C-klassa 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witajcie , jeszcze nie mam w tej rubryce tematu i postanoowi³em to zmieniæ . Jako obiekt moich westchnieñ zosta³ wybrany nowy: Mercedes C-klasa Dla niektórych Mercedesy s± trochê zbyt krzykliwe, dla innych to w³a¶nie ich najwiêksza zaleta. A klasa C, mimo swojego wieku, to nadal jedno z najlepszych aut w segmencie D/E. Pierwszy ma³y Mercedes o kodzie 190 zas³yn±³ swoj± d³ugowieczno¶ci± i niezawodno¶ci±. Dzi¶ jego potomków nazywa siê klas± C, lecz ju¿ dawno nie s± to najmniejsze Mercedesy. S± jednak tacy, którzy w³a¶nie C-klasê uwa¿aj± za pierwszy godny uwagi samochód spod znaku trójramiennej gwiazdy. Obecnie oferowana klasa C pojawi³a siê w sprzeda¿y w 2001 roku. I gdy w 2005 roku najwiêkszy konkurent - BMW - wystawi³ now± seriê 3, Mercedes zareagowa³ ze spokojem funduj±c klasie C tylko stylistyczny lifting i zapowiadaj±c nowe silniki. Czas pokazuje, ¿e by³ to dobrze przemy¶lany ruch. Mercedes klasy C po modyfikacjach w 2005 roku sta³ siê bardziej sportowy. Auto otrzyma³o now± deskê rozdzielcz± z klasycznymi okr±g³ymi wska¼nikami, zamiast wcze¶niejszego, trochê ¶miesznego "k±tomierza". Po zajêciu miejsca za kierownic± od razu siê czuje, jak wiele uwagi po¶wiêcono ergonomii. Kierowca jest idealnie wpasowany w fotel, a jego otoczenie przypomina robiony pod wymiar garnitur. Nie przeszkadza wiêc, ¿e kabina nie jest rekordowo obszerna. Tu przede wszystkim liczy siê styl, a sama tylna kanapa najwygodniejsza bêdzie dla osób poni¿ej 185 cm wzrostu. Nie znaczy to, ¿e kto¶ wysoki bêdzie od razu narzeka³, ale je¶li potraktujemy Mercedesa C jak na presti¿ow± limuzynê, to szybko siê oka¿e, ¿e to nie ten adres. Nieco lepiej pod tym wzglêdem jest w kombi, czyli odmianie T. Jest w niej wiêcej miejsca w okolicach g³ów, jednak w tej wersji atutem jest fakt, ¿e po z³o¿eniu oparæ powstaje przestrzeñ baga¿owa o równej powierzchni. A nawet u znacznie m³odszych u konkurentów spod znaku BMW i Audi to wcale nie jest takie oczywiste. Objêto¶æ baga¿nika w odmianie T Mercedesa C to 470 litrów, a w sedanie 455 litrów. Na polskim rynku klasa C oferowana jest w trzech podstawowych pakietach wyposa¿enia. Najtañszy nosi nazwê Classic i jego opcja ju¿ obejmuje m.in. elektronicznie sterowan± klimatyzacjê, tempomat, czujniki zmierzchu i deszczu automatycznie w³±czaj±ce wycieraczki i ¶wiat³a mijania, 6-biegow± manualn± skrzyniê, alarm i centralny zamek z pilotem, wielofunkcyjn± kierownicê, a nawet elektrycznie regulowane przednie fotele. O bezpieczeñstwie decyduje komplet poduszek powietrznych - ³±cznie z kurtynami chroni±cymi g³owy oraz aktywnymi zag³ówkami i uk³adem ESP. Bogatsze wersje nosz± nazwy Elegance i Avantgarde. Pierwsza z nich ma np. obit± skór± kierownicê i ga³kê d¼wigni zmiany biegów, drewniane dekoracje wewn±trz i aluminiowe felgi. Wersja Avantgarde ma aluminiowe wstawki zamiast drewnianych oraz czê¶ciowo skórzan± tapicerkê. Jest jeszcze odmiana AMG, która prezentuje jednak zupe³nie odrêbny styl wykoñczenia z tapicerk± skórzan± Nappa, 18-calowymi obrêczami kó³ i dopasowanym do silnika V8 innym uk³adem hamulcowym, wydechowym i zawieszeniem. Przy okazji odm³odzenia klasy C najbardziej znacz±ce zmiany wprowadzono w³a¶nie w gamie silników. Mercedes opracowa³ ca³± rodzinê mocnych wysokoprê¿nych silników V6 z wtryskami piezo i elektronicznie przestawian± turbin±, które w ró¿nych "klasach" maj± ca³kowicie zast±piæ wcze¶niejsze 5-cylindrowe rzêdowe jednostki. Pierwszy z nich trafi³ do Mercedesa C 320 CDI wypieraj±c z oferty wersjê C 270 CDI. Nowy silnik ma pojemno¶æ 3 litrów, rozwija moc 224 KM i charakteryzuje siê maksymalnym momentem obrotowym o warto¶ci 510 Nm. Wzrost mocy w porównaniu ze starszym 5-cylindrowcem to a¿ 32 procenty. Mercedes C 320 CDI oferowany jest wy³±cznie z supernowoczesn±, 7-stopniow± automatyczn± skrzyni± biegów 7G-Tronic. Pracuje ona niemal niezauwa¿alnie, zmieniaj±c biegi bez szarpniêæ, a przy przyspieszaniu - gdyby nie charakterystyczne brzmienie silnika V6 - mo¿na by pomy¶leæ, ¿e pod mask± pracuje silnik elektryczny. Tylko przy gwa³townym naci¶niêciu peda³u gazu do dechy komputer steruj±cy potrzebuje krótk± chwilkê na przeliczenie danych i redukcjê o odpowiedni± ilo¶æ prze³o¿eñ. Ale i tak robi to pewniej ni¿ ¶rednio wprawny kierowca przy "manualu". W klasie C napêdzane s± oczywi¶cie ko³a tylne, a dla wersji C 280 i C 350 przewidziano opcjê napêdu na wszystkie ko³a 4Matic. Ale i bez tego udogodnienia wa¿±cy 1650 kg Mercedes C 320 CDI przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 6,9 sekundy. Prêdko¶æ maksymalna wynosi 250 km/h, a zu¿ycie paliwa kszta³tuje siê na poziomie 7,3-7,6 l/100 km. Tylko ¿e bardziej agresywny styl jazdy mo¿e zwiêkszyæ tê ostatni± warto¶æ do ponad 10 l/100 km. Poza najnowsz± jednostk± w gamie silników C-klasy jest jeszcze 8 jednostek. Pozosta³e wersje wysokoprê¿ne to C 200 CDI z silnikiem 2.2 litra o mocy 122 KM oraz C 220 CDI z silnikiem o pojemno¶ci równie¿ 2.2 litra, ale o mocy 150 KM. Podstawowa wersja benzynowa to C 180 Kompressor z do³adowan± mechanicznie jednostk± 1.8 litra o mocy 143 KM. 163-konna wersja tego silnika napêdza odmianê C 200 Kompressor. Kolejne silniki to ju¿ benzynowe V6. Pierwszym, w odmianie C 230, jest 2,5-litrowy o mocy 204 KM. Drugi to to 3-litrowy o mocy 231 KM z odmiany C 280, a trzeci to 3,5-litrowy silnik o mocy 272 KM z wersji C 350. Najmocniejszym silnikiem w klasie C jest 367-konny V8 w odmianie C 55 AMG. Sporym atutem C-klasy jest zawieszenie. Modyfikacje wprowadzone w 2005 roku sprawi³y, ¿e auto zmieni³o siê nie do poznania. Precyzja uk³adu kierowniczego jest niemal wzorowa i prowadzenia wcale nie psuje lekko komfortowe zestrojenie podwozia. Jednak, kto oczekuje od tego auta sportowych wra¿eñ powinien zastanowiæ siê nad pakietem tuningowym AMG. Tak wiêc Mercedes klasy C, choæ jest na rynku ju¿ od 2001 roku, wcale nie oddaje pola swoim najwiêkszym rywalom - BMW serii 3 i Audi A4. Okaza³ siê na tyle udan± konstrukcj±, ¿e pod wieloma wzglêdami - choæby przestrzeni w kabinie i ³adowno¶ci - wci±¿ jest gór±. A nowe silniki to nastêpne atuty, którymi Mercedes chce pobiæ rywali. Gdyby tylko jeszcze specjali¶ci o marketingu Mercedesa chcieli bardziej agresywnie powalczyæ cen±... Moim zdaniem to jeden z naj³adniejszych mercedesów wszechczasów (normalnie nie lubie me¶ków [ uwa¿am ¿e to s± auta dla starszych panów w kapeluszach] , natomiast w tym wcieleniu auto jest genialne) tekst zaci±gniêty z Autoefl.pl



no C ladny jest :D


no C ladny jest : nie ³adny a pinkny :D a po zatym wypasik jest na poziomie , sterowanie g³osowe radia , navi to piêkny bajer

elegancik ze sportow± iskierk±. Trzeba przyznaæ, ¿e Brabus potrafi wszczepiæ "to co¶" do Mercedesów, chocia¿ akurat c-klasa i bez tego jest godna gwiazdy na masce :D



C klasa zawsze by³a chyba naj³adniejsza z "osobowych" Merców :D Proporcje nadwozia ma wrêcz idealne, nie to co ociê¿a³a S-ka czy ochydna A kalsa :D


Trzeba przyznaæ, ¿e Brabus potrafi wszczepiæ "to co¶" do Mercedesów eeee , carlsson te¿ daje rade.
C klasa zawsze by³a chyba naj³adniejsza z "osobowych" Merców Proporcje nadwozia ma wrêcz idealne, nie to co ociê¿a³a S-ka czy ochydna A kalsa moje s³owa , tylko to chyba to nie odemnie :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl