Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam mam pytanko, wiecie mo¿e co jest z moim Sharanem? Jak jest zimny to odpala odrazu a jak ju¿ pochodzi i z³apie ciep³ote to ju¿ ciê¿ko z zapaleniem, pompe mam ¶wie¿o wymienion± wiêc to raczej nie ona. Co my¶licie?
Pozdrawiam
Ja obstawiam w³a¶nie pompe z tym, ¿e ¼le ustawiony k±t wtrysku. Spotka³em siê z takim przypadkiem, ¿e jak silnik by³ zimny to odpala³ bez problemu ale jak siê zagrza³ to nie chcia³ zaskoczyæ (no chyba, ¿e na pych) i by³a w³a¶nie pompa po wymianie i kole¶ ¼le ustawi³ k±t wtrysku.
czifu, Dok³adnie ;) przyczyny nale¿y szukac tam gdzie grzebano.
Wymiana akumulatora na Extreme 1000A (480 z³) pomog³o, silniczek pali na dotyk. Ten typ tak ma ¿e potrzebuje kopa napiêcia na pompê wtryskow± podczas uruchomienia. Nikt nie potrafi stwierdziæ dlaczego problem wystêpowa³ dopiero po nagrzaniu silnika (mechanik twierdzi³ ¿e pada pompa). W ¿adnym przypadku nie zapalajcie tych silników na zaci±g, nie zapali a szklanki na zaworach siê posypi±.
Robert
Witam,
Mam dokladnie ten sam problem w VW Caddy 1,9 TDI (podejrzewam ze to ten sam silnik). Myslicie zeby zaczac od wymiany akumulatora czy szukac przyczyny w pompie, czy moze jeszcze gdzie indziej ? Zaznaczam ze pompa nie byla wymieniana nigdy, autko ma 110 tys. km a problemy zaczely sie od jakichs 30 tys... Z gory dzieki za pomoc !
£ukasz
Myslicie zeby zaczac od wymiany akumulatora
znam przypadki, gdzie w³asnie to pomaga³o.
Witam mam pytanko, wiecie mo¿e co jest z moim Sharanem? Jak jest zimny to odpala odrazu a jak ju¿ pochodzi i z³apie ciep³ote to ju¿ ciê¿ko z zapaleniem, pompe mam ¶wie¿o wymienion± wiêc to raczej nie ona. Co my¶licie?
W grê mo¿e wchodziæ z³e dawkowanie paliwa przy rozruchu. Dobry tuner od diesli zrobi t± regulacjê bezproblemowo.
Witam
Mija miesi±c po wymianie akumulatora (jak pisa³em wcze¶niej), jazda na ¶wiat³ach mijania i przy u¿ywanej klimatyzacji, problemy z zapalaniem to historia :D . I jeszcze jedna uwaga! Te silniki nale¿y odpalaæ jak benzynê, przekrêczamy kluczyk bez zw³oki na nagrzanie ¶wiec.
Pozdrawiam
Probuje znalesc logiczne wytlumaczenie tej sytuacji z akumulatorem, bo skokro pali bez problemu na zimnym silniku, kiedy teoretycznie akumulator po nocy jest najslabszy, to czemu nie pali na cieplym, gdy juz akumulator zostal podladowany z alternatora i powinien dawac wiekszy prad ??? Z gory dzieki za wyjasnienie !
Pozdrawiam
£.
Akumulator koñczy swój ¿ywot w ró¿ny sposób. Jednym z nich jest zmmniejszaj±ca siê zdolno¶æ utrzymania swojej pojemno¶ci mimo w³a¶ciwego napiêcia. Akumulatory, je¶li na zewn±trz nie panuj± warunki zimowe-niskie temperatury maj± zdolno¶æ do czê¶ciowej "regeneracji" swoich si³ po nied³ugim postoju. Dlatego pierwsze odpalenia silnika po postoju s± silniejsze bo odbywaj± siê z u¿yciem wiêkszej pojemno¶ci. Pó¼niejsze rozruchy silnika mimo wcze¶niejszego ³adowania z instalacji samochodu nie wystarczaj± czasowo dla uzupe³nienia zapasu pr±dowego, a jest to parametr maj±cy znaczenie przy starcie w samochodach z silnikami diesla.
[size=9:][ Dodano: 30-04-2007, 9:28 ][/size:]
i chodzi tu o w³a¶ciwe krêcenie rozrusznika silnikiem.
No to robi mi sie coraz jasniej w glowie :)
Mysle ze mozna by to sprawdzic zapalajac auto kilka razy pod rzad, i wtedy temperatura silnika juz nie powinna miec znaczenia a jedynie bedzie to test na sam akumulator, dobrze mysle ?
Dobry test jak akumulator jest ju¿ padak±. Natomiast chodzi tu o pewien stan sytuacyjny. Rozgrzany silnik w cieplejsze dni najnormalniej "puchnie", co stanowi te¿ i wiêksze opory dla rozrusznika.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl