Pytanie - Audi, a BMW Przymierzam siê do kupna jednego z modeli aut której¶ z tych marek 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam.

Przepraszam za d³ugi post, ale potrzebujê fachowej porady, wiêc do tematu sam podszed³em jak najbardziej szczegó³owo.

Aktualnie zastanawiam siê nad tym jaki samochód kupiæ w najbli¿szym czasie.

Przegl±da³em ju¿ fora, trochê czyta³em, chodzi³em po komisach, przepytywa³em nawet kierowców - s³owem przygotowanie zrobi³em wystarczaj±ce do tego by stwierdziæ, i¿ zastanawiam siê nad autem w wersji kombi jedynie dwóch marek - Audi oraz BMW.

Mimo to mam k³opot z podjêciem ostatecznej decyzji (nie tylko z powodu znajdywanych niekiedy wrêcz sprzecznych informacji) tote¿ postanowi³em samemu zasi±gn±æ opinii forumowiczów o moim konkretnym przypadku.

Jestem m³ody, lubiê je¼dziæ szybko i mam ju¿ pewne do¶wiadczenie liczone w tysi±cach km przejechanych w ca³ej Polsce i po³owie Europy. Niektórzy ludzie mi mówi±, ¿e je¼dziæ nawet potrafiê. :)

Jestem stuprocentowo przekonany o tym, i¿ musi to byæ diesel. Zale¿y mi na jak najmniejszym spalaniu, przy zachowaniu ca³kiem niez³ych osi±gów. Auto ma s³u¿yæ g³ównie do jazdy w trasie, jednak niestety mieszkam w chyba najbardziej zakorkowanym mie¶cie w Polsce, tj. w Warszawie, wiêc "trudne warunki miejskie" równie¿ nale¿y wzi±æ pod uwagê.

Zale¿y mi na komforcie jazdy, lubiê prowadziæ i bêdê spêdza³ za kó³kiem sporo czasu, wiêc jest to czynnik najistotniejszy. Z informacji jakie zebra³em wymienione poni¿ej modele powinny mnie w tym temacie w pe³ni usatysfakcjonowaæ, dlatego kolejn± istotn± kwesti± jest awaryjno¶æ, a w³a¶ciwie ich bezawaryjno¶æ. Niestety kompletnie nie znam siê na technice samochodowej dlatego mam bardzo du¿y problem. Nie wiem nawet na co zwracaæ uwagê poza, oczywi¶cie, przebiegiem kilometrów!

Planujê wydaæ od 22 000 do max 36 000 z³. Wiem, ¿e ten przedzia³ jest dosyæ szeroki, ale chocia¿ wolê wydaæ mniej, to chcê porz±dne auto, wiêc ewentualnie bêdê w stanie znale¼æ dodatkowe ¶rodki, o ile tylko bêdzie siê to rzeczywi¶cie op³acaæ...

W tym przedziale interesuj± mnie takie modele aut:
- BMW e46
- BMW serii 5
- Audi A4 B5
- Audi A4 B6
- Audi A6 II

Kompletnie nie wiem, czy lepiej wzi±æ nieco mniej wyeksploatowany samochód klasy ¶redniej (e46, A4), czy lepiej kupiæ nieco bardziej wykorzystan± limuzynê klasy ¶redniej-wy¿szej (BMW 5/Audi A6). Przy ewentualnej opcji A4 nie wiem tak¿e, czy warto dop³acaæ i braæ A4 B6, czy lepiej wydaæ mniej i wzi±æ A4 B5... Niestety nie wiem nawet, czy w ogóle w cenie do ok. 35k jestem w stanie znale¼æ rzeczywi¶cie dobre auto typu A6, czy BMW serii 5...

BMW na ty³, czy Audi z napêdem Quattro?

Co siê tyczy silników - czarna magia. Na bank diesel. Tylko czy 1,9TDI, czy te¿ wiêkszy - 2,5 albo 3.0? Fajnie by by³o, gdyby mia³ odpowiedni± moc, jednak zaznaczê, ¿e niewielkie spalanie jest dla mnie wa¿niejsze.
Skrzynia - automat, czy manualna? Jakie s± ró¿nice?

Chcia³bym aby kupione przeze mnie auto s³u¿y³o mi jeszcze conajmniej kilka lat, albo jak kto woli MINIMUM 140 ts. km, daj Bo¿e, bezawaryjnej jazdy. Czy to w ogóle mo¿liwe przy u¿ywanych samochodach BMW/Audi w tym przedziale cenowym?

Problem dla znawców z pewno¶ci± jest b³achy, a moje niezdecydowanie wynika w du¿ej mierze z niewiedzy. Czy zatem podpowiecie? Proszê o wasze typy, najlepiej z uzasadnieniem. Marka, model, rocznik, maksymalny op³acalny przebieg, typ silnika, skrzyni...

Bêdê wdziêczny za wszystkie rady.

Pzdr



W kwestii silników- istotne jest czy bêdziesz chcia³ sam taki samochód sprowadziæ, bo przy silniku powy¿ej dwóch litrów pojemno¶ci jest du¿o wiêkszy podatek nak³adany. O dieslach BMW s± ró¿ne opinie i najlepiej wszystkiego co przeczytasz w internecie nie braæ na powa¿nie.

Ogólnie diesle to osobny temat, ja mam Mondeo TDCi i jestem bardzo zadowolony, aczkolwiek trzeba uwa¿aæ na jako¶æ lanego paliwa, bo wtryskiwacze lubi± padaæ. Do tego chyba nie tylko w Mondeo jedn± z dro¿szych usterek jest obok turbiny ko³o dwumasowe, którego koszt ³±cznie z wymian± to oko³o 2000pln (przynajmniej w Mondeo-nied³ugo czeka mnie taka wymiana, ale Mondeo ma ju¿ sporo nalatane kilometrów i ¶wietnie mi siê je¼dzi tym samochodem).

Co do wyboru Audi/BMW to chyba najlepiej wsi±¶æ i samemu zobaczyæ co Tobie bardziej pasuje. Twój dolny pu³ap cenowy to trochê za ma³o, ale dok³adaj±c kilka tysiêcy mo¿na ju¿ zacz±æ szukaæ czego¶ konkretnego i zadbanego. JA osobi¶cie nie zawraca³bym sobie ju¿ g³owy A4 B5, ma ju¿ swoje lata i lepiej szukaæ nowszej konstrukcji. Wydaje mi siê, ¿e najwiêcej przyjemno¶ci da jednak BMW, to w du¿ej mierze s± samochody dla kierowców.

Przebiegiem nie sugeruj siê a¿ tak jak stanem samochodu. U nas czêsto jest tak, ¿e samochody magicznie trac± nawet po kilkaset tysiêcy przebiegu po przekroczeniu Polsko-Niemieckiej granicy. Je¿eli kto¶ widzi przebieg ponad 200tysiêcy to ju¿ nie kupi. Przyk³ad, popularny passat b5, wiek ¶rednio 12 lat i 70% ma przebieg oko³o 150-190tysiêcy, ciekawe, bardzo ciekawe szczególnie bior±c pod uwagê, ze ponad 200tysiêcy potrafi± mieæ 3-4 letnie samochody u¿ywane s³u¿bowo. Najlepiej gdyby¶ kupi³ samochód od w³a¶ciciela, a nie od handlarza, ale ciê¿ko jest to trudne do zrealizowania.

Wiem, ¿e nie na temat, ale mo¿e warto siê zastanowiæ i wzi±æ co¶ nowszego, ¶wie¿szego poza Audi/BMW? Na prawdê, warto siê zastanowiæ, chyba, ze lubisz tylko typowo niemieckie samochody.

Hmm z tego co piszesz to:
Osobi¶cie jak nie zalezy na mega ilo¶ci miejsca na baga¿ to celowa³bym w BMW e46 330d (jest te¿ czteronapedowa wersja xd)najlepiej po lifcie, ale mo¿e byæ ciê¿ko... Na otomoto by³a ostatnio od osoby która mia³a j± jako nówkê, wersja full, ale przelot 500ty¶....

Powiedzmy ¿e przebieg ktory jest sensowny (prawdziwy) to oko³o 300ty¶ i wtedy te dalsze 140 powinienes zrobiæ.

Dlaczego 3.0??? Wbrew pozorom pali minimalnie wiecej ni¿ 2.0 czy 2.5, (w mie¶cie mie¶ci siê podobno w 10l), a jest znacznie bardziej bezproblemowy (nie padaj± pompy jak w 2.0) no i je¿dzi wy¶mienicie. ;) Motor bardzo ³adnie brzmi (nie to co 1.9tdi) ¶wietnie ci±gnie i... jest naprawde ¶wietny. To jak idzie o BMW. Skrzynia obojêtne, jak± wolisz nie sprawiaj± problemów. Wiadomo ¿e przy napedzie na tyl spali mniej

Co do Audi to jak ma byæ ma³o awaryjne to patrzy³bym na wersje b6 1.9 130 tdi i albo z manualem albo klasycznym automatem UWAGA na Multitronica !!!. Bedzie wolniejsze od BMW, za to trochê oszczêdniejsze no i naped przód lub quattro (znowu przedni oszczedniejszy). W Audi moga byæ ewentualnie nieco wieksze problemy z zawiasem aczkolwiek dramatu nie ma. Co do silnika 2.5 to opinie s± mieszane... Lubi± padaæ wa³ki w g³owicy i ona sama....

Moim osobistym faworytem jest BMW :) aczkolwiek Audi te¿ nie bêdzie z³e...

A co do przebiegów i realnych cen to proponuje popatrzyæ na mobile.de i Auto scout'a (odrzuciæ najtañsze oferty bo z regu³y jakie¶ szkopu³y w nich siedz±). Na tej bazie wybraæ auto które bêdzie bardziej cenowo przystepne

NO có¿ , muszê siê do³±czyæ do mojego przedmówcy (audi), u mnie w rodzinie jest jeszcze obecnie A6 z 02 roku z silnikiem 2,5tdi. I problem z wa³kami w g³owicy to rzeczywi¶cie prawda. Wymiana tych elementów to jakie¶ 2ty¶. Poza tym autko sprawuje siê dobrze , przy okazji jest na sprzeda¿ ;) .
Drugie auto te¿ jest A6 2,7tdi , autko naprawdê genialne , poza tylnymi piastami , w³a¶nie naprawi³em drugi ty³. Wi±¿e to siê z wymian± piasty/³o¿yska i czujnika ABS , koszt te¿ 2ty¶. Ale najlepsze jest to ¿e diagnosta w serwisie Audi jak siê dowiedzia³ ¿e chcê go sprzedaæ to zaproponowa³ mi zakup po tym jak zrobi³ przegl±d auta :rolleyes:




Dlaczego 3.0??? Wbrew pozorom pali minimalnie wiecej ni¿ 2.0 czy 2.5, (w mie¶cie mie¶ci siê podobno w 10l), a jest znacznie bardziej bezproblemowy (nie padaj± pompy jak w 2.0) no i je¿dzi wy¶mienicie

No tak mniej wiêcej w 10l po mie¶cie siê powinienne¶ zmie¶ciæ, wiem co¶ o tym.
3.0 to dobra opcja, tak jak napisa³ Lorry, s± znacznie bardziej bezproblemowe od s³abszych braci, a i je¼dzi siê przyjemniej. W koñcu bmw to nie tylko auto, ale tak¿e i przyjemno¶æ z jazdy.
Mam u siebie 2x BMW 3.0 i naprawdê to s± dobre samochody, to mogê potwierdziæ z w³asnego do¶wiadczenia.


aczkolwiek trzeba uwa¿aæ na jako¶æ lanego paliwa, bo wtryskiwacze lubi± padaæ. Praktycznie w ka¿dym samochodzie z systemem CommonRail trzeba uwa¿aæ na jako¶æ paliwa. Kwestia wtrysków te¿ jest ciê¿kim tematem. Ogólnie jest to czê¶æ eksploatacyjna i jej ¿ywotno¶æ uzale¿niona jest od traktowania (jak zawieszenie w poje¼dzie -> dbasz to je¼dzisz d³ugo, je¼dzisz po dziurach na "pe³nej kur*ie" to bulisz).

Je¿eli chcesz ¶ci±gaæ auto, to nie ufaj w 100% przebiegowi i sprzedawcy. Najlepiej braæ od prywatnej osoby. Nie licz te¿, ¿e auto bêdzie w zajebistym stanie, mimo ¿e to Niemcy, oni te¿ nie zawsze maj± Ordnung w samochodzie.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl