http://img6.imageshack.us/img6/660/480x32065511.jpg Dzieñ który nasze wnuki okre¶l± jako upadek motoryzacji, byæ mo¿e bêdzie to pojawienie siê w promocji pojazdu marki TATA w TESCO z przyklejon± GRATIS! butelk± India Coli. Dla mnie jednak t± datê wype³ni szum elektrolitu w bateriach samochodów wy¶cigowych. Czyli ju¿ niebawem. Po zakoñczonym rajdzie Portugalii, przez obiektywami dziennikarzy przejecha³ gwó¼d¼ do trumny sportów motorowych, mianowicie Citroen C4 WRC Hybrid 4. Pod skorup± z normalnego WRC schowano system hybrydowy, czyli po³±czenie silnika spalinowego i uk³adu silnika/ pr±dnicy elektrycznej. Silnik elektryczny o mocy 125 KW zmie¶ci³ siê na tylnej osi, bateryjki do niego sprawnie wypar³y benzynê ze zbiornika usadawiaj±c siê na jego dnie. System hybrydowy daje kierowcy niezaprzeczaln± przewagê nad wynaturzeniami specyficznego gatunku przykuwaczy nadrzewnych Greenpeace. W specjalnych funkcjach systemu hybrydowego Citroen Racing, zbli¿amy siê do przyrody tak szybko jak tylko jest zdolny pojazd WRC okrêciæ siê wokó³ zielonego drzewa. Pêdz±c wiêc na wprost ¶ciany lasu odzyskujemy energiê z hamulców, która wraca pod postaci± pr±du elektrycznego do zbiornika baterii i gdy ju¿ wpadniemy w ¶ció³kê tratuj±c dolne poszycie, nie zak³ócamy w niczym naturalnej harmonii kopulacji wiewiórek. Wyd³ubuj±c siê z powrotem na trasê rajdu korzystamy wy³±cznie z cichego i dyskretnego napêdu elektrycznego. By jednak po tym przykrym incydencie zd±¿yæ na otwarcie szampana przy podium, mamy do dyspozycji 300NM momentu trafiaj±cego do prze³o¿eñ w skrzyni, p³yn±cego z mocy benzyny i uratowanej energii na polu kartoflanym. http://img7.imageshack.us/img7/698/480x32065504.jpg http://img17.imageshack.us/img17/9738/480x32065507.jpg http://img7.imageshack.us/img7/5112/480x32065512.jpg http://img11.imageshack.us/img11/967/480x320arton27129.jpg http://img133.imageshack.us/img133/4247/65498.jpg http://img133.imageshack.us/img133/9469/65502.jpg http://img8.imageshack.us/img8/9089/65503.jpg