Witam. A6...mmm... Uwielbiam to auto... Ten styl,ta gracja...Idealna sylwetka, Agrsywne spojrzenie swiatel... Respekt dla mocy siedzacych pod maska jak i design.Wspaniala linia nadwozia,za ktora nie sposob sie nie obejrzec na drodze,w myslach przemknie...hmm A6... (piekne) takim to sie musi podrozowac... Pamietam gdy 1985roku jechalismy cala rodzina,wujka Warszawa do Nowego Sacza i wyprzedzil nas Mercedes 123,mialem te same mysli... Takim to sie musi jechac... :) Ale wracajac do tematu... Model, ktory opisuje to: 2.7 V6 TDI z siedmiobiegowa skrzynia automatyczna,multitronic ze zmiana biegow przy kierownicy. 0-100km/h 8.3sek Top speed 140 mph Srednie spalanie 10-13l/100km (80litrow zbiornik paliwa) Sedan. Pierwszy raz gdy wsiadlem do nowego A6 troszke bylem zdezorientowany dzojstikiem i innymi przyciskami kontrolnymi na konsoli srodkowej ale nie taki diabel straszny... Wystarczy dobrze przeczytac co,na ktorym przycisku jest napisane i kazdy bedzie to po chwili (intuicyjnie) sprawnie obslugiwal mimo,ze nie ma dotykowego ekranu mozna szybko poruszac sie po menu. Zaraz obok tych przyciskow kontrolnych,znajduje sie przycisk hamulca recznego (tak,tak przycisk) Aby zaciagnac reczny trzeba nacisnac lekko na hamulec nozny i gdy wlaczymy go,czujemy jak hamulec nozny (pedal) rosnie do gory, dokladnie to samo trzeba zrobic aby zwolnic hamulec.I wtedy pedal opada okolo 1cm. Schowek na przeciwko pasazera rowniez jest otwierany na przycisk. Obsluga klimy podobnie jak w starszych modelach,tylko okreslil bym,ze teraz jest bardziej kolorowo (w wersji z kolorowym wyswietlaczem LCD.Regulacja kierownicy jest bardzo duza i mozna ja rowniez mocno przyblizyc do siebie.Sama kierownica jest super w trzymaniu i kreceniu.Sa w niej przyciski do aktywacji zestawu glosno mowiacego, mozemy tez podglosic radio lub zmienic stacje.Zostajac jeszcze chwile przy radiu... System BOSE naprawde dudni i potrafi zagluszyc nie jednego wioskowego wymiatacza w Calibrze...(bez urazy) z pod remizy... Wspomaganie dziala wzorowo,a przy wiekszych predkosciach czujesz,ze masz wszystko pod kontrola.Zegary ladne,czytelne jak to bywa u niemieckich projektantow. Navigacje obsluguje sie rowniez latwo tylko szkoda,ze nie mozna wykasowac starych celow /jest poniekad opcja ale jeszcze sie nie spotkalem zeby wykasowalo/ Wiec jakby co...mozemy sprawdzic zone gdzie jezdzila :) nigdy nie masz pewnosci... Moze ma kochanka? ;) W srodku bardzo duzy komfort i mnostwo miejsca.Akurat ten egzemplarz byl bez elektrycznie regulowanych foteli,ale jezdzac wieloma modelami wiem,ze silniczki dzialaja bardzo dobrze,nie za glosno i szybko mozna ustawic fotel +zapamietac w 3pozycjach. Natomiast manualna regulacja fotela,tez nie jest jakas strasznie skomplikowana i trudna... Lusterka A6: Dobrze w nich widac. Elektryczna regulacja zapewnia sprawne ustawienie w kazdej pozycji kierowcy,jak i wzrostu. Gdy mamy opcje elektrycznego skladania calego lusterka,troszke ono odstaje (tak,tak czepiam sie) Sprawdzanie oleju i dolewanie plynu do spryskiwaczy nie stwarza problemu. Maske mozemy otworzyc jedynie wtedy,gdy drzwi kierowcy sa uchylone. Jest w opcji dodatkowy przycisk do otwierania bagaznika w drzwiach kierowcy,a w wersjach kombi jest zamontowany przelacznik w dolnej sciance drzwi bagaznika do automatycznego zamykania.Ach no i oczywiscie mozna zmiescic konia z kopytami. Lub zwloki tego kochanka naszej lubej... I lopate... Pod plyta w bagazniku jest schowane standardowe 18 aluminiowe kolo zapasowe do kompletu. No dobra jedziemy... Po wlaczeniu zaplonu i przekreceniu kluczyka na pozycje start auto samo odpala i dawkuje dlugosc czasu obrotow rozrusznika. Auto zbiera sie calkiem konkretnie tak juz od okolo 1600obr/min w manualu (6 biegow) a w automacie od 1800obr/min.Co nie oznacza to wielkiej roznicy przy czym w manualu trzeba sie troszke nauczyc operowac pedalem gazu bo silnik po przekroczeniu 2tys ochoczo wskakuje na obroty i gdy mamy jedna oske a nie quattro to potrafi zdziwic. Ciag przy przyspieszaniu to super wrazenie.Nie jest prawie wogole wyczowalny efekt tzw.turbo dziury. A najlepsza zabawka jest sekwencyjna SIEDMIOBIEGOWA skrzynia!!! Co w tym najlepsze gdy zmieniamy bieg, odbywa sie to blyskawicznie,no i nie zapominajcie o skrzydelkach przy kierownicy... Jest radocha.. System Multitronic jest stosowany tylko w silnikach o minimalnym zakresie 310Nm. Auto konkretnie przyspiesza na normalnym automacie ale duzo lepiej gdy bedziemy to sami robic sekwencja,poniewaz przy tej ilosci biegow computer za szybko zmienia (Biorac pod uwage,ze chcemy sie pobawic,pomeczyc auto lub zdazyc przed zwezeniem na autostradzie,bo do normalnej szybkiej i komfortowej jazdy nie musimy wlaczac sekwencji) przy predkosci troszke ponad 200km/h mialem okolo 3100obr/min ale nie wiem na ktorym biegu jechalem bo uzywalem zwyklego D staralem sie nie przekraczac 210km/h. No i podwozilem dwoch gosci... jak przekraczalem 110mil/h to sie zaczynali klamek lapac.. a nie chce zeby ktos mowil,ze ja szalony jestem. Bo wariaty to na moturach jezdza Przy silniku 3.0 V6 TDI i Quattro inaczej sie fura zbiera i prowadzi w zakretach,czy tez ciasnych lukach. Dla mnie to poezja... Quattro jest ciezsza od zwyklej. Jak i sewis bedzie kosztowniejszy w przegladach zawieszenia. Audi A6 jest to wspaniale auto,ktore wciaz dazy do doskonalosci i perfekcji. Osobiscie nie mam zadnych mieszanych odczuc,zwiazanych z tym samochodem,jest wspaniale dopracowany i mam pelny szacunek dla konstruktorow,zwlaszcza wnetrza i instrumentow kierowcy. Jazda nim to esencja przyjemnosci... Pozdrawiam Polsky Wszystkie prawa zastrzezone. Kopiowanie i przetwarzanie bez wiedzy autora zabronione Ps.Zdjecia wkleje jak bede mial troszke wiecej czasu ;-)