Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Ch³opaki mam dylemat czy wybraæ forda focusa kombi rocznik 2000/01 czy astra kombi II te¿ rocznik 2000/2001 ?
i druga rzecz czy w dieslu czy w benzynie nie mam zielonego pojêcia ile pali taki focus?
przeszukiwa³am to forum i z tego co widzê to zdania s± podzielone co do focusa i astry i ja te¿ nie mogê siê zdecydowaæ wiem ¿e chcemy samochód w miarê ma³o awaryjny i tani w utrzymaniu m±¿ koniecznie musi mie¶ komika dorad¼cie co¶
Co do focusa i astry to nie mo¿na okre¶liæ ma³o awaryjny i tani w utrzymaniu.
Dla mnie tani w utrzymaniu to taki samochód który rozrz±d zmienia siê co min 120k km najlepiej jak ma ³añcuszek amortyzatory sypi± siê po 200k km sprzêg³o oko³o 300k km klocki wytrzymuj± min 60k km a olej zmienia siê co 20k km Wiêc ani astra ani ford nie pasuje do moich klasyfikacji zreszt± ¿aden z nowych samochodów nie spe³nia takich klasyfikacji.
Jakby musia³bym ju¿ wybieraæ to wybra³bym forda a tylko dlatego ¿e moi znajomi mieli przelotne znajomo¶ci z oplem i wcale nie by³y takie namiêtne.
Co do wyboru miêdzy benzyn± a dieslem to wybór jest ³atwy benzyna. Diesla wybieraj± ludzie którzy maja pojêcie o technice jazdy i je¿d¿± du¿o i w razie powa¿niejszej awarii wydatek parê tysi dla nich nie stanowi problemy bo w bilansie ca³o¶ciowym i tak wychodzi tanio.
Zreszta producenci z tych samych pojemno¶ci wyci±gaj± coraz wiêcej mocy kosztem wytrzyma³o¶ci. S³ynny przyk³ad kó³ dwu masowych które troche kosztuj± a wcale nie s± tak samo wytrzyma³e. Drugim przyk³adem s± wtryskiwacze ¿eby spe³niaæ to bardziej rygorystyczne normy ochrony ¶rodowiska s± coraz bardziej skomplikowane i kodowane a co za tym idzie koszt wymiany kosztuje sporo zw³aszcza ¿e w Polsce paliwo to rosyjska ruletka. To samo z turbin± w starszych dieslach garrett stosowa³ ch³odzenie wod± teraz ¿eby zwiêkszyæ wydajno¶æ odchudzi³ je i ch³odzi olejem i ludzie siê dziwi± ¿e turbinka nie doczeka³a 200k km.
moi znajomi mieli przelotne znajomo¶ci z oplem i wcale nie by³y takie namiêtne. Jak siê trafi na trupa to nie ma co siê dziwiæ.
Ja bêde dalej optowa³ za benzyn±, w przyapdku tego wieku i potencjalnego przebiegu realnego, diesel bêdzie spor± loteri± :|
Astra jest prostsza w budowie, zw³aszcza zawieszenia===tañsza eksploatacja, poza tym oba auta porównywalne z tym ¿e Astra 1.6 lubi LPG, a Focus te¿ z 1.6 raczej nie :D
dziêki za wypowiedzi i pomoc
a wiecie mo¿e ile pali focus benzyniak ? - bo astra to tak mniej wiêcej wiem :D
Wg tego co wygoogla³em to na benzynie
- miasto ok 8,5-9l
-trasa ok 6,5-7
¶rednio 7,5-8
Na ewentualnym LPG trzeba liczyæ tak z 15-20% wiêcej, gazu oczywi¶cie :D
Podane spalanie to takie ¶rednie, zalezy jakiego kto ma buta itp.
ostatnio rozkminiam równie¿ nad zmiana samochodu albo mpv albo combi i znalaz³em niezawodne i tanie w utrzymaniu samochód mitsubishi galant combi.
Mia³em okazjê je¼dziæ dwiema generacjami Focusa, ogólnie samochód bardzo przyjemny, dobrze siê prowadzi i ma³o pali, spalanie by³o w granicach 6l ( diesel ). Z awaryjno¶ci± by³o ró¿nie, je¿eli bêdziesz mia³ okazjê kupiæ samochód z koñcówki produkcji to kupuj ¶mia³o, z pocz±tku produkcji to ju¿ zale¿y jak siê trafi³o. Do tego Focus wygl±da o wiele atrakcyjniej od Astry :D Wnêtrze te¿ nie jest najgorsze, a fotele wygodne. Ogólnie samochód siê nie psu³, ale by³ regularnie serwisowany w Fordzie. Tylko raz strzeli³a pompa wodna...
Co do Astry niestety wypowiedzieæ siê nie mogê, bo nie je¼dzi³em.
Pozdrawiam !
¶miga³em oba autkami , jeden i drugi ma swoje zalety i wady , osobi¶cie nie wiedzia³ bym którego kupiæ. Wed³ug mnie wa¿niejsze jest który bêdzie w lepszym stanie :D
amortyzatory sypi± siê po 200k km sprzêg³o oko³o 300k km klocki wytrzymuj± min 60k km a olej zmienia siê co 20k km Wiêc ani astra ani ford nie pasuje do moich klasyfikacji zreszt± ¿aden z nowych samochodów nie spe³nia takich klasyfikacji. no to o czym rozmawiamy? chyba o Volvo FH 12... ¯aden samochód nigdy taki nie bêdzie, wiêc nie pieprz g³upot.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl