30 kwiecieñ 2007 roku to dzieñ w którym Skoda Fabia II trafi³a w moje niecne rêce :) Do testu dosta³em autko wyposa¿one w silnik 1,2 o mocy 70KM w wersji wyposa¿enia Style z dodatkami z wersji Sport. Nadwozie Z najbardziej zauwa¿alnych rzeczy w nowej Fabi jest jej bry³a - samochód sporo urós³, przez co wygl±da bardziej vanowvato. Przednia czê¶æ nadwozia jest taka sama jak w Roomsterze, bok i ty³ to ju¿ typowe auto segmentu B. Egzemplarz którym je¼dzi³em mia³ w wyposa¿eniu ¶wiat³a z funkcj± do¶wietlania zakrêtów co na pewno podnosi bezpieczeñstwo a zarazem poprawia wygl±d samych lamp. Wygl±d auta jest do¶æ kontrowersyjny ale pamiêtam, ¿e z poprzednia Fabia by³o tak samo. Po jakim¶ czasie ludzie przyzwyczaili sie do wygl±du i zaczêli doceniaæ dobre w³a¶ciwo¶ci wozu. http://img357.imageshack.us/img357/8620/99916517na2.th.jpg http://img21.imagevenue.com/loc1043/th_17634_1_122_1043lo.jpghttp://img166.imagevenue.com/loc475/th_17645_2_122_475lo.jpghttp://img177.imagevenue.com/loc549/th_17650_3_122_549lo.jpg http://img103.imagevenue.com/loc872/th_17955_4_122_872lo.jpghttp://img176.imagevenue.com/loc367/th_17956_5_122_367lo.jpghttp://img150.imagevenue.com/loc1129/th_17958_9_122_1129lo.jpghttp://img166.imagevenue.com/loc344/th_17964_10_122_344lo.jpg Wnêtrze Tutaj by³em trochê rozczarowany...przecie¿ to Roomster ! Ale po zajêciu miejsca szybko przekona³em sie do nowej tablicy przyrz±dów. Wszystko jest na wyci±gniecie rêki i nie zmusza kierowcy do spuszczania wzroku w dó³ aby np. wyregulowaæ radio lub ustawiæ temperaturê dla klimatyzacji. W aucie rozmieszczono sporo schowków, ale moim zdaniem zamiast dwóch mniejszych schowków przed pasa¿erem powinien byæ jeden du¿y (do ¿adnego z nich nie zmie¶ci³ siê mój aparat. Kierownica jest gruba i mi³o le¿y w d³oni. Zegary w miarê czytelne aczkolwiek prêdko¶ciomierz jest trochê prze³adowany cyferkami. W nowej Fabi siedzi siê wysoko, co daje poczucie podró¿owania w sporo wiêkszym aucie. Fotele wygodne z wszechstronna regulacj±, kierownica tradycyjnie w Skodzie regulowana w czterech p³aszczyznach. http://img178.imagevenue.com/loc502/th_18054_6_122_502lo.jpg http://img128.imagevenue.com/loc580/th_18055_7_122_580lo.jpg Podwozie Zawieszenie zestrojone ¶wietnie ! Bardzo fajnie wybiera nierówno¶ci a zarazem nie jest miêkkie. W zakrêtach i rondach samochód prawie siê nie przechyla. Przy gwa³townej próbie ominiêcia przeszkody do akcji wkracza bardzo bezpo¶redni uk³ad kierowniczy - reakcja jest natychmiastowe. Sam uk³ad wspomagania pracuje bardzo wydajnie ale nie powoduje "baku czucia" samochodu. In¿ynierowie Skody spisali sie na 5 stroj±c podwozie ma³ej czeszki. Hamulce te¿ s± porz±dne, przy gwa³townym hamowaniu nie trzeba sie martwiæ, ¿e zaparkujemy w samochodzie nas poprzedzaj±cym. Silnik i skrzynia biegów Zostawi³em sobie na koniec bo.....mo¿na przecie¿ wybraæ inna jednostkê :D 1,2 z jego 3 cylindrami i moc± 70KM super sprinterem nie jest, ale trzeba pamiêtaæ, ¿e Fabia to auto miejskie i jako takie spokojnie daje rade. Spod ¶wiate³ uda³o mi siê zostawiæ kilka samochodów. Silniczek jest dynamiczny z umiarkowanym zapotrzebowaniem na Pb. Skrzynia biegów precyzyjna, wszystkie biegi wchodz± g³adko i nie ma siê wra¿enia, ¿e sie nie trafi³o w dany bieg. Jako optymalny motor widzia³bym 1,4 TDi o mocy 80KM. Te¿ nie rakieta, ale na pewno by³oby dynamiczniej. Podsumowuj±c ja jako u¿ytkownik Skody Felici z 1999r jestem pod wra¿eniem nowego produktu z Czech. Pozostali, mo¿e o bardziej wyrafinowanych gustach bêd± z pogard± wypowiadali sie o Fabi ale nie mog± zarzuciæ, ze nowa Skoda jest z³ym samochodem.