Nawet nie wiem od czego zacz±æ. Auto jest kolegi ale postanowi³em go przedstawiæ bo naprawdê jest co. Zacznê mo¿e od tego ¿e auto wyrwane z r±k niemca który przeznacza³ auto na z³omowanie, kolega go dojrza³ i wzi±³ od rêki. Rok 91 silnik 2.0 turbo. Mia³a pogiêty dach. Kolega blacharz to zrobi³ sobie. Auto za pó³tora tysi±ca z³, przebieg?.... 60 000. Poza dachem nie ruszana, oryginalne czê¶ci, wnêtrze jak nowe. Sta³a w gara¿u 12 lat. Wymieniony olej, sprawdzony silnik. Wszyscy obecni czekaj± na pierwsz± jazdê.... no i siê zaczyna. Auto na pocz±tku przy wyje¼dzie z gara¿u niechodzi³o zbyt piêknie, obroty trochê falowa³y, delikatnie kopci³a. Pochodzi³a 15 minut, zagrza³ siê silnik, mo¿na powoli jechaæ. Pierwsze kilometry spokojnie, do 3 tysiêcy, silnik bez rewelacji, jak by by³o ze 100KM, sprawdzili¶my zawieszenie i przyszed³ czas na test tego co pod mask±. Dwie osoby na pok³ad i noga do pod³ogi :D Samochód powy¿ej 3,5 tys zaczyna przyspieszaæ niemi³osiernie szybko, pierwsz± setkê ³apiemy co¶ oko³o 8 sekund, niema problemu ¿eby zrobiæ to na drugim biegu. Ka¿de wci¶niêcie oporowo peda³a gazu powoduje wciskanie w fotel.. do prêdko¶ci 180-190km/h rozpêdza siê w mgnieniu oka :) Jestem pod ogromnym wra¿eniem. Zas³uga to pewnie w pe³ni ¿yj±ce jeszcze turbo, no i to ¿e nie by³a nigdy zatruta, ma³y przebieg. Przy przyspieszaniu trzeba bardzo mocno trzymaæ kierownicê, niema mowy o tym ¿eby trzymaæ j± jedn± rêk±. Delikatny ruch kierownic± i auto zmienia tor jazdy. Auto do zabawy jest bardzo dobry, jad±c w 4 osoby chcia³ nas wyprzedziæ kolega audi 80 2.6. Niby tylko 20 koni mniej, on sam. Nie pomog³a mu noga w pod³odze. Kierowca lanci jak zobaczy³ w lusterku audi któego przód by³ na wysoko¶ci tylnych drzwi zredukowa³em na 3. Efekt by³ taki ¿e audi mocno rozpêdzaj±ce siê i bêd±ce ju¿ na naszej wysoko¶ci zaczê³o niemi³osiernie zostawaæ z ty³u... pe³en gaz niepomóg³. Lancia piê³a siê od 120 do 180 tak samo jak od 0 do 100. Nieczuæ jej s³abo¶ci. Narazie rozpêdzona do 210km/h. Brak dobrej drogi na dalsze testy. Ja jestem pod ogromnym wra¿eniem mo¿liwo¶ci tego auta. Seryjny passat 1.8t odpada, astra II 2.2 dti odpada. po trasie wiêkszo¶æ aut mo¿na tym cudeñkiem zostawiæ z ty³u. Przy moim passacie jedynk± i dwójk± wysz³a o metr do przodu, dalej poleg³a, nie du¿o ale zosta³a z ty³u. Robi wra¿enie. Marka i Model: Lancia Dedra Silnik: 2.0 Tubro, 177KM Rok Produkcji: 1991 Wersja Wyposa¿enia: nikt nie wie jak j± jednym s³owem opisaæ ale ma szybki elektryczne, klimê, alarm, centralny, podgrzewane lusterka, podgrzewane fotele, wiêcej nie mogê sobie przypomnieæ :) Okres u¿ytkowania: kolega ma auto ³adnych parê miesiêcy, nie u¿ytkuje go na codzieñ, raczej wyjazdy weekendowe ale zrobi³ ju¿ parê tysiêcy i bez problemów. Spalanie: trasy nie jechali¶my ni±, w mieszanych warunkach nie da siê zej¶æ mniej ni¿ 10 litrów, a spokojnie mo¿e spaliæ 16-17. W mie¶cie jadaæ bardzo ostro spalanie wychodzi³o ko³o 20. Takie s± wskazania komputera. Silnik: najwiêksza zaleta. 2.0 turbo. pracuje ono od 3.5 tysi±ca i potrafi wcisn±æ w fotel. Silnik jest cichy a przy pracy turbina wydaje przyjemny ¶wist. Przyjemna dla ucha praca silnika. Zawieszenie: twarde. Wnêtrze: zadbane. auto ma 17 lat wiêc ciê¿ko mówiæ o jakich¶ super cudownych rozwi±zaniach. Wszystko jest proste i porêczne. Gorzej z materia³ami bo trochê s³ychaæ jak chodz± ale jak w³±czy siê radio to jest dobrze :) Awaryjno¶æ: narazie bezawaryjna Plusy : silnik wygl±d jak na tylo letnie auto ma³a liczba na polskim rynku Minusy : spalanie Podsumowanie: Auto w piêknym zielonym metaliku, b³yszczy siê po polerce, ³adna seryjna felga. Jedna rura, brak oznaczeñ. Niepozorna... a jednak potrafi nie¼le namieszaæ na drodze. Ja jestem pod ogromnym wra¿eniem. Auto ma ogromnego plusa!! [size=9:][ Dodano: 20-05-2008, 5:51 ][/size:] dodam jeszcze ¿e ceny tego auta s± bardzo niskie, pogr±¿a ono ka¿da calibrê, golfa... a pieni±dze te same... ma dobre wyposa¿enie, jest przyjemnym autem. polecam:)