Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam! Zaoyem gaz ok. 3 miesice temu, ale od czasw mrozu samochd dziwnie si zachowuje. Gdy temperatura spada do -2,5 C, zdarzyo mi si pierwszy raz, e samochd strasznie opornie rusza, a na luzie hamowa kilkukrotnie mocniej ni przy zwykym hamowaniu silnikiem. Waciwie to czuem, jakbym wciska hamulec, a samochd przecie jecha na jaowym biegu! Problem mija po ok. 1-2 minutach jazdy. Dzi doszo do tego (temperatura spada do -7 C na dworze), e samochd nawet po wciniciu gazu do dechy nie mia siy jecha i w kocu si zatrzyma i zgas. Podejrzewam, e to efekt nierozgrzanego silnika. Czytaem jednak, e lepiej rozgrzewa silnik w czasie jazdy ni w czasie postoju. Czy wtedy mona jecha na gazie? Silnik przerzuca si na gaz po osigniciu 2000 obrotw/min. Nie wiem jednak, czy ten problem z brakiem mocy silnika to wynik szybkiego wczania si gazu, czy co rzeczywicie dolega silnikowi. Bybym bardzo wdziczny za pomoc. Ps. W aden sposb nie jestem w stanie osiagn spalania poniej 10 l na gazie (przy bardzo oszczdnej jedzie, cykl mieszany). Niepokoi mnie to troch, bo ludzie podaj czsto o wiele nisze osigi, np. tu: http://www.autocentr...x=40&submit.y=8 Na beznynie jedziem bardzo krtko, bo od razu po kupnie zaoyem gaz. Wydaje mi si jednak, e pali jako 7 l/100 km. Czy wic spalanie 10 l jest normalne, gdy inni osigaj nawet po 7 l przy takim samym silniku? Aha, instalacja jest niby dobrej jakoci, bo woska (wierz na sowo fachowcowi), a kosztowaa 1800 z (padziernik 2007).



Moliwie, e masz ustawion za nisk temperatur reduktora, chodzi o to, e samochd przecza sie na gaz na maej temperaturze co powoduje ze dostaje ubogiej mieszanki z czego ganie. Mona ustawic to w serwisach ktre trudni si regulacj komputerow gazu.


Zaoyem gaz ok. 3 miesice temu, ale od czasw mrozu samochd dziwnie si zachowuje. Gdy temperatura spada do -2,5 C, zdarzyo mi si pierwszy raz, e samochd strasznie opornie rusza, a na luzie hamowa kilkukrotnie mocniej ni przy zwykym hamowaniu silnikiem. Waciwie to czuem, jakbym wciska hamulec, a samochd przecie jecha na jaowym biegu! Problem mija po ok. 1-2 minutach jazdy. Dzi doszo do tego (temperatura spada do -7 C na dworze), e samochd nawet po wciniciu gazu do dechy nie mia siy jecha i w kocu si zatrzyma i zgas. Rozumiem, e dzieje Ci si to na lpg - jest to tzw. zamarzanie parownika. Pyn chodniczy powinien osign temperatur >35stopni C aby przeczy na gaz.
Silnik przerzuca si na gaz po osigniciu 2000 obrotw/min. Nie wiem jednak, czy ten problem z brakiem mocy silnika to wynik szybkiego wczania si gazu, czy co rzeczywicie dolega silnikowi. Bybym bardzo wdziczny za pomoc. Ustaw sobie na program sama benzyna - odpalaj na benzynie (rozumiem e nie ma zaoonej sekwencji) i po jakim czasie przeczaj sam na lpg.
W aden sposb nie jestem w stanie osiagn spalania poniej 10 l na gazie (przy bardzo oszczdnej jedzie, cykl mieszany). Niepokoi mnie to troch, bo ludzie podaj czsto o wiele nisze osigi, np. tu: http://www.autocentr...x=40&submit.y=8 Wszystko zaley jakie trasy robisz, czy silnik nie zdy si nagrza / zima. IMO 10l na 1.6 LPG po miecie to jest w miar ;)
Aha, instalacja jest niby dobrej jakoci, bo woska (wierz na sowo fachowcowi), a kosztowaa 1800 z (padziernik 2007). Dobra instalacja to jest wtedy jak j kto KUMATY zaoy, bo kto zaoy lpg za 6000ty i si co zesra to powie e za instalacja - ale to nie miejsce na takie rozmowy :D Pozdro



Ardenno napisa/a:Zaoyem gaz ok. 3 miesice temu, ale od czasw mrozu samochd dziwnie si zachowuje. Gdy temperatura spada do -2,5 C, zdarzyo mi si pierwszy raz, e samochd strasznie opornie rusza, a na luzie hamowa kilkukrotnie mocniej ni przy zwykym hamowaniu silnikiem. Waciwie to czuem, jakbym wciska hamulec, a samochd przecie jecha na jaowym biegu! Problem mija po ok. 1-2 minutach jazdy. Dzi doszo do tego (temperatura spada do -7 C na dworze), e samochd nawet po wciniciu gazu do dechy nie mia siy jecha i w kocu si zatrzyma i zgas. Rozumiem, e dzieje Ci si to na lpg - jest to tzw. zamarzanie parownika. Pyn chodniczy powinien osign temperatur >35stopni C aby przeczy na gaz.
No wanie nie wiem, czy tylko na LGP ;) Do tej pory te objawy ze sab moc mijay po minucie jazdy, wic nie przeczaem na beznzyn. Gdy dzi jednak mi zdech pierwszy raz, to si przestraszyem i std mj post. Jutro sprbuj na beznynie i zobacz, czy inaczej si zachowuje. Swoj drog, czy takie zamarzanie parownika moe mocno go uszkodzi? A co do temperatury, to wiem o tych 30 C, tylko e przecznik gazu mam uzaleniony wycznie od obrotu, nie temperatury, a termostatu (tak to si nazywa?) nie mam zaoonego. Czy warto go zakada, czy lepiej samemu na wyczucie po jakim czasie przecza na gaz. Jeli to drugie, to po jakim mniej wicej czasie pyn chodniczy osiga te 30-35 C? Przepraszam, jeli za duo pyta, ale to mj pierwszy samochd, a mam go 3 miesicy i ilekro co si dzieje, to panikuj :) Pozdrawiam Ardenno Ps.
Wszystko zaley jakie trasy robisz, czy silnik nie zdy si nagrza / zima. IMO 10l na 1.6 LPG po miecie to jest w miar No wanie nie na miecie. Pomiary robi przy tankowaniu baku do pena (31 l) i na og przejedam ok. 150 km (2x75) na trasie, a pozostae po miecie, przy czym najczciej s to odcinki do 5 km. Moe to przez te krtkie odcinki tyle pali, bo w sumie jak silnik zdy si nagrza, to ja jestem ju na uczelni :)



Ja przy mrozach wanie odpalam na PB jade sobie minimum ze 300-500m,a najlepiej z kilometr i wtedy rcznie na LPG zmieniam.Jak dotd nie ganie,moe jeszcze przez chwil jest muowaty.Ale skoro Ty z miejsca ruszasz na gazie to si nie dziw,e takie s cyrki.Wkocu ktrego dnia parownik moe odmwi posuszestwa. Co do spalania to mi pomiecie yka lekk rk (nog w sumie te) od 14 litrw w wzy,a po trasie do 9 schodzi,moe na upartego i niej.


Ale skoro Ty z miejsca ruszasz na gazie to si nie dziw,e takie s cyrki. Widzisz, w intstrukcji LPG nie byo nic (o ile dobrze pamitam, a czytaem ca) o odpowiedniej temperaturze do przeczania na gaz. Mechanik tumaczy mi tylko, e gaz automatycznie si wcza, wic uznaem, e nie musz nic sam robi. Dopiero teraz si przekonaem, e samochd si dusi na zimno, a na forach pisz o tych 30 stopniach. Dzi dwukrotnie wczyem gaz po ok. 2 km i za kadym razem nic si ju nie dziao. Postaram si teraz tylko tak jedzi i dziki za porady wszystkim :)


Do tej pory te objawy ze sab moc mijay po minucie jazdy, wic nie przeczaem na beznzyn. To si nie ma co dziwi, jak odpalasz na gazie/ albo ledwo co silnik odpali i sruu na lpg. Zreszt, kolega black_time Ci wyjani co i jak. Rb tak jak pisaem:
odpalaj na benzynie (rozumiem e nie ma zaoonej sekwencji) i po jakim czasie przeczaj sam na lpg. Pozdro !


Pyn chodniczy powinien osign temperatur >35stopni C aby przeczy na gaz. optymalnie jest to 45 stopni. Przy dobrych instalacjach sekwencyjnych nikt poniej 45 stopni niezchodzi bo wtedy mog si dzia rne dziwne rzeczy z samochodem. mog wtedy nieda gwarancji. ale to tak poza tematem. spalanie masz w normie. myl e niema co si denerwowa bo 10l to nie jest duo. Dziwi mnie tylko uwagi z gazem, e odrazu po uruchomieniu i przeczeniu na gaz niebdzie jecha. A to jedna wielka ciema :) przecie poczciwe holenderskie instalacje przeczaj si zaraz po odpaleniu, silniki jed wiele lat bez problemu z tak instalacj. Co masz kolego z instalacj i tyle, tak by niepowinno jak jest u Ciebie. Jeli wszystko jest dobrze zrobione to i zaraz po odpaleniu powinien chodzi na gazie i jecha. Sporo zaley poprostu od rozoenia instalacji, nawet pooenie parownika ma wpyw wic dla mnie ewidentnie co masz nie halo.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl