Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Zalezy jaka wersja, bo w wiekszosci obrotomierz jest, wyposazenie tez moze byc niezle. jezeli chodzi o silnik to 1,4 8v jest ekonomiczny, ale 60 KM to troche za malo. Blacha faktycznie w starszych modelach leciala, po 94 (lub 96, dokladnie nie pamietam) roku blacha byla juz ocynkowana, wiec z ruda nie ma takich problemow. Polecam modele po 94 roku, sa po liftingu inne lusterka, biale kierunkowskazy, inna atrapa, blenda z tyly (nie wszystkie , sedany z gliwic nie mialy). Jak chcesz cos wiecej wiedziec to pytaj, troche sie znam na asterkach wiec moge doradzic.
Dzięki kol Snoopy.W moich poglądach odnoı›nie samochodu Opel jestem na rozdroı¼u.Mam okazje sprowadzić autko z Niemiec.Goı›ciu za przywÄ‚³z kasuje 500zı‚.Moje zainteresowania skupiı‚y się na 2 samochodach tj Opel Astra Clasic lub Opel 2.Więc chciaı‚bym aby ktoı› obiektywnie oceniı‚ te dwa auta pod względem parametrÄ‚³w jak i osiągÄ‚³w i bieı¼Ã„Â…cej eksplatacji.Czy wystarczy silnik 8V,czy jest taka racjonalna potrzeba aby byı‚ 16Vo poj 1,4. Więc proszę o pomoc w tej ı‚amigı‚Ă³wce!.Dzięki za pomoc!!! :cry: :?:
Zdecydowanie jakbym miaı‚ wybierać to wybraı‚bym Astrę 2.
Jeı¼eli chodzi o silniki:
x14nz oı›miozaworowy, ı¼ywcem przeniesiony z Kadetta, jest silnikiem sprawdzonym, o niewielkiej mocy lecz wystarczającej kierowcy o niewygÄ‚³rowanych wymaganiach. Nie jest jednostką awaryjną i obsı‚uga jego ogranicza się do typowych czynnoı›ci przeglądowych w serwisie.
x14xe szesnastozaworowy, stu konny o bardzo dobrej dynamice, diametralnie rÄ‚³Ä±¼ni się osiągami od oı›miozaworowego kolegi. Jednak częsta awaryjnoı›Ä‡ rozrządu zwiększa wydatki potrzebne do utrzymania silnika w nienagannym stanie technicznym. Poza tym mankamentem silnik ten dla kierowcy ktÄ‚³ry nie będzie wykoı¼ystywaı‚ jego moı¼liwoı›ci stanie się skarbonką. Kierowcy lubiący jazdę na wolnych obrotach "zamulają" ten silnik co powoduje odkı‚adanie się nagaru w zaworze EGR, na prowadnicach zaworowych. Dlatego kierowca nie lubiący jeıżdzić dynamicznie powinien pomyı›leć o oı›miozaworowym 1.4 lub 1.6.
Jeszcze odnoı›nie modelu, Calssic straciı‚ odrobinę luksusu w porÄ‚³wnaniu do modelu poprzedniego, wymuszone byı‚o to obniı¼eniem kosztÄ‚³w produkcji i uatrakcyjnienia ceny przestarzaı‚ego modelu Opla. Zdaje mi się ı¼e Classic nie byı‚ juı¼ produkowany w Niemczech.
Zdaje mi się ı¼e Classic nie byı‚ juı¼ produkowany w Niemczech
powiem wiecej skrecany i po czesci produkowany w Polsce takze ..... szczerze odradzam ten model
A czy Astra 2 jest teı¼ z silnikiem V8???????
ee... chyba nie bardzo... moze o V6 ci szlo ??
a moze o 8V chodziı‚o a nie V8 ;-)
classika i ja niepolecam. Widze ı¼e autorowi niezalezy na specjalnych osiągach to moı¼e być dobrym wyborem 1.6 8V. To ma juı¼ 75Km a więc troche lepsze osiagi od 1.4. I spalanie przy tym niebędzie zbyt wielkie.
Silnik 8V czyli budowa prostsza niı¼ 16 a im prostsza tym będzie mniej problemÄ‚³w w leciwych autach, no i ı‚atwieksze do usunięcia!
Za te same pieniądze jest wiele innych aut... przemyı›l jeszcze tą astre
po 94 (lub 96, dokladnie nie pamietam) roku blacha byla juz ocynkowana
Raczej po 96, bo ja mam 96 no trzeba byı‚o conieco zrobić z blacha na nadkolach o progu.
moze miales bita ;) ale chyba faktycznie od 96 roku.
A jezeli chodzi o silniki to faktycznie 1,6 8v 75KM X16SZR jest uwazany za jeden z lepszych silnikow w astrach, prosta konstrukcja, nieduze spalanie, moc wystarczajaca dla mniej ambitnych kierowcow glowna roznica od starszej jednostki 1,6 8v to to ze posiada modul zaplonowy. mozesz tez kupic 1,6 8v mpi troche konikow wiecej. A jezeli chodzi o bude to wybralbym astra II nowsza konstrukcja, lapsza blacha, srodek ladniejszy chociaz to rzecz gustu. Ale w przyszlosci bedziesz mogl ja napewno latwiej sprzedac. Uwazaj tylko bo czesto sie zdarza ze Astry II sprowadzane z zachodu nie maja ABSu, choc ten sam model z takim samym silnikiem w Polsce mial w seri ABS. A i w astrze II tez sa montowane silniki 1,6 8v
mialem belkot partnera diesla, mul niesamowity ale pojechal 168:) teraz mam partnera HDI jako autko sluzbowe i bardzo fajnie to jezdzi :) 90KM i w miare wysoki moment. Ale wracajac do tematu astry jak przesiadzeisz sie z kadeta 1,3 do astry 1,4 8v to stwierdzisz ze jest napewno szybsza, ale po 2-3 miesiacach jazdy stwierdzisz ze jednak jest mulowata, chyba ze spokojnie jezdzisz i zalezy Ci na ekonomice i bezawaryjnosci. Jezeli tak to bedziesz zadowolony z tego silnika.
Witam
Te¿ mam Astre 1.4 8v i przejchane 176 tys.Auto ¶wietnie siê sprawuje i jest bezawaryjne lecz jej moc 60KM nie wystarcza mi w zupe³no¶ci , i zt±d moje pytanie do was:Czy z Astry o mocy 60KM da³o by siê zrobiæ Astrê 82mpi o mocy 82KM?Co trzeba wymieniæ i czy taka przeróbka jest wogóle mo¿liwa?
Proszê o odp.
Pozdrawiam
maxior, Bardzo lubie odgrzewane kotlety. Ale z racji tego i¶ ¦P Lolek by³ co temat ten zak³ada³ :P
Ale odpowiem na pytanie :D
MPI Multi Point Injection...dalej nie wiemy o co chodzi?
Twoja Astra posiada jednopunktowy wtrysk paliwa, w technologii Multec, ta sama technologia jest zastosowana przy silniku o pojemno¶ci 1,6mpi. Jednak¿e zastosowano tam wtrysk paliwa wielopunktowy, nie pamiêtam ju¿ czy sekwencyjny czy ³awowy, bo to i tak staroæ :P Przerobienie twojego motoru na uk³ad z wtryskiem wielopunktowym...ilo¶c komponentów i przeszkoda zwiazana z inna pojemnoscia skokow± silników, w zasadzie dyskwalifikuje na tyle to rozwi±zanie ¿e równie dobrze móg³by¶ sobie zamontowac silnik 1,8 (X18XE) z systemem Motronic, uzywany wraz ze skrzynia biegów i pó³osiami. Wyjdzie cenowo na to samo. Silnik ze skrzyni± pasuje z Vectry bo takie same w Astrach by³y ma³o popularne. problem jedynie bêdzie dotyczy³ okablowania.
A co do Lolka to Panie ¶wieæ nad jego kontem :D :P
PS o przepraszam Lolek wystêpuje tylko na str nr 2 :D
Na zdrowie!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl