Toyota Celica VIgen czy moze Peugeot 406 Coupe 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam zastanawiam sie nad autem w nadwoziu coupe...podoba mi sie zarowno peugeot ijak i celica VI gen, Toya ma silnik 2.0 175KM a Pug 2,2HDI 136 KM, duzo przemawia za Peugeotem bo jest to duze i ³adne auto ale powiedzcie mi czy Ten silniczek HDi nie jast za s³aby do auta ktore wazy prawie 1500kg??



Ca³kiem inne przeznaczeni aut. Celica to dobry ¶cigacz na miasto, silnik nawet sportowy. Pug ma diesla, s³abego diesla, poklekotaæ tym mo¿na, dla lansu poje¼dziæ 50 przez miasto. Chcesz sportowca czy dupowóz?

Kompletnie nie adekwatne porównanie. Zgodze sie z przedmówc±, zastanów sie - albo chcesz rasowego sportowca albo diesla... Chcesz sportowe autko to nie mysl o oszczedzaniu. Jesli w glowie masz tylko "zeby jak najmniej pali³" to odpusc sobie Celice... Tak sie sk³ada, ¿e je¿dze Celica GT (2.0 16V Twincam 175 KM) autko wspania³e pod wieloma wzgledami, ale swoje wypije :) Jest jeszcze s³absza wersja VI - wersja ST - 1.8 116KM. Jednak nijak ma sie to do osi±gów, wygladasz szybko ale tylko wygl±dasz a koszty utrzymania tylko troszke mniejsze. Reasumuj±c okre¶l sie jakie chcesz auto a wtedy pogadamy.

Kolega ma Peugeota 406 i nie nazeka :) Ma troszke si³y, ale mósisz powiedziec czy chcesz szybkiego ¿ar³oka czy wolniejszego niejadka ??



interesuje mnie auto w wersji coupe o przyzwoitych osiagach, nie musi to byc rasowy wyscigowiec, bo kupilbym supre, chodzi mi o to zeby, pieknie wygladal, mial w srodku troche miejsca (nie tak jak w Celice VIIgen), a przy tym dobre osiagi, aczkjolwiek nie nie musi to byc rakieta

Toyota jest klas± dla siebie, psuje siê du¿o rzadziej od peugota, a po za ty jest ³adniejsza, szybsza, mocniejsza, ma lepsze zawieszenie, hamulce, silnik, i po prostu to toyota (a po przeróbkach z tego samochodu mozna wyci±gn±æ 2 albo 3 razy tyle KM)


mial w srodku troche miejsca (nie tak jak w Celice VIIgen), W VII nie siedzialem, ale w VI za wiele tego nie ma. Mam 188 cm wzrostu i z przodu pelen komfort, natomiast z ty³u mozesz co najwyzej dziecko posadzic :D Za to baga¿nik jest wiekszy ni¿ po³owa hatchbacków.
Toyota jest klas± dla siebie 8) brawo, nie mozna porównywac Celici do ... peszrota :P to genialny samochód pod kazdym wzgeldem.
a po przeróbkach z tego samochodu mozna wyci±gn±æ 2 albo 3 razy tyle KM I tu kolego nie masz racji. Celica GT (bo o takiej mowa) nie jest podatna na modyfikacje. Z silnika 3S-GE za wiele sie nei wyci±nie. Co innego z wersji turbo 3S-GTE... ale to ju¿ inna bajka :)

a jak wyglada kwestia ewentualnego tunigu takiego dieselka??, mozna tam napewno podzialac na lektronike, a czy mechanicznie?? sportowy tlumik, strumienica stozek??


mozna tam napewno podzialac na lektronike, Tuning tylko elektroniczny nie ma sensu poniewa¿, samochód ma elementy silnikowe które s± przystosowane do jego mocy, wiêc przy elektronicznym podniesieniu mocy po prostu nie wytrzymaj±

zaden chip??nic nie wchodzi w gre??


Tuning tylko elektroniczny nie ma sensu poniewa¿, samochód ma elementy silnikowe które s± przystosowane do jego mocy, wiêc przy elektronicznym podniesieniu mocy po prostu nie wytrzymaj± co za bzdury , elektryka silnika dostosowana jest do pracy we wszystkich klimatach , natomiast nasz klimat nie jest zbyt uci±¿liwy dla silnika ( co pozwaa na lekk± poprawkê osi±gów) , je¶li chipa zak³ada kumaty warsztat to jak najbardziej jest to dopuszczalne.

nie mówiê o elektryce tylko o czê¶ciach silnikowych(wa³ korbowy, zawory itp) które nie wytrzymaj± przy podniesieniu mocy, praktycznie przy du¿ym przyro¶cie mocy trzeba z seryjnego silnika zostawiæ tylko blok a resztê wymieniæ na czê¶ci "wyczynowe" które s± drogie ale je¿eli chcemy trochê poje¼dziæ to tak trza.


nie mówiê o elektryce tylko o czê¶ciach silnikowych ale chip nie podnosi mocy o nie wiadomo ile tylko 10-20% i w tym zakresie nic nie trzeba wymieniaæ na wyczynowe :roll:

Jak 406 coupe to z 3.0 V6 i nie pieprzyc sie w tuningi,tym bardziej ze nigdy nie wiadomo ile autko mialo przebiegu.Przebija wysokoobrotowce na leb pod wzgledem kultury pracy i efektow dzwiekowych.Diesel jest spoko jezeli chcesz oszczedzac,elastycznosc jak najbardziej spoko jezdzilem C5 z takim silniczkiem i szesciobiegowa skrzynia i 200 mozna spokojnie sobie nim smigac.Do tego jest cichy.No ale jakbym mial nie patrzec tak ostro na koszta paliwa to 3.0 V6 idealne do tego auta.Nie wyowiadam ise na temat Toyoty bo niestety nie jezdzilem takim autem.


Jak 406 coupe to z 3.0 V6 i nie pieprzyc sie w tuningi,tym bardziej ze nigdy nie wiadomo ile autko mialo przebiegu.Przebija wysokoobrotowce na leb pod wzgledem kultury pracy i efektow dzwiekowych. kultura pracy silników sze¶ciocylindrowych wiadomo ¿e jest wy¿sza ni¿ "czwórek" wiêkszo¶æ V6 brzmi ³adnie, ten w 406 coupe niew±tpliwie tak ale niczym wiêcej nie przebije wysokoobrotowca z prawdziwego zdarzenia... P.S silniki wysokoobrotowe na górze spiewaj± nie gorzej...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl