Nie nastêpuje zap³on w dieslu a rozrusznik pracuje 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Mam problem z zapaleniem samochodu jest to 4 letni diesel. Rozrusznik krêci ale nie nastêpuje zap³on. Wcze¶niej mia³em podobne zdarzenia ale po up³ywie czasu samochód odpala³ i je¼dzi³ bez problemu oko³o miesi±ca, wiêc my¶la³em ¿e to przypadek. Niestety tym razem nie chce odpaliæ wcale. Rozrusznik dalej krêci ale samochód nawet przez chwilê nie zapali³. Tylko po d³u¿szym postoju s³ychaæ na pocz±tku jakby chcia³ przez moment odpaliæ ale chwilê pó¼niej ju¿ nic tylko rozrusznik i w kolejnych próbach tylko rozrusznik.Co to mo¿e byæ?Szuka³em na forach i co¶ co moim nie, mechanika zdaniem mog³o by byæ to pompa paliwa, czujnik po³o¿enia wa³u lub co¶ z immobiliserem. Nie wiem jak to sprawdziæ wiêc proszê o pomoc, a mo¿e to co¶ zupe³nie innego? Z góry dziêkujê.



Trzeba okre¶liæ czy to diesel z commonrail czy normalny , po tym nastêpuje osobna ¶cie¿ka diagnozy. Czyli, napisz na wa¶æ co to za motor.

1,5 crdi 3 cylindrowy commonrail. [size=9:][ Dodano: 29-06-2009, 9:16 ][/size:] Po przekrêceniu kluczyka nie dzia³a w ogóle pompa paliwowa,nic nie s³ychaæ.Rozkrêci³em i nie t³oczy paliwa. Chcia³bym sprawdziæ czy pr±d dochodzi ale nie wiem dok³adnie jak? Co¶ próbowa³em amperomierzem ale nie wiem jak powinno byæ prawid³owo,¿eby czego¶ nie zepsuæ,ale zauwa¿y³em ¿e gdzie¶ tam pr±d jest,ale dok³adnie nie wiem jak to zrobiæ.Ma³o tego zauwa¿y³em ¿e nawet po od³±czeniu kostki od pompy samochód zachowywa³ siê jak poprzednio, tzn. przez chwilê zachowywa³ siê jakby chcia³ odpaliæ,dla mnie dziwne,jak tam siê znalaz³o paliwo,chyba ¿e jako¶ sp³ynê³o. I jeszcze jedno pytanie czy to mo¿e byæ wina immobilisera, tzn. odcina jak±¶ wi±zkê pr±du od pompy i przez to pompa nie dzia³a prawid³owo? [size=9:][ Dodano: 21-07-2009, 9:31 ][/size:] Oto jak to teraz wygl±da. Odda³em do mechanika,nawiasem do autoryzowanego hyundaia.Diagnoza,niesprawna pompa paliwa.Kupi³em,zamontowali,za ca³o¶æ czyli: hi scan i wymianê zap³aci³em 200¿³.Wyjecha³em zadowolony ¿e wszystko dzia³a bo tak by³o.Ale to nie koniec. Samochodem pojecha³em i po przejechaniu parêdziesiêciu kilometrów zatrzyma³em auto,po powrocie chc±c odpaliæ,znów nie chcia³ odpaliæ. Po przekrêceniu kluczyka 2 raz,zapali³, wiêc pomy¶la³em ¿e przypadek. Je¼dzi³em jeszcze parê dni i siê nie powtórzy³o. Zadowolony kolejnego dnia wsiadam i tu ku rozczarowaniu,nie chcia³ odpaliæ wcale,znów nie by³o s³ychaæ pracy pompy.Ma³o tego jak oddawa³em samochód,prosi³em mechanika ¿eby sprawdzi³, bo bra³ mi pr±d z aku z obwodu pompy.Warto¶æ niewielk± bo 0.02 A ale po paru dniach skutecznie mi roz³adowa³o akumulator.Mówi³ jednak ¿e branie pr±du to przesz³o¶æ.Zbadali ca³y samochód pod wzglêdem elektrycznym i jest ok. Niestety jak siê okaza³o nie.Auto sta³o 3 dni bez jazdy i po kilku próbach odpalenia akumulator pad³ ca³kiem. Nadmieniê ¿e aku by³ parokrotnie testowany i trzyma pr±d,a uk³ad ³adowania te¿ jest sprawny. Zabra³em aku do ³adowania i co¶ mnie pokusi³o aby na chwilê pod³±czyæ star± niesprawn± pompê do akumulatora,tak kto¶ mi radzi³ sprawdziæ ale wcze¶niej ba³em siê nie maj±c do¶wiadczenia,¿e co¶ drogiego popsujê,ale teraz siê odwa¿y³em.Co siê okaza³o pompka pompuje.Wkurzony t± sytuacj± zszed³em do samochodu i pod³±czy³em tak samo do aku t± pompê wymienion±,która przy próbie odpalenia nie dzia³a³a. I okaza³o siê ¿e ta te¿ dzia³a.Pod³±czy³em aku do samochodu i niestety nie odpali³,nie by³o s³ychaæ pracy pompy. Dalej brn±³em, zbada³em czy po przekrêceniu kluczyka dochodzi pr±d do pompy i okaza³o siê ¿e nie.Postanowi³em posprawdzaæ bezpieczniki, sprawne. Przemieni³em te¿ przeka¼nik pompy z innym identycznym i okaza³o siê, ¿e w tym momencie napiêcie dochodzi do pompy.Za³o¿y³em kostkê na pompê przekrêci³em kluczyk, i odpali³.Próbowa³em parê razy zgasiæ i zapaliæ i pali ca³y czas. Teraz nie wiem, wynika ¿e wina przeka¼nika,ale mo¿e nie do koñca.Wcze¶niej przecie¿ te¿ mi nie odpala³,nic w przeka¼nikach nie kombinowa³em a po chwili odpali³? Objawy s±/by³y takie same jak poprzednio i wtedy wymienia³em pompê,mo¿e nie potrzebnie,bo przecie¿ ta stara po pod³±czeniu do aku,dzia³a? A mo¿e to kwestia zwaræ w obwodzie pompy, bo o czym ¶wiadczy pobór pr±du 0.02 i roz³adowywanie aku po paru dniach? To auto kupi³em niedawno i zamiast siê cieszyæ jazd±,g³owiê siê co jest nie tak,mo¿e kto¶ m±drzejszy mi pomorze. Z góry dziêki.


bo o czym ¶wiadczy pobór pr±du 0.02 do 0.05 jest normalne (w samochodzie masz "na czuwaniu" wiele urz±dzeñ) A roz³adowa³ siê bo niestety diesel potrzebuje sporo pr±du by rozrusznik móg³ pokonaæ spor± kompresjê w cylindrach. Za za³±czanie przeka¼nika odpowiedzialny jest sygna³ ze sterownika, lub z obwodu po stacyjce. (trzeba zajrzeæ do schematu) Podejrzewam ze s³usznie trafi³e¶ w przeka¼nik i po wymianie go mo¿esz mieæ problem z g³owy. A co za³±cza albo odcina przeka¼nik pompy? Za³±cza go sygna³ obrotów silnika, czasowo zaraz po w³±czeniu zap³onu (ok 10 sec) jest zasilany a gdy nie uruchomisz motoru pr±d zostaje wy³±czony. Po drodze jest alarm, immobilizer i ten cholerny przeka¼nik :D Normalnie podczas takich awarii, trzeba siê posi³kowaæ schematem elektrycznym lub logicznym i poszukiwaæ usterki krok po kroku. Na pocz±tku usterka musi wystêpowaæ, sam zlokalizowa³e¶ pompkê i brak zasilania pó¼niej trafi³e¶ na przeka¼nik, jednak jeszcze po drodze s± z³±cza elektryczne (tzw. kostki) które lubi± nie przewodziæ ale w takich wypadkach najczê¶ciej ga¶nie ni z gruchy ni z pietruchy. Nastêpnie sprawdza siê pr±d steruj±cy przeka¼nikiem i dalej po obwodzie a¿ do urz±dzenia steruj±cego. Nastêpnie badasz sygna³ czujnika obrotów nawet zwyk³ym multimetrem, a immobiliser niestety jest zintegrowany z komputerem i diagnoza odbywa siê testerem. jednak awaria imo jest od razu wykrywana wtedy na desce zapala siê lub nie ga¶nie stosowana lampka. (lub te¿ mruga) oczywi¶cie zak³adam ¿e przy kluczach nie nosisz kilogramowego magnesu :D I tak sobie sam naprawi³e¶. Nic tu po mnie :P




do 0.05 jest normalne (w samochodzie masz "na czuwaniu" wiele urz±dzeñ) A roz³adowa³ siê bo niestety diesel potrzebuje sporo pr±du by rozrusznik móg³ pokonaæ spor± kompresjê w cylindrach. Mo¿e i normalne,ale u mnie roz³adowuje akumulator.Elektryk 3 razy sprawdza³ aku pod obci±¿eniem i jego ³adowanie,wszystko ok.Ale sprawdzi³em, ¿e po wyci±gniêciu bezpiecznika pompy paliwa akumulator trzyma a natê¿enie spada z 0.03 lub 0.02 do 0.00 czasem wskoczy na 0.01.S³ysza³em te¿ od elektryka, ¿e po wy³±czeniu stacyjki i zamkniêciu samochodu, obwód pompy paliwa powinien byæ zamkniêty,a z tego chyba wynika ¿e nie jest.Mo¿e tam jakie¶ zwarcie jest? Poza tym mierzy³em napiêcie akumulatora przed jazd± i po niej.Zawsze jest tak, ¿e po je¼dzie akumulator ma wiêksze warto¶ci, wiêc raczej nie jest to wina rozrusznika który bierze za du¿o przy starcie.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl