Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witajcie,
Peugeot 306 1.4 benzyna 1998
Przedwczoraj w moim aucie wycieraczki przestaly kompletnie dzialac, bez zadnych wczesniejszych objawow. Nie mam miernika, zeby sprawdzic polaczenia i napiecia, ale udalo mi sie sprawdzic co nastepuje:
- wizualnie sprawdzile przekaznik wycieraczek: zadnych widocznych problemow, spalonych sciezek, spuchnietych kondensatorow, ale gdy recznie zamykam obwod, wycieraczki nie dzialaja
- przelacznika przy kierownicy nie mam jak sprawdzic, ale gdy go zalaczam, przekaznik nie zamyka obwodu
- sprawdzilem bezpieczniki, wszystkie cale
:?: Dziwna sytuacja. Wlaczam przelacznik, przekaznik nie dziala, ale gdy recznie zamykam przekaznik, motor nie kreci.
Czy ktos, kto posiada schemat elektryczny obwodu wycieraczek moglby zerknac i poradzic, co i jak moglbym jeszcze sprawdzic?
Sprawd¼ multimertem zasilanie przeka¼nika. Sprawd¼ tez pr±d na bezpieczniku, czy aby na pewno z niego wychodzi. Czyli ¶cie¿ka bezpiecznik - przeka¼nik (z uwzglêdnieniem masy)
W koñcu zanaby³em miernik i uda³o mi siê ustaliæ, ¿e masy na przeka¼niku nie ma :|
Czy w tej sytuacji mam szukaæ przerwy w po³±czeniu pomiêdzy mas± przeka¼nika a bezpiecznikiem? Dobrze rozumiem, ¿e bezpieczniki zwieraj± uk³ady w aucie do masy?
Sprawd¼ multimertem zasilanie przeka¼nika. Sprawd¼ tez pr±d na bezpieczniku, czy aby na pewno z niego wychodzi. Czyli ¶cie¿ka bezpiecznik - przeka¼nik (z uwzglêdnieniem masy)
Powywraca³e¶ kota ogonem. Skoro ju¿ pisa³e¶ o przeka¼nikach, to my¶la³em ¿e wiesz w któr± stronê pr±d p³ynie.
Dobrze rozumiem, ¿e bezpieczniki zwieraj± uk³ady w aucie do masy?
Bezpiecznik jest zabezpieczeniem na ¶cie¿ce bieguna dodatniego, pomiêdzy biegunem a odbiornikiem, przy czym sam odbiornik jest po³±czony z biegunem ujemnym bez bezpiecznika.
Chêtnie bym napisa³ temat odno¶nie podstaw uk³adów elektrycznych i praw fizyki na których siê to opiera. Bo od tego trzeba by zacz±æ, a nie od poszukiwania usterki. Bez podstawowej wiedzy nie manipuluj przy samochodzie napraw go za kilkadziesi±t z³otych.
Mogê jedynie podaæ mój algorytm szukania usterki w uk³adzie elektrycznym, jakiegokolwiek urz±dzenia w uk³adzie ze w³±cznikiem, przeka¼nikiem i odbiornikiem:
Wycieraczki nie dzia³aj±:
1 Przej¶cie na bezpieczniku, pomiar napiêcia.
Bezpiecznik ok:
1 Pomiar napiêcia na z³±czu elektrycznym odbiornika.
Jest zasilanie- odbiornik usterka.
Brak zasilania:
1 Pomiar pr±du sterowania przeka¼nika.
2 Pomiar pr±dów wej¶cia/ wyj¶cia przeka¼nika.
3 Podanie napiêcia bez przeka¼nika z bezpiecznika w celu sprawdzenia wi±zki przeka¼nik-odbiornik.(lub te¿ pomiar rezystancji wi±zki)
W razie braku pr±du sterowania usterki szukam we w³±czniku i okablowaniu,
W razie pojawienia siê pr±du sterowania a braku reakcji przeka¼nika, po upewnieniu siê ¿e ma on czym sterowaæ, wymieniam przeka¼nik.
Powywraca³e¶ kota ogonem. Skoro ju¿ pisa³e¶ o przeka¼nikach, to my¶la³em ¿e wiesz w któr± stronê pr±d p³ynie.
Dobrze rozumiem, ¿e bezpieczniki zwieraj± uk³ady w aucie do masy? Bezpiecznik jest zabezpieczeniem na ¶cie¿ce bieguna dodatniego, pomiêdzy biegunem a odbiornikiem, przy czym sam odbiornik jest po³±czony z biegunem ujemnym bez bezpiecznika.Chêtnie bym napisa³ temat odno¶nie podstaw uk³adów elektrycznych i praw fizyki na których siê to opiera. Bo od tego trzeba by zacz±æ, a nie od poszukiwania usterki. Bez podstawowej wiedzy nie manipuluj przy samochodzie napraw go za kilkadziesi±t z³otych.
Jak pr±d p³ynie rozumiem. Tylko uk³ady elektryczne samochodów mnie zaskakuj±. Skoro zdarza siê, ¿e prze³±czniki i przeka¼niki zamykaj± obwód do masy ¿eby co¶ zadzia³a³o, to kto wie, mo¿e Francuzi wymy¶lili, ¿e zabezpiecz± masê bezpiecznikami :P
Dziêki za wszelkie wskazówki, pod±¿ê Twoim algorytmem. Trochê mi siê nie chce demontowaæ ca³ego motoru wycieraczek, ale chyba nie mam wyj¶cia. Inaczej siê tam nie dostanê.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl