zaoliwiony przewód dochodz±cy do turbiny , co siê dzieje?? 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

witam, dzis jadac na trasie zaobserwowalem spadek mocy, od 90 km/h wolno przyspieszal, pozniej juz zaczal wolniej przyspieszac nawet z nizszych predkosci. dojechalem do celu, autko posta³o z 4 godzinki, i wracajac a przejechalem okolo 50 km wszystko bylo ok. po przyjezdzie otorzylem maske, widac zaoliwienie przewodu dochodz±cego do turbiny. czy to ju¿ siada turbina?? i czy przejade jeszcze ponad 1000 km bo musze wróciæ jako¶ do domu... Mo¿e podacie mi jakie¶ wskazówki, jak oszczêdzaæ turbiene, no i czy jak jak naprade przestanie dzia³aæ bêde móg³ kontynuowaæ jazdê?? proszê o odpowiedz wszystkich kompetentnych!! dotyczy to VW GOLF III 1.9 TDI pozdrawiam



Trudno odpowiedziec czy przejedziesz te 1000km czy nie. Poniewa¿ nie s³yszymy tu odg³osu pracy silnika ani nic nie mozemy stwierdziæ na 100%. Nie wiem na przyk³ad czy przewód od turbiny wywali³ olej sam czy go zdja³es i zajrza³es do srodka. W ¶rodku zazwyczaj jest olej i bêdzie. A je¿eli wywali³, to musisz obejrzeæ wszystkie przewody od turbiny do kolektora czy nie ma na nich uszkodzeñ, znaczy czy nie jest który¶ pêkniêty. Byc mo¿e powietrze uchodzi, co prowadzi te¿ do wysysania oleju z silnika. Sprawd¼, a najlepiej niech ktos odpli motor da po gazie a inny osobnik gatunku ludzkiego niech zerka pod maskê czy aby wê¿e nie napuch³y i nie sycz± powietrzem. :)

witam, przejechalem 1300 km, olej z silnika nie ubywa, auto dalej jedzie max 110, i nie przyspiesza od okolo 2 tys obrotów... autko nie dymi. olej wywalilo na przewodzie gumowym , o srednicy okolo 5-7 cm, odchodzi on od turbiny jest gumowy pozniej przechodzi w plastik, chyba powietrze tamtedy leci ale nie jestem pewnien.... czy to padla turbina ? a moze to ten krotki kawalek wezyka nalezy wymienic?

Sprawd¼ jeszcze kiedy wymienia³es filtr paliwa, byc mo¿e zatka³ sie parafina i nie przepuszcza oleju ile nalezy. A co do turbiny, to trzeba by ja obejrzec a choæ palucha w³ozyæ w ³opatki czy sie krêci ;) Mo¿esz sprawdziæ czy porusza siê trzpieñ zaworu upustowego turbiny, podczas gwa³townego zwiekszenia obrotów silnika. Byc mo¿e podczas grzebanda przy vacu od³±czy³o sie zasilanie podcisnieniem sterowania zaworu obej¶ciowego ? Jednak ka¿dy mechanik na pierwszy rzut oka oceni czy turbinka sie krêci, wiêc z 20z³ na warsztacie nie bêdzie bola³o za samo stwierdzenie czy aby dzia³a ;) Choæ sprawd¼ czy ten przewód nie jest dziurawy :P Poprostu dodaj gazu przy otwartej masce a us³yszysz syk.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl