TRABANT 1.1 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

TRABANT 1.1 SEDAN ROK PROD 1991 SILNIK- 1043 cm³ MOC- 4O KM WAGA- 700 kg http://img388.imageshack.us/img388/8403/mktrabi2xb4.jpg Kiedy¶ przeze mnie u¿ytkowany w latach 2002- 2006. Przez wielu wy¶miewany, choæ wiêkszo¶æ nim nawet nie jezdzi³a. O ile model z silnikiem dwusuwowym nie jest wart polecenia dla zwyk³ych osób, model z silnikiem czterosuwowym jest dobr± alternatyw± dla maluchów i innych toczyde³ek. By³ produkowany tylko w latach 1989-1991. Przez ponad 4 lata przejecha³em nim ok 30 tys km, przez ten czas mia³ 3 awarie- dwa razy pad³ rozrusznik, raz aparat zap³onowy. Koszt naprawy po zsumowaniu wszystkiego- ok 160 z³. Jak na 4 lata i Trabanta to chyba ma³o :) SILNIK I SKRZYNIA BIEGOW Rodzaj silnika- czterocylindrowy, czterosuwowy o zap³onie iskrowym,Umieszczenie poprzecznie z przodu Liczba cylindrów- 4 Moc maksymalna- 29kW (39.5KM) Silnik jest identyczny, jak ten w modelu VW Polo II generacji. Jedyn± ró¿nic± jest inny wa³ek rozrz±du, przez co osi±ga nieco mniejsz± moc, ni¿ silnik VW. Silnik prawid³owo u¿ytkowany nie sprawia problemów. Chodzi strasznie cicho i równo. Skrzynia biegów 4 prze³o¿eniowa, ma bardzo krtko zestopniowane prze³o¿enia- odbija siê to na prêdko¶ci maksymalnej i zu¿yciu paliwa, ale poprawia przyspieszenie. Spalanie jest jak na takie auto du¿e. Wp³yw ma na to, oprócz skrzyni biegów nadwozie- ma du¿e opory powietrza. W trasie wynosi od 6-7 litrów, w mie¶cie potrafi przekroczyæ nawet 9 litrów ( choæ normalnie jest to ok 8 l ) Wp³yw ma na to równierz czêsto zacinaj±ce siê automatyczne ssanie. ZAWIESZENIE Przednie- co tu ukrywaæ- nowoczesne, w ca³o¶ci przejête z VW POLO ( kolumny McPherson ), tyle standardowe Trabantowskie- trójk±tne wahacze sko¶ne ³o¿yskowane na poduszkach gumowych oraz sprê¿yny ¶rubowe Przednie jest miêkkie, tylne ju¿ mniej. Na zakrêtach siê przechyla, ale jest ³atwy do opanowania nawet przy szybciej pokonywanych. Po lekkim usztywnieniu zawieszenia ( tak jak ja to zrobi³em ) jest idealny nanasze drogi :) WNETRZE Co tu du¿o pisaæ- Trabant :D Choæ jako¶æ u¿ytych materia³ow chyba najlepsza ze wszystkich aut socjalistycznych :D Szczególnie tapicerka foteli. Same fotele bez ¿adnego profilu, po prostu s± :D Na du¿y plus zaliczyæ mo¿na ogrzewanie- cholernie skuteczne i mocne. Z przodu miejsca do¶æ, z ty³u fatalnie, podobnie jak w maluchu. Jest w±sko i ciasno. Olbrzymim plusem jest baga¿nbik- w sedanie 415 litrów, w kombi wiêcej. W takim ma³ym autku to cudo, nawet Polonez ma mniej :D A wiêc podsumowanie PLUSY -Cena -Dostêpno¶æ czêsci ( mechaniczne od VW, "blacharka" na ka¿dym z³omie, wiêkszo¶æ czê¶ci nadwozia pasuje od 601, mimo i¿ pozornie s± inne- atrapa, zderzaki, maska, ¶wiat³a ) -Dobra dynamika w mie¶cie ( nie jeden siê zdziwi³- V-max wiêksza, ni¿ podaj±- ponad 130 km/h, z górki wiêcej :) ) -brak korozji karoserii -³atwo¶æ napraw- do karoserii w³ókno szklane, do reszty ¶rubokrêt :) (opróxcz silnika) -Baga¿nik -Ogrzewanie -Niska awaryjno¶æ MINUSY -Ceny czê¶ci mechanicznych- jak w VW :D -Korozja szkieletu (progi, rama, pod³oga ) -Zu¿ycie paliwa -Czêsto zacina siê zamek drzwi ( kierowcy, u pasa¿era nie ma :) ) -£amanie siê klamek w ¶rodku -Ogólnie ³amiê siê wszystko, co z DDR :D, wypadaj± prze³±czniki itp Awarie te nie utrudniaj± jazdy, ale mog± wnerwiæ. Ogólnie auto jest godne polecenia dla pocz±tkuj±cych osób nie maj±cych du¿o pieniêdzy, którzy chc± nim pojezdziæ 2-3 lata. Jest szybkie, potrafi zaskoczyæ niejednego kierowcê i wyró¿nia siê z t³umu. Warto poszukaæ wersji po "SWAPIE" na silnik 1.3- wtedy to ma³a bestia. [/b]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl