda Focus Coupe-Cabriolet zgodnie z indywidualnymi upodobaniami nabywcy. W tym celu przygotowano bowiem tak¿e szerok± gamê dodatkowych opcji i akcesoriów. Dla wiêkszego komfortu podczas jazdy ze z³o¿onym dachem dostêpna jest specjalna owiewka. Bardziej stylowy i dynamiczny wygl±d zapewniaj± 18-calowe obrêcze kó³ z lekkiego stopu o oryginalnym wzorze. Wnêtrze prezentuje siê ciekawiej dziêki gamie aluminiowych i chromowanych detali wykoñczenia oraz dywanikom pod³ogowym w odcieniach odpowiadaj±cych kolorom nadwozia i tonacji wnêtrza. Wyposa¿enie o czysto funkcjonalnym charakterze obejmuje siatki do mocowania przedmiotów w baga¿niku, dwustronne maty na pod³ogê baga¿nika oraz zaczepy. Sk³adany twardy dach Najwa¿niejsz± cech± wyró¿niaj±c± najnowszego Forda Focus Coupé-Cabriolet jest oczywi¶cie sk³adany twardy dach. To w³a¶nie dach nadaje sylwetce harmonijny, pe³en elegancji op³ywowy profil. Jednocze¶nie dach jest elementem w du¿ej mierze odpowiedzialnym za sztywno¶æ, wytrzyma³o¶æ i trwa³o¶æ nadwozia, i umo¿liwiaj±cym jego prawid³owe funkcjonowanie. W mechanizmie sk³adanego dachu Forda Focus Coupé-Cabriolet zastosowano piêæ si³owników hydraulicznych, trzy silniki elektryczne i 11 ró¿nych czujników. W efekcie sprawnie dzia³aj±cy mechanizm pozwala na roz³o¿enie lub z³o¿enie dachu w zaledwie 29 sekund. Osoby siedz±ce we wnêtrzu w³a¶ciwie nie maj± okazji zaobserwowaæ, jak skomplikowane s± obie operacje. Jedynym zadaniem, jakie ma do wykonania kierowca jest naci¶niêcie ma³ego przycisku na centralnej konsoli. Dach jest lekki w porównaniu z innymi, bardziej z³o¿onymi konstrukcjami, co pozwala obni¿yæ masê samochodu o blisko 30 kg. Ciê¿ar czê¶ci ruchomych wynosi zaledwie 68 kg, co ma powa¿ne znaczenie, gdy¿ ró¿nica w nacisku na o¶ w przypadku roz³o¿onego i z³o¿onego dachu wynosi zaledwie 17 kg. Uk³ad jezdny Zawieszenie Forda Focus zosta³o opracowane z zastosowaniem podstawowych komponentów uk³adu jezdnego, sprawdzonych w innych wersjach. Konieczne jednak by³o dopracowanie szczegó³owych parametrów charakterystyki zawieszenia i uwzglêdnienie odmiennej budowy nadwozia i co siê z tym wi±¿e, innego rozk³adu mas i obci±¿eñ. W konstrukcji nadwozia zastosowano sprawdzone podstawowe podzespo³y uk³adu jezdnego z innych wersji Forda Focus, jak przednia o¶ z kolumnami MacPhersona, niezale¿ne tylne zawieszenie wielowahaczowe z p³askim wahaczem ustalaj±cym typu Control Blade, a tak¿e uk³ad kierowniczy z daleko id±cym obni¿eniem tarcia wspó³pracuj±cych elementów. Dla zwiêkszenia sztywno¶ci w Fordzie Focus Coupé-Cabriolet zastosowano dodatkowy profil poprzeczny, biegn±cy w poprzek przegrody czo³owej, pomiêdzy kolumnami MacPhersona i tulejami zaadoptowanymi z Forda Focus ST. Aby lepiej dostosowaæ zawieszenie do idealnie wywa¿onego samochodu (przód: 53, ty³: 47 procent), tak¿e tylne zawieszenie zaadoptowano z wersji ST, przy czym szczegó³ow± charakterystykê nieco zmieniono, id±c w stronê wiêkszego komfortu jazdy. W amortyzatorach gazowych z przodu zastosowano nowe zawory t³oczkowe, podczas gdy z ty³u u¿yto amortyzatorów jednorurowych o bardzo zwartej budowie. Kieruj±cy nowym samochodem z pewno¶ci± zauwa¿y minimalny poziom szumów i ha³asów pochodz±cych od uk³adu jezdnego oraz znacznie mniejsze przechy³y i ko³ysanie nadwozia. W porównaniu z wersj± sedan zwiêkszono sztywno¶æ przednich i tylnych amortyzatorów o oko³o 30 procent. Przedni i tylny stabilizator dostosowano do sprê¿yn zawieszenia. Tutaj tak¿e zwiêkszono sztywno¶æ – o 8 procent z przodu i o 33 z ty³u. Charakterystykê uk³adu jezdnego Forda Focus Coupé-Cabriolet uzupe³niaj± jeszcze inne elementy wspomagaj±ce pracê zawieszenia, przejête z Forda Focus ST, oraz efektowne 16- lub 17-calowe aluminiowe obrêcze kó³, zaopatrzone odpowiednio w opony o wymiarach 205x55 lub 205x50. Hydrauliczne wspomaganie uk³adu kierowniczego sterowane elektrycznie (EHPAS) jest oferowane w wersjach napêdzanych obu silnikami o pojemno¶ci 2,0 litrów: benzynowym Duratec i wysokoprê¿nym Duratorq TDCi. W uk³adzie EHPAS si³a wspomagania jest dostosowana do prêdko¶ci pojazdu. Uk³ad po¶rednio przyczynia siê tak¿e do zmniejszenia zu¿ycia paliwa. Nowe oprogramowanie, stworzone specjalnie dla Forda Focus Coupé-Cabriolet, zapewnia precyzyjniejsze sterowanie, odczuwalne m.in. jako szybsze i bardziej bezpo¶rednie reakcje samochodu na ruchy kierownicy. Równolegle do niezbêdnych przeróbek charakterystyki zawieszenia opracowano tak¿e nowe zawieszenie sportowe. Jest ono integralnym sk³adnikiem pakietu „Sport” i na ¿yczenie nabywcy jest dostêpne w wy¿szej wersji „Titanium”. W tym przypadku inne s± parametry sprê¿yn, amortyzatorów i stabilizatorów, przez co samochód na drodze zachowuje siê w sposób jeszcze bardziej przypominaj±cy rasowe auto sportowe. Ford Focus z t± wersj± zawieszenia ma prze¶wit ni¿szy o 10 mm z przodu i o 8 mm z ty³u. Mimo to komfort podró¿owania jest na tyle wysoki, ¿e jazda nie mêczy nawet na bardzo d³ugich trasach. Gama silników Najnowsza wersja Coupé-Cabriolet bêdzie na pocz±tku oferowana z trzema jednostkami napêdowymi, znanymi ju¿ z innych wersji Forda Focus. S± to: dwa silniki benzynowe gamy Duratec i jedna jednostka wysokoprê¿na Duratorq TDCi. 2.0-litrowy silnik wysokoprê¿ny Duratorq TDCi o mocy 136 KM 2,0-litrowy silnik benzynowy Duratec HE o mocy 145 KM 1,6-litrowy silnik benzynowy Duratec o mocy 100 KM Na podglad fotki: http://img527.imageshack.us/img527/9193/fofc19451aa14dd47c7qi1.th.jpghttp://img442.imageshack.us/img442/9923/fofc26451aa14df300cxq1.th.jpg http://img442.imageshack.us/img442/818/fofc40451aa14e062fcuj0.th.jpghttp://img520.imageshack.us/img520/9789/fofc42451aa14e1070bhl7.th.jpg http://img517.imageshack.us/img517/6752/fofc85451aa14e354dfzu9.th.jpg Tekst i zdjêcia zaczerpniête z: http://img401.imageshack.us/img401/6941/logoer1.gif



Jedno z ladniejszych coupe-cabrio na rynku. Ciekawe czy tak dobre jak VW EOS.


Ciekawe czy tak dobre jak VW EOS. lepsze :D spoko dostane moze na test wiec powiem co i jak ;D

jakos nie mam przekonania do coupe-cabrioletow, razi mnie w nich tylna klapa, to niestety zmora wszystkich tego typu aut. Chociaz musze przyznac ze w takim ujeciu jak ten czerwony z zamknietym dachem wyglada calkiem zgrabnie. p.s nie ma jak Sonnenland :P



Dla mnie wygl±da pokracznie, jak wszystkie coupe cabrio... "Jak co¶ jest do wszystkiego, to jedt do niczego" :D Cabrio powinno byæ projektowane jako cabrio, coupe jako coupe itd. Po³±czenie dwóch w jedno nie daje ciekawej linii, szczególnie ty³ jest okropny we wszystkich.

Bez dachu wygl±da nie¼le ale po zamkniêciu to samo co w innych coupe-cabrio.

Auto zgrabnie wygl±da, nie ma takiego mocno odstaj±cego kufra(jak to jest z regu³y w autach z dwuczê¶ciowym dachem), z przodu przypomina mi nieco wersjê ST :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl