Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Mam t4 ,czy mo¿e kto¶ podpowiedzieæ czym najlepiej przemyæ przewody powietrza i interkuler.I jak naj³atwiej wymontowaæ ca³± turbinê?
Jeszcze jedno pytanie co do samej regeneracji turbiny,czy je¶li nieszczelne s± simeringi w turbie ,to czy mo¿na je samemu wymieniæ?Nie znam dok³adnie budowy turbiny,ale je¶li niewyczuwalne s± luzy na osiach to co innego siê naprawia podczas regeneracji?
Pozdrawiam
Turbiny sam nie zregenerujesz, a olej naj³atwiej usun±c gor±c± wod± z myd³em, lub innym ¶rodkiem nie niszcz±cym tworzyw sztucznych.
Rozkrêci³em ca³± turbinê i stwierdzi³em szereg usterek.W zwi±zku z tym mam kilka pytañ.
Czy i gdzie mo¿na kupiæ zestaw naprawczy turbiny , i co wchodzi w sk³ad takiego zestawu?
Stwierdzi³em du¿e pêkniêcie wewn±trz gor±cej czê¶ci turbiny dok³adnie przebiega ono przez
gniazdo zaworu upustowego spalin.Czy mo¿na to zespawaæ ,ewentualnie kupiæ sam± po³ówkê turbiny?Druga usterka to dziurawa membrana podci¶nienia,i prawdopodobnie te¿ membrana zaworu upustowego te¿ jest z³a.Na domiar z³ego sam uszkodzi³em o¶ turbinek ,odkrêcaj±c nakrêtkê w z³± stronê(lewy gwint).
Jak sprawdziæ czy ta turbina to faktycznie od modelu T4 ,tak jak mam w dowodzie?
S³ysza³em ¿e te silniki maj± turbiny Garreta ,a moja to Volvo.
Je¶li chodzi o sam± naprawê ,to nie widzê problemu,jedyne co mo¿e byæ problematyczne to wywa¿enie,ale z tego co widzê to turbinki s± wywa¿one fabrycznie i nie trzeba nic robiæ.Oczywi¶cie je¶li kupi siê nowy zestaw naprawczy.
Mo¿e kto¶ sam te¿ próbowa³ naprawiæ turbo ,proszê o porady.Nie przyjmuje takich porad ,¿e siê samemu nie naprawia.Kiedy¶ odradzano mi naprawê skrzyni automatycznej,a jednak sobie poradzi³em
Pozdrawiam
Nie przyjmuje takich porad ,¿e siê samemu nie naprawia
wiêc po co pytania typu czy mo¿na co¶ pospawaæ jak pewnie mo¿na. Pytanie ile taki spaw wytrzyma cyklów rozgrzania i samostudzenia. Trudno mi teraz polemizowaæ o regeneracji turbosprê¿arek na kolanie dobrze wiedz±c w praktyce jak to wygl±da i jaki sprzêt jest potrzebny do tego aby dokonaæ takiej regeneracji zw³aszcza etapu dotycz±cego wirnika, jego wywa¿enia, prób olejowych.
Co do typu turbiny to na jej korpusie powinna byæ nabita tabliczka znamionowa. Turbiny Garreta s± do¶æ popularne w¶ród aut osobowych. W przypadku doboru innej zastêpczej to ju¿ tylko katalog.
Na tej turbinie jest napis VOLVO a na tabliczce TD04L-1.4 T i co¶ jeszcze(nieczytelne) made in JAPAN. Co to za turbina.A co do spawania to mam obawy, czy nie bêdzie zwichrowania siê
materia³u na skutek gor±ca ? Generalnie chodzi o jakie¶ informacje natury technicznej ,mog±ce u³atwiæ mi pracê,¿eby znowu nie pope³niæ b³êdu,jak z tym lewym gwintem.
Pozdrawiam
Turbosprê¿arka jest prostym w budowie elementem silnika. G³ówne sprzypce graj± natomiast materia³y oraz precyzja wykonania elementów oraz monta¿.
Do regeneracji potrzebny jest jeszcze dostêp do reperaturek, czê¶ci sk³adowych jej wnêtrza których to namiarów nie posiadam.
Najdro¿szym elementem przy regeneracji do wymiany jest wirnik, który nie zawsze trzeba wymieniaæ. Inne elementy s± mniej kosztowne. Wirnik zawieszony jest na dwóch panewkach pe³ni±cych rolê ³o¿yskowania na poduszce olejowej, jak i smarowania. Na jedno to wychodzi, ale je¶li wirnik jest krzywy, lub nie spe³nimy tych warunków przy regeneracji efekt bêdzie wiadomy.
Nie pomogê w sprawie okre¶lenia rodzaju turbiny z racji braku literatury.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl