Spalanie samochodu jak jezdzic aby ma³o pali³ ? 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam Was serdecznie.
Wydaje mi sie ze moje pierwsze auto cos duzo pali. Moze jest to moja wina bo nie umiem jezdzic ekonomicznie ;/
Auto to Renault Laguna ! po FL. Silnik 1.8, benzyna.
Ostatnio zatankowalem 10 L ( 95 oktanow) i juz widze ze strza³ka jest blisko rezerwy a nie jezdzi³em wiele.
Na jazdach L uczyli mnie abym jak najszybciej zmienial bieg na najwyzszy. Jak 2500 obrotow juz jest aby dawac nastepny bieg. Znajomy znowu mi mowil ( byly wlasciciel auta ) aby pociagnac nim do 3000 obrotow i dopiero wtedy kolejny bieg.
MOzecie mi powiedziec jak jezdzic aby bylo tanio ?:D



litra¿uje siê samochód na pe³nym baku
Na jazdach L ucz± g³upot Zasada jest taka ¿e je¼dzi siê przewa¿nie w zakresie max momentu.

" litra¿uje " co to znaczy ??
Czyli ile mam obrotow osiagac aby zmienic nastepny bieg ? 3000? Od tego momentu zaczyna juz wyc silnik :)
Wyt³umaczcie mi to na ch³opski rozum :D

Nikt nie doradzi ? Nie pomoze ?

To ja mo¿e dorzucê co¶ od siebie. Rozmawiaj±c o oszczêdzaniu paliwa wszyscy koncentruj± siê na momencie zmiany biegu, co nie ma najwiêkszego znaczenia, gdy¿ najwiêcej na¿onglujemy siê w mie¶cie. Przede wszystkim musisz nauczyæ siê my¶leæ za kierownic± i przewidywaæ sytuacjê na drodze.
Je¿eli ja chcê jechaæ oszczêdnie:
Nie rozpêdzam samochodu gwa³townie.
Trzymam pojazd ca³y czas z w³±czonym biegiem, dotyczy to dojazdów do skrzy¿owania i wspomagania redukcji rozpêdzania siê samochodu z góry wybieraj±c odpowiednie prze³o¿enie u¿ywam silnika jako hamulca.
Nie gnam na wariata od ¶wiate³ do ¶wiate³, raczej z daleka obserwujê ruch na drodze i sygnalizatory, staram siê przewidzieæ jak szybko muszê jechaæ by zd±¿yæ na zielonym i jak szybko by nie hamowaæ zbyt gwa³townie przed ¶wiat³ami.
W mie¶cie i poza miastem je¿d¿ê zgodnie z przepisami, tak by nie tamowaæ ruchu, jest 90 jadê 90, jest 50 jadê 60. Nie szybciej.
Zupe³nie nie zwracam uwagi na zmianê prze³o¿eñ, bo to przy rozs±dnej je¼dzie wychodzi samo z siebie. A zamulanie maszyny spalinowej wysokimi prze³o¿eniami przy miejskich prêdko¶ciach, czy podjazdach pod górê powoduje ogromny wzrost spalania. Dziwiê siê specom w telewizji zmuszaj±cym do zalewania silników paliwem, dzieje siê tak ¿e podczas jazdy 50km/h na 5 biegu wysi³ek jaki musi wykonaæ silnik, do przyspieszania i utrzymania pojazdu w ruchu jest o wiele wiêkszy ni¿ na 3 w³a¶ciwym do tej prêdko¶ci prze³o¿eniu.
Ogromne opory toczenia, które powoduj± wzrost spalania, wynikaj± z opon. Musisz dbaæ o w³a¶ciwe w nich ci¶nienie i z wracaæ uwagê przy ich doborze by rze¼ba bie¿nika by³a rekomendowana przez producenta jako zmniejszaj±ca spalanie paliwa i w zasadzie ka¿dy producent tak± oponê ju¿ ma. Nie zak³adasz szerokich laczków tak by siê kolegom podobaæ, wê¿sza opona gwarantuje mniejsze opory i spalanie paliwa.
Dbasz o wymianê ¶wiec zap³onowych i koniecznie filtra powietrza przy ka¿dej wymianie oleju, a ¶wiec co drug±.
Ucz siê jak najmniej korzystaæ z hamulca wspomagaj±c siê hamowanie silnikiem.
Nie zak³adaj szalonych ¿arówek daj±cych milion razy wiêcej ¶wiat³a, nie ¶wiec± one za darmo, zak³adaj standardowe.
Je¼dzij o ile to mo¿liwe z zamkniêtymi oknami, nie wo¼ niepotrzebnych gratów w baga¿niku, za³ó¿ sobie gaz i nie stresuj siê na stacjach paliw.
Powodzenia.



DZieki wielkie za wyczerpujaca odpowiedz :)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl