Dylemat przy kupnie autka u¿ywanego 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam, tematów podobnych by³o wiele, jednak¿e zdecydowa³em siê na nowy temat, gdy¿ tamte by³y tylko podobne, to czego ja szukam, nie by³o. Szczegó³y: kasa - 13, 14 ty¶, nie wiêcej. auto bêdzie robiæ ma³e przebiegi, g³ównie miasto (praca) i dzia³ka (blisko), oko³o 10ty¶ rocznie. Zale¿ey mnie na tym, ¿eby autkiem sporo mo¿na by³o poje¼dziæ, co najmniej te 5 lat. Dlatego wolê jaknajm³odze, z jaknajmniejszym przebiegiem. Moje typy to: Punto 2, Lanos (z gazem), Matiz. Za 13 ko³a jest te¿ i Panda, ale raczej pofirmowe, zaje¿d¿one. Ludzie ejdnak chc± mnie to wybiæ z g³owy i proponuj± autka oko³o 8-10 letnie. japoñczyki, niemieckie, odradzaj± Fiaty i Daewoo. I dlatego teraz mam dylemat. Mnie zale¿y g³ównie na ekonomice, tanich czê¶ciach, niskich op³atach, nie chce jaknajlepszego autka za jkanajmniejsze pieni±dze. S± jeszcze twingo i Atos, ale nie chce. Co¶ polecanie jeszcze innego? A mo¿e z moich typów jednak co¶ wybraæ? Móg³bym jeszcze wzi±¶æ pod uwagê corsê, astrê 1, seata ibizê, znajomi maj± i autka spisuj± siê rewelacyjnie a w razie czego to czê¶ci s± tanie. Obecnie autko moje ma 10 lat i zdecydowanie chcia³bym co¶ m³odszego i tañszego w eksploatacji. Pozdrawiam i dorad¼cie, proszê.




Punto 2 zdecydowanie bym odpuscil- awaryjna elektryka co powiesz o tym aucie? http://www.otomoto.p...how&id=C2931053 tak na szybko znaleziony
Móg³bym jeszcze wzi±¶æ pod uwagê corsê, astrê 1, seata ibizê, znajomi maj± i autka spisuj± siê rewelacyjnie a w razie czego to czê¶ci s± tanie. tez bym sie sklanial ku tej opcji, wiekszym zaufaniem sie ciesza te marki.

Widzia³em to og³oszenie. Jest tylko jedno ale... Jestem, albo staram siê, byæ przezorny i jako¶ wyra¿am niechêæ do aut sprowadzanych (mogê sobie sam osobi¶cie pojechaæ i kupiæ, tylko jest taki sposób). Ksi±¿kê serwisow± jest dosyæ ³atwo podrobiæ. Dlatego wolê auta z polskiego salonu, jest znacznie wiêksze prawopodobieñstwo oryginalnego przebiegu itp. itd. I jak patrzê na ceny to Astra 1 z 2001/2002 jest w cenie Matiza 2000/2001. Corsa jest nawet ciutkê dro¿sza. ibizê kupi, owszem, ale sprzed liftingu, czyli 99, a ja chcê autko 4,5, no max 6 letnie. Czyli chyba Astra 1, ewentualnie Lanos z gazem. Co¶ jeszcze Wam ciekawego przychodzi do g³owy? Pozdrawiam.


jest znacznie wiêksze prawopodobieñstwo oryginalnego przebiegu jasne :roll:
a ja chcê autko 4,5, no max 6 letnie. Czyli chyba Astra 1 wez czlowieku zdecyduj sie...



Jestem zdecydowany, i wiem czego co jest dla mnie istotne przy wyborze autka, ale jak to w ¿yciu, ró¿nie bywa, jak trafi siê godny uwagi 6-cio latek z odpowiedni± cenê, to wezmê i takiego. Pozdrawiam.

Dysponuj±c tak± gotówk± raczej nie warto patrzeæ na Fiata. Z Daewoo trzeba uwa¿aæ przy wyborze. Nie wiem po co gaz, ale je¶li ju¿ to co najmniej III generacji (chocia¿ nie wiadomo czy to nie bêdzie zbyt drogie). Astra i Corsa s± godne zastanowienia, ale tu pojawia siê problem korozji (w przypadku generacji A). Ibiza to tak¿e rozs±dna my¶l, jednak ma³o wiem co do usterkowo¶ci. Czê¶ci mog± byæ dro¿sze. Aha. FSO Matiz i FSO Lanos s± lepsze od Daewoo Matiz i Daewoo Lanos.


Czê¶ci mog± byæ dro¿sze. czesci z VW, wiec duzo i tanio
Aha. FSO Matiz i FSO Lanos s± lepsze od Daewoo Matiz i Daewoo Lanos. jeden pies jakby nie patrzec...

Ale jakby patrzeæ trochê zmodernizowane i jako¶æ materia³ów lepsza.
czesci z VW, wiec duzo i tanio No w sumie tak, racja.

Dziêkujê za odpowiedzi. Patrz±c na cenê i to co otrzymujê, to coraz bardziej przekonujê siê do Astry b±d¼ Lanoa. Z Astr± nie powinno byæ problemów z korozj± w roczniku 2002 (ostatni rocznik Astry 1), przynajmniej mam takow± nadziejê. Co do Lanosa...ma sporo pokrewieñstwa z Oplem, wiêc te¿ powinno byæ ok. Mam tylko pytanie. Jakie s± ró¿nice Lanos Daewoo a Lanos FSO? W czym tkwi diabe³ i które roczniki to FSO? Pozdrawiam.

Od pocz±tku 2005 roku Lanos i Matiz produkowane na ¯eraniu s± (prawie) w ca³o¶ci polskie, bowiem marka Daewoo zosta³a wykupiona przez GM, a FSO nie. S± te¿ znane ju¿ nie pod nazw± Daewoo, tylko FSO. Wizualnie s± identyczne jak Daewoo, jednak materia³y nie s± ju¿ importowane, a za poprawki techniczne odpowiedzialni s± polscy in¿ynierowie.

Dziêkujê za odpowied¼. Szkoda tylko, ¿e to tak pó¼no, ¿e to od 2005 roku. Pozdrawiam.

Mój dobry kolega ma lanosa z gazem, 8-latek. Gdy go kupi³ z ma³ym przebiegiem je¼dzi³ super - bezawaryjny. Teraz ma ju¿ wymieniony silnik, pyta³em siê go w zesz³ym tygodniu czy zamierza zmieniæ samochód na co¶ bardziej "reprezentatywnego" to stwierdzi³, ¿e sprzedaj±c nie dostanie tyle co na same czê¶ci wyda³. Tak¿e je¿eli kto¶ chce je¼dziæ tym samochodem d³u¿ej to odradzam. Proszê spróbowaæ z puntem, mo¿e i elektryka siê sypie, ale te¿ w nim nie ma jej tyle co w samochodzie wartym 70ty¶. Ja siê przymierza³em w tych cenach do opla vectryII, mo¿na ju¿ kupiæ za te 14-ty¶. Pozdrawiam

Hm...no to nie wiem...mam dwóch znajomych co je¿dz± Lanosami i naprawdê autka chodz± dobrze. W dodatku sa tanie i relatywnie m³ode, dlatego tak rozwa¿am ich zakup. Chocia¿ po przekalkulowaniu my¶lê o matizie. Kupiæ mozna spokojnie 4 latka, z ma³ym przebiegiem, dla dwóch osób na dojazdy do pracy i podmiejskie powinien w zupe³no¶ci wystarczyæ. Dla mnie wa¿na s± niskie koszty eksploatacji OC/AC, za 0.8 Matiza pojemno¶ci p³aci siê raczej nie du¿o. Co do VectryII... S±siad sobie kupi³. Bardzo fajne autko, naprawdê, ale koszty eksploatacji ju¿ nie s± ma³e. Wcze¶niej s±siad mia³ Corsê z gazem i w ogóle nie czu³, ¿e j± ma. Teraz mówi, ¿e Vectra to jak dodatkowa osoba w rodzinie. Pojemno¶æ 1.6, to ju¿ trochê OC siê p³aci, pozatym pali 10 w mie¶cie normalnie, a jak chcia³ sobie podeptaæ to albo by³a zima to pali³a mu 12,13 i to wszystko przy silniku 1.6 Pozdrawiam.


Chocia¿ po przekalkulowaniu my¶lê o matizie. Kupiæ mozna spokojnie 4 latka prawde mówi±c to za kare bym go nie chcia³ , ale nie ka¿dy tak my¶li . Dla mnie jest wa¿ny komfort , i jak zap³ace w roku 1000z³ wiêcej to trudno ale nie móg³ bym siê takim czym¶ bujaæ , gdzie jak jakie¶ auto przelatuje (czyt, wyprzedza)obok ciebie to w turbulencje wpadasz i o ¿ycie siê trzeba baæ :roll:


Hm...no to nie wiem...mam dwóch znajomych co je¿dz± Lanosami i naprawdê autka chodz± dobrze. W dodatku sa tanie i relatywnie m³ode, dlatego tak rozwa¿am ich zakup. Chocia¿ po przekalkulowaniu my¶lê o matizie. Kupiæ mozna spokojnie 4 latka, z ma³ym przebiegiem, dla dwóch osób na dojazdy do pracy i podmiejskie powinien w zupe³no¶ci wystarczyæ. Dla mnie wa¿na s± niskie koszty eksploatacji OC/AC, za 0.8 Matiza pojemno¶ci p³aci siê raczej nie du¿o Rozmawia³em z kole¿ank± w pracy, ma lanosa 99, zachwala³a ten samochodzik, tak¿e widaæ jak kto trafi na co, tyle lat to z ka¿dym samochodem cuda mo¿na zrobiæ. My¶lê, ¿e jak lanosa z gazem uda siê kupiæ to mo¿e byæ ekonomiczny zakup. Tak apropos, w tym pu³apie cenowym mo¿na jeszcze zahaczyæ o hondê civic, nie wiem jak siê maj± ze spalaniem, ale z tych samochodów chyba s± najbardziej reprezentatywne, nie du¿e, my¶lê, ¿e w mie¶cie podo³aj± :)

Co do Lanosa- mieli¶my. Hatchback ma ma³y baga¿nik. Bardzo ma³y, czêsto trzeba by³o rozk³adaæ kanapê(czytaj: oparcie) i zdejmowaæ klatkê bezpieczeñstwa, bo auto zarejestrowane by³o jako ciê¿arowe. Z ty³u miejsca ca³kiem sporo, chocia¿ siedziska niewygodne no i brakowa³o miejsca na nogi. Deska rozdzielcza- tutaj nie oczekujmy cudów- wziêta czê¶ciowo z Opla Kadeta, materia³y... lepszy plastik znajdziesz w chiñskich zabawkach- twardy jak nie wiem, bardzo szybko widaæ kurz, pod koniec eksploatacji guma odrywa³a siê od ko³a kierowniczego(tak siê rusza³o fajnie), poza tym pozostawa³ schowek przed pasa¿erem. Tu aby go zamkn±æ trzeba by³o waln±æ pokryw± ze sporym impetem, ¿eby potem podczas podró¿y podczas wiêkszego wstrz±su znów siê otworzy³. O wyposa¿eniu wspominaæ nie bêdê, bo by³a to najubo¿sza wersja. Za to ogólnie deska rozdzielcza by³a ca³kiem nie¼le spasowana, bo mimo przebiegu(120000km) nie skrzypia³a. Fotele przednie by³y do¶æ miêkkie, d³u¿sze podró¿e mog³y mêczyæ, poza tym trzymanie boczne pozostawia jednak nieco do ¿yczenia. Prowadzi³o siê toto ca³kiem nie¼le wbrew ogólnym opiniom(a jaka precyzja bez wspomagania! tak przynajmniej mówili rodzice) ale silnika 1.4 unikaæ jak ognia- nie do¶æ ¿e paliwo¿erny(8-zaworowca mieli¶my) to jeszcze 75KM osi±ga³o siê jad±c 70km/h na dwójce(raz nam siê tak zdarzy³o) wiêc podczas normalnej eksploatacji nasze tonowe autko napêdza³o ko³o 5oKM a i te chyba po ¶rodkach nasennych, bo podczas wyprzedzania zawsze trzeba by³o redukowaæ a i wtedy mocy brakowa³o. Gazu nie mieli¶my, bo wtedy to chyba szybciej by sz³o pchaæ to auto ni¿ nim jechaæ. Ale silnik 1.6 jest podobno bardziej dynamiczny. Usterki: niewiele nam siê psu³o. Raz pad³a pompa paliwowa(pasowa³a z Opla Kadeta, chocia¿ wtedy nie mo¿e zbieraæ paliwa z dna zbiornika i trzeba czê¶ciej tankowaæ) no i zdarzy³o siê ¿e w ogóle nie wchodzi³ wsteczny(z du¿ym oporem- fajnie by³o jak bez wstecznego próbowali¶my z parkingu wyjechaæ). Wtedy okaza³o siê, ¿e wyrobi³a siê jedna z uszczelek(czy co¶ w tym stylu) w skrzyni biegów i naprawa wynios³a 10z³(znowu Opel Kadet przyszed³ z pomoc±, ca³a skrzynia biegów jest ze starego Opla). Je¿eli kto¶ chce bardziej szczegó³owy opis, zapraszam na PW. <i jeszcze jedno- Lanos ma naprawdê du¿o zalet- ale lepiej ¿eby¶cie byli mi³o zaskoczeni ni¿ siê zawiedli na tym aucie>


ale z tych samochodów chyba s± najbardziej reprezentatywne my¶le ¿e od matiza to chyba ka¿de auto jest bardziej reprezentatywne (pomijaj±c jekie¶ tico i te sprawy) :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl