Audi A1 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Niemieckie Audi powraca do tradycji w klasie ma³ych modeli. Ju¿ w latach siedemdziesi±tych produkowany by³ model Audi 50, który mia³ rodowód w Volkswagenie Polo pierwszej generacji. Pó¼niej by³ niechlubny epizod z aluminiowym A2.

W rok 2010 Audi wkracza z A1, które równie¿ ma swoje podstawy w VW Polo i ma walczyæ o pozycjê lidera z BMW1 i Mini.

Nowe Audi A1 praktycznie nie ró¿ni siê do wersji studyjnej, która po raz pierwszy zaprezentowana zosta³a w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Tokio. Zmiany dotycz± m.in. s³upka B, wiêkszej sztywno¶ci nadwozia i mniejszej masy, która nie przekroczy w wersji podstawowej 1045 kg.

Na nadwoziu mo¿na dostrzec elementy znane ju¿ z takich modeli jak: A8 czy Q5. Audi A1 ma d³ugo¶æ ca³kowit± 3,95 m, szeroko¶æ 1,74 m i wysoko¶æ 1,42 m, przy rozstawie osi 2,47 m. Dla porównania Volkswagen Polo ma d³ugo¶æ 3,97 m, szeroko¶æ 1,682 m i wysoko¶æ 1,485 m, przy tym samym rozstawie osi.

W ofercie znajd± siê cztery jednostki napêdowe. Wszystkie bêd± wyposa¿one w alternator z systemem do³adowywania akumulatora podczas hamowania. Standardem jest tak¿e system samoczynnego wy³±czania silnika podczas krótkiego postoju np. podczas oczekiwania na zmianê ¶wiate³ na skrzy¿owaniach.

Nowo¶ci± jest podstawowy silnik 1,2 TSI o mocy 63 kW z piêciostopniow± manualn± przek³adni± i maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm w zakresie od 1500 do 3500 obr./min. Pozwala on na rozwijanie maksymalnej prêdko¶ci 179 km/h i osi±ganie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ci±gu 12,1 sekundy oraz ¶redni, przy ¶rednim zu¿yciu 5,1 l/100 km paliwa.

Kolejnym silnikiem jest 1,4 TSI o mocy 90 kW i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm. Oferowany z sze¶ciostopniow± przek³adni± manualn± i siedmiostopniowym automatem S tronic. Od 0 do 100 km przyspiesza on w ci±gu 9,2 sekundy oraz zu¿ywa ¶rednio 5,4 l/100 km.

W ofercie s± te¿ dwa czterocylindrowe turbodiesle 1,6 TDI. S³abszy o mocy 66 kW i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm w zakresie od 1500 do 2500 obr./min, który od 0 do 100 km/h przyspiesza w 12,2 sekundy, osi±ga prêdko¶æ maksymaln± 179 km/h oraz ¶rednio zu¿ywa 3,8 l/100 km. Mocniejszy 77 kW o maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm w identycznym zakresie obrotów, przyspiesza do 100 km/h w ci±gu 10,8 sekundy oraz osi±ga prêdko¶æ maksymaln± 187 km/h, przy ¶rednim zu¿yciu oleju napêdowego 3,9 km/h. Oba dostarczane s± z piêciostopniow± przek³adni± manualn±.

Premiera Audi A1 odbêdzie siê 1 marca 2010 roku w Genewie, a pierwsze egzemplarze trafi± do u¿ytkowników kilka tygodni pó¼niej. Podstawowa cena w Niemczech to 16 tys. euro, a wiêc prawie 1000 euro dro¿ej ni¿ ¿yczy sobie Volkswagen za identycznie wyposa¿one Polo.

Zdjêcia:
http://img.auto.cz/news.pl/img/galleries/aua1100_4b727ab2dddc0.jpg
http://img.auto.cz/news.pl/img/galleries/aua1301_4b727ab31f2ef.jpg
http://img.auto.cz/news.pl/img/galleries/aua1401_4b727ab32a2be.jpg

Wiêcej zdjêæ na:
http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif



Dla mnie bomba. Ma³e auto z klas±.

jak to powiedzia³by Jezza... "moja propozycja, moja racja" :D Z przodu ³adnie, ale z ty³u paszczur jak dziewczyna z polibudy...

W koñcu ³adny miejski samochód od Audi. ;)



Fajny ma³y pi¼dzik idealny do miasta. Nawet ten ty³ jako¶ ujdzie.

Dobry jest, chocia¿ nie do koñca pasuje mi ty³...wygl±da jak nie wyro¶niête Q7

Trochê Astra. Spaliæ!

To zag³osuj w ankiecie :P

Sorry jestem tu nowy :D Ponad miesi±c nie mia³em netu :D
A wracaj±c do samochodu, to mam mieszane uczucia, z przodu trochê Astrê przypomina, gabarytami trochê Volvo a z profilu Mini :D
Prawie jak Audi.

sza³u nie ma , za drogi bêdzie aby z 500-k± rywalizowaæ , widzê go jedynie w europie zachodniej gdzie MINI rz±dzi <_<

Jak dla mnie: ni ziêbi, ni grzeje ;)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl