Mieszanie olejów przy dolewce - kilka pytañ... 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam Forumowiczów. Bardzo proszê o pomoc i odpowied¼ na poni¿sze pytania, bo muszê dolaæ sobie oleju silnikowego, gdy¿ mam ju¿ blisko minimum. Wcze¶niej mia³em wlany olej o takim oto dok³adnym oznaczeniu: Castrol Magnatec Professional 5W30. Samochód jakby co to Hyundai Coupe FX 1.6 16V benzyna 114 koni z przebiegiem 80 tys. km. 1. Czy teraz mogê sobie zupe³nie spokojnie dolaæ oleju o nazwie Castrol SLX Professional 5W30 i na 100% wszystko bêdzie OK? http://www.allegro.p...udi_toyota.html 2. Czemu przy ostatniej obs³udze serwisowej ponad pó³ roku temu ASO wla³o mi w³a¶nie 5W30, a nie np. 5W40 albo 10W30? W instrukcji od mojego auta jest napisane, ¿e 5W30 jest do zakresów temperatur od +10 stopni do ponad -25 stopni. Natomiast 5W40 od +20 stopni do ponad -25 stopni, za¶ 10W30 od +40 stopni do -25 stopni. Dlaczego wiêc wlali mi akurat 5W30? Prosi³em wtedy o zalanie najlepszym mo¿liwym olejem dla mojego auta i potem nawet nie sprawdzi³em co wlali, czy wiêc faktycznie 5W30 by³ najlepszy, a je¶li tak to czemu? 3. Poza tym wlali mi wtedy tak mniej wiêcej tylko do 1/3 ponad kreskê minimum - czemu tak ma³o a nie np. do po³owy albo wrêcz do samej kreski max na bagnecie? Mia³em ich o to spytaæ, ale zapomnia³em. Przy okazji jeszcze jedno pytanie trochê off-topic: 4. Od paru tygodni strasznie g³o¶no piszczy mi pasek, ale nie wiem jaki to jest - chyba wieloklinowy. Jednak piszczenie jest zawsze tylko przez pierwszych kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika (np. po kilku godzinach postoju lub po ca³ej nocy) i po chwili zawsze ustaje, zw³aszcza po dodaniu gazu. Na 100% to pasek, bo po psikniêciu WD-40 nie piszczy wcale. Ale nastêpnego dnia i tak piszczy znów. Dziwne, bo ponad pó³ roku temu mia³em wymieniane wszystkie paski. Natomiast to piszczenie zaczê³o siê dopiero parê tygodni temu. Chyba ma to ¶cis³y zwi±zek z nisk± temperatur± i/lub wilgotno¶ci± powietrza z tego co obserwujê. Poza tym nie piszczy zawsze, piszczy prawie zawsze ale jednak nie za ka¿dym razem gdy odpalam auto po d³u¿szym postoju... Pytanie - czy mam siê tym przejmowaæ? Czy to mo¿e byæ tak, ¿e akurat warunki pogodowe s± tego przyczyn± i z paskiem jest wszystko OK i piszczenie ustanie jak siê zrobi cieplej? Z góry serdeczne dziêki za ewentualne odpowiedzi (mam nadziejê).



1. Wa¿ne by olej by³ tej samej klasy, a nie wa¿ne jaki producent - a wiêc mo¿esz laæ jakikolwiek olej 5W30 2. Nie wiem dlaczego Ci taki wlali, ale je¿eli nie pali Ci oleju to wszystko OK. Olej 5W30 jest wy¿szy jako¶ciowo ni¿ 10w40 3. Trza by³o spytaæ mechaników dlaczego tylko tyle dolali... pewnie dlatego, ¿e im siê nie chcia³o czekaæ a¿ olej sp³ynie z g³owicy do miski i nalali tak, aby nie by³o za du¿o 4. Naci±gnij pasek. Piszczy tylko na pocz±tku dlatego, ¿e wtedy alternator ma najwiêksze obci±¿enie - poniewa¿ akumlator po nocy i po zapaleniu jest bardziej roz³adowany... to tak na ch³opski rozum wyt³umaczone... :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl