Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam serdecznie forumowiczów
Mam ma³y a raczej spory problem z moj± Frotk±.
Otó¿ chodzi o to ¿e auto w trakcie jazdy nie ma mocy a zamiast siê zbieraæ strzela parcha klekota a zbieraæ siê nie chce. Jak powoli siê dodaje gazu to siê zbiera przy 80-100km/h i 5 biegu i 2,5 ty¶ obrotów na prostej trasie jazda jest ok przy sta³ej prêdko¶ci ale zbli¿a siê górka i trzeba mieszaæ wajch± (pod ma³e górki niekiedy na 3 biegu a pod wiêksze na 2). Auto jak jest kompletnie zimne pracuje jak nale¿y nawet gwa³towne naci¶niêcie gazu nie powoduje parchania, dopiero jak sie nagrzeje czyli 2-3 minuty po odpaleniu zaczyna kichaæ. Na wolnych obrotach pracuje poprawnie, obroty nie skacz±. Auto odda³em mechanikowi który wzi±³ kasê i nic nie zrobi³. Wymienione przewody WN ¶wiece cewka zap³onowa z kopu³k±, uszczelka pod kolektorem ss±cym, Wymieni³em paliwo podejrzewaj±c wodê w baku nie da³o rady, filtr powietrza. Po od³±czeniu wtyczki od przep³ywomierza auto od razu ga¶nie
wiêc raczej jest sprawny.Ju¿ nie wiem co mo¿e byæ przyczyn±
Trzeba zacz±c od pocz±tku ;)
Pytanie czy mechanik wymieni³ i palec rozdzielacza? To jest cos w³asnie wrazliwego w tym silniku, jak siê domy¶lam 8-smio zaworowym.
Pierwsze co sprawdzam w tym silniku to po³aczenia masy do silnika, w szczególnosci masy z akumulatora na g³owicê, nastepnie palec rozdzielacza który w tym silniku mo¿e jeszcze byæ ale nie musi, choæ piszesz ¿e kopu³ka to powinien tam sie znajdowac. Wiêc paluszek ten ma rezystor który lubi po nagrzaniu stawiac zbyt duzy opór.
Prostym zabiegiem jest takze sprawdzenie rozrzadu, gdyz wystarcz± dwie ¶róbki by odchylic górn± os³one, ustawienie znaku ko³a do os³ony i sprawdzenie znaku na kole pasowym.
Sprawdzenie stanu katalizatora, czyli dro¿no¶ci uk³adu wydechowego.
To s± proste czynno¶ci. Trudniejsze to ustalenie cisnienia paliwa, i sprawdzenie napiêcia przep³ywomierza powietrza.
No to mo¿e byæ katalizator przygl±da³em mu siê ma w obudowie dziurê nie kopci ni± ale mo¿e co¶ w ¶rodku siê poprzewraca³o. Zastanawia mnie tylko dlaczego po od³±czeniu wtyczki od sondy lambda komputer nie wskazuje b³êdu (nie za¶wieca siê check) a po od³±czeniu wtyczki od przep³ywomierza auto ga¶nie i za¶wieca siê check. Sta³o siê tak podczas jazdy zatrzyma³em siê na ¶wiat³ach i ruszaj±c ju¿ parcha³.
Ca³y zap³on wraz z palcem wszystko by³o wymienione na funkiel nówkê ze sklepu
Zanim sterownik zapisze kod b³êdu sondy lambda to potrwa poniewa¿ w oprogramowaniu jest uwzglêdniony czas nagrzewania, czyli czas nieaktywnosci sondy. musia³bys toroche bez niej poje¼dziæ. Natomiast przep³ywomierz zg³asza sie od razu, gdyz jest monitorowanym elementem uk³adu samodiagnostyki.
Katalizator kopciæ nie bêdzie, najpro¶ciej jest do odkrêcic i odpaliæ motor, jednak jest przy tym kupa huku i mo¿e siê co¶ zapaliæ, najsprawniej popukaæ go i pos³uchac czy co¶ w nim nie lata a po zdjêciu praeswietliæ lampk±, patrz±c z drugiej strony czy widac ¶wiat³o poprzez plaster miodu. Szkoda go niszczyæ niepotrzebnie bo to drogi gips.
Równie dobrze mo¿e to byæ usterka czujnika temperatury silnika, co by wypróbowac mo¿esz bezpiecznie go raz odpi±æ raz zmostkowaæ by na szybko sprawdziæ efekty.
Ale zacznij od sprawdzania i czyszczenia po³aczen masowych.
No to jutro s±siedzi prze¿yj± szok jak im zacznê pod oknem grzaæ auto bez katalizatora :D (motor 2.0)
Posprawdzam wcze¶niej te po³±czenia masowe i dla pewno¶ci pod³aczê bezpo¶rednio nowy przewód od akumulatora (-) do g³owicy
Tylko takie ma³e pytanie czy katalizator powodowa³by tak± pracê silnika dopiero po jego ogrzaniu bo na zimnym silniku wszystko gra
W zasadzie jak jest wydech zatkany, to czy zimny czy ciep³y nie pojedzie...
Czyli katalizator odpada w takim wypadku
To co jeszcze mo¿e byæ ?? chcê zebraæ jak najwiêcej mo¿liwo¶ci ¿eby wiedzieæ co sprawdzaæ.
Mogê pokazaæ jak pracuje zimny silnik bo mam na youtube filmik
Mo¿e byc i filmik, ale ja wracam dopiero jutro w nocy z pracy :)
Ale kto¶ mo¿e podejrzeæ i obejrzeæ wiêc bez skrêpowañ ;)
Oto i filmik
http://www.youtube.c...h?v=cD2uGLJ4K2M <==== Zimny silnik
http://www.youtube.c...h?v=nQPQW6JtpBg <==== Ciep³y silnik
Strasznie mi wyje do góry wska¼nik od ³adowania ale po w³±czeniu ¶wiate³ opada do ¶rodka wska¼nika. Kontrolki które siê ¶wiec± to rêczny oraz rezerwa
Nie za wiele na tym filmie widaæ ;)
Na goracym motorze to brzmi jakby mial zapchany wydech, mo¿esz jeszcze zdjac paski alternatora i wspomagania bo cos wyje jakby sie mia³o zatrzeæ.
Zmieni³em przep³ywomierz bo akurat u wuja znalaz³em i jakby rêk± odj±³. Tylko gdy dajê gaz i puszczam to auto spada na obrotach tak nisko ¿e prawie ga¶nie ale tylko na sekundê bo zaraz wracaj± do normy i przy opadaniu obrotów po takim manewrze przy 1500 strzela w wydech lekko. Tak by³o wczoraj przez ca³y dzieñ autko ¶miga³o jak ta lala pó¼niej nawet ju¿ nie strzela³o w wydech dzi¶ rano po przejechaniu kilku kilometrów zacz±³ znosu przerywaæ ale tylko na chwilê i znowu by³o dobrze. teraz wyjecha³em i w trakcie jazdy auto jakby przesta³o na dwa gary pracowaæ straci³o moc jak siê zatrzyma³em poszarpa³o nim tak z 30 sekund i zgas³, ju¿ siê go nie da odpaliæ zdech³.
S³uchaj a mo¿e poprostu nie ma dobrego kontaktu na wtyczce od przep³ywomierza? Popsikaj jakims autostartem i umocuj kabel opaskami tak ¿eby nie dynda³.
Zmienia³em ju¿ przep³ywomierz na ten stary ¿eby sprawdziæ czy¶ci³em wtyczki s± podwieszone w plastikowych klamerkach chyba wszystkie ¿eby nigdzie nie przetar³y siê, sprawdza³em kable i auto nic krêci krêci ale nawet nie kichnie. My¶la³em ¿e mo¿e paliwa brak³o ale po dolaniu nic nie pomaga. Straci³em ju¿ nadziejê jutro wyci±gam wszelkie oszczêdno¶ci z konta podpinam go pod golfa II i wlekê 140 km do mechanika
A sprawdza³e¶ czy jest iskra i czy podaje paliwo podczas krêcenia rozrusznikiem?
Spalona pompka paliwa :/ w³a¶nie wykrêci³em
Zmieniê na now± i napiszê czy to by³o przyczyn± tych wcze¶niejszych problemów równie¿.
[size=9:][ Dodano: 20-01-2008, 11:00 ][/size:]
Ok spalona by³a pompka podaj±ca paliwo wymieni³em ju¿, wymieni³em równie¿ przep³ywomierz i auto chodzi prawie dobrze , ale prawie robi du¿± ró¿nicê :D Otó¿ strasznie du¿o teraz pali paliwa i zalewa go , w trakcie jazdy czuæ paliwo ale najbardziej w trakcie odpalania. Co mo¿e byæ tego przyczyn± ??
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl