Miłość jest trudną częścią naszego życia..
[list:]mam problem z opelkiem astra 1 GL z 93 roku od jakiegos czsu gasnie nie wiem czemu bylem u elektromechanika nie znalaz³ przyczyny kaza³ wymieniæ sterownik nie pomog³o 150 z³ w plecy u mechanika niczego sie nie dopatrzy³ nie wiem co robic to staje sie meczace pompocy.......GG1579893[/list:u:]
Najczêstsz± przyczyna gasniecia motoru jest czujnik Halla zabudowany w aparacie zap³onowym, jezeli jest to ten silnik o którym myslê. Bo byæ mo¿e masz tam jeszcze czujnik indukcyjny, który jest zaopatrzony w cewke wzmacniaj±ca. jak i jeden tak i drugi przypadek psuje sie z tego samego powodu, ano dostawania sie do aparatu oleju, przez co wyzeraja siê otuliny przewodów.
pierwszy rozpoznasz po zwartej budowie i kostce z trzema pinami wychodzacej z aparatu, ja nalezy potrzasn±c podczas pracy silnika, jak zga¶nie to jestes w domu..
drugi nalezy niestety rozebrac co bez warsztatu sie nie obejdzie.
Druga rzecz która nawala w Astrach to taki ma³y przeka¿nik pompy paliwa, jest on zaraz oboj sterownika silnika, podobny kosztuje co¶ z 30 z³, mo¿esz siê zaopatrzyæ i w momencie kiedy zga¶nie motor, przeka¿niki powymieniac. Dzieje sie tak dlatego ze przekazuje on prad na pompe paliwa, przez wydatek energii grzeje siê co po kilkunastu latach doprowadza do jego zu¿ycia. Mozna z przeka¼nikiem zaszaleæ i rozebrac gada, rêcznie go w³aczajac w chwili awarii.
Witam,
a mo¿e to wina indukcyjnego czujnika po³o¿ena wa³u korbowego? Mia³em niegdy¶ Calibrê i z tego co pamiêtam to czêsto przewija³ siê ten temat na forum.
Zaloguj siê na stronie po¶wieconej Oplu Astrze. Tam uzyskasz najwiecej informacji. Ponadto poszukaj postu po¶iweconego wyszukiawaniu kodów usterek. W wiekszo¶ci Opli mo¿na to zrobiæ samemu.
Pozdrawiam,
i ¿ycze powodzenia.
wkoncu naprawiony
[size=9:][ Dodano: 28-08-2007, 7:49 ][/size:]
nie uwierzycie co bylo przyczyn± wymieni³em cewke zap³onow± ale to nie ona tylko zluzowany pin we wtyczce od cewki
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl