Miłość jest trudną częścią naszego życia..
A wiêc na innym forum spotka³em siê z postaw± i¿ wszyscy nie nawidzili wszystkiego co niemieckie, a szczególnie ma znaczek VW. Znienawidzone równie¿ w zwi±zku z tym by³y Seaty.
Wed³ug mnie to bardzo ciekawe auta oparte na Niemieckiej technice i troche nietypowej stylistyce.
Co wy s±dzicie o tych autach? Zauwa¿y³em ¿e wiêkszo¶æ osób lubi auta japoñskie, a jak to jest z VW i Seatami?
To forum jest wybitnie zgermanizowane,wiêc VW cieszy siê du¿± popularno¶ci±,tak jak i BMW.Seat to w sumie to samo co VW,wiêc te¿ nie widze przeszkód.Napewno nie liczy³bym na wojenki co jest lepsze,japoñskie czy niemieckie,ch³opaki trzymaj± poziom :D
Tak jak ju¿ gdzie¶ pisa³em jestem fanem Japoñskich samochodów :D Ale ka¿dy lubi co innego :D Nie mam zamiaru siê k³óciæ czy lepszy Seat czy Nissan :D Osobi¶cie do seata nic nie mam jednak robili bardzo monotonne auta . Podkre¶lam ROBILI bo teraz ju¿ jest lepiej :D Wiêcej wypowiedzieæ siê nie mogê na ten temat bo nie mam styczno¶ci z t± marka :D
Heh ka¿dy lubi swoj± marke, wszystko kwestia gustu...
Ale najbardziej lubimy takie auta na które nas samych staæ :D
pozdro
jak dla mnie to VW rz±dzi 8)
nie nawidzili wszystkiego co niemieckie
rasi¶ci :D
jakby nie patrzyc to niemieckie auta s± w czo³ówce.
jakby nie patrzyc to niemieckie auta s± w czo³ówce.
Kradzie¿y :D
A co do Seatów,te wyprodukowane po przejêciu koncernu przez VW s± warte polecenia :D Technika niemiecka z hiszpañskim temperamentem :D Jakby siê wziê³o za ¿onê ³adn± hiszpankê mieszkaj±c± w Niemczech :P
rasi¶ci :Djakby nie patrzyc to niemieckie auta s± w czo³ówce.
Kiedy¶ by³a tam taka akcja, ¿e w Auto ¦wiecie napisali co¶ dobrego o Octavii (chyba ¿e w miare cicho chodzi w niej silnik), a tam rozgo¿a³a dyskusja, jakie ta gazeta to ¶ci**wo.
Tamta sytuacja przypomina³a stosunek moherów do gazety wyborczej i TVN. A ¿e niezgadza³em siê z tamtymi osobami zosta³em tam zbanowany.
matejBBB napisa³/a: rasi¶ci :Djakby nie patrzyc to niemieckie auta s± w czo³ówce. Kiedy¶ by³a tam taka akcja, ¿e w Auto ¦wiecie napisali co¶ dobrego o Octavii (chyba ¿e w miare cicho chodzi w niej silnik), a tam rozgo¿a³a dyskusja, jakie ta gazeta to ¶ci**wo.
hmm wiesz ka¿dy lubi to co lubi, ja osobi¶cie nielubie skody, nie uwa¿am ¿e to s± z³e samochody, wrecz przeciwnie s± to dobre auta, dzieki naszym zachodnim s±siada, skoda- po prostu czuje niechêæ do marki, chocia¿ czym by³aby skoda bez koncernu VW, jednak wola³bym dop³aciæ za znaczek VW w grillu.
Osobi¶cie to uwa¿am tylko niemieckie auta, jedynie one maj± swój charakter, linie po których mo¿na poznaæ ¿e to w³a¶nie VW, BMW, Audi itp...
mowa oczywi¶cie o samochodach ogólnodostêpnych ;p
Skoda, produkuje bardzo dobre i bardzo trwa³e samochody.W stosunk cena-jako¶c jest udanym zakupem. Niemiecka technika posz³a mocno do przodu, jednak¿e pod wzglêdem istotnych szczegó³ów (zaawansowanej technologii wyra¿aj±cej siê w trwa³osci samochodów u¿ywanych, kilkuletnich)jest jeszcze daleko z ty³u za samochodami marek japoñskich. Czasami mam wra¿enie ¿e w jako¶æ niemieckich samochodów, niepozornie wkrada sie tandeta rodem z francuskich wynalazków samochodopodobnych.
:P
Nie wliczaj±c w to Roomstera (który jest obrzydliwy)
Skoda, produkuje bardzo dobre i bardzo trwa³e samochody
Moge jedynie potwierdzic :D
Heh Skoda to VW w tañszej oprawie :D
W octawi i passacie jest ten sam amortyzator, tyle ¿e do passka jest "troszke" dro¿szy :D
Ja w sumie ubustwiam niemieckie samochody, szczególnie kanciaste klasyki motoryzacji 8) Co nie znaczy ¿e pogardzi³bym Nissanem , Hond± czy jeszcze czym¶ innym :D
Stereotypy o samochodach i nienawi¶æ do nich poczê¶ci bior± sie chyba z tego ¿e takie akurat samochodu nie mieli¶my, a kto¶ kto mia³ zalaz³ nam za skóre lub by³ sol± w czyi¶ oczach.
Mniej wiêcej takie jest moje zdanie :D
Nie bijcie :D
Ja uwa¿am ¿e na tamtym forum, ta odraza/niechêæ do VW wziê³a siê z czasów gdy "wy¿sze klasy" spo³eczne je¼dzi³y na wakacje golfami II do Jugos³awii.... a osoby które je teraz nienawidz± wysypywa³y siê wtedy PKSami.
Co do Skody to osobi¶cie Skod± bym niepogadzi³, uwa¿am ¿e nie s± z³e, ale ¿eby lubiæ Skody to tak ¶rednio.
Co do samego VW, to niewiem czy tylko w moich oczach, ale troche traci. Spowodowane jest to przede wszystkim tym i¿ tak sztandarowy model jak Golf, nie zachwyca i przegrywa z choæby Focusem.
Moim zdaniem gdyby nie to i¿ nowe Seaty to kopie Altei ze zmienionym ty³em to wg. mnie móg³by uczeñ pokonaæ mistrza, czyli Seat poprowadziæ prym w koncernie VW.
na tamtym forum, ta odraza/niechêæ do VW
na tym forum raczej ogólnie lubi sie VW :P
sztandarowy model jak Golf, nie zachwyca i przegrywa z choæby Focusem
hmmm... przegrywa, ja niewierze w te testy, porównania itp... trzeba samemu sprawdzic, mo¿e np. focus wiecej oferuje w cenie bo marka tañsza
No ale szczerze mówi±c to Focusów II widzia³em ju¿ huhu... albo wiêcej, a najnowszych Golfów to szczerze ¿adnego. I przede wszystkim o to chodzi, ¿e gdyby nie nowe Passaty to VW posz³o by do piachu. Bo "Pasek" to jak narazie motor napêdowy VW i bez niego to by nie by³o ciekawie.
W octawi i passacie jest ten sam amortyzator
W Suberbie nie Octavi....w Octavi jest ten sam co w Golfie/Borze/Toledo/A3.....silniki i wiele czesci tez sa te same.
Jak to dobrze czasem m±drzejszego pos³uchaæ no :D
No ale szczerze mówi±c to Focusów II widzia³em ju¿ huhu... albo wiêcej, a najnowszych Golfów to szczerze ¿adnego. I przede wszystkim o to chodzi, ¿e gdyby nie nowe Passaty to VW posz³o by do piachu. Bo "Pasek" to jak narazie motor napêdowy VW i bez niego to by nie by³o ciekawie.
niechcem sie k³ucic ale mieszkam dwa kroki od granicy z niemcami, w samych niemczech nieraz bywam codziennie, czesto tez bywam w autohandlach i musze powiedziec ¿e VW w niemczech jest bardzo cenion± mark±, i nie tylko chodzi tu o passaty, ale ró¿ne modele (passaty i T5 gó³wnie s± kupowane przez firmy).
Je¿eli ludzie kupuj± VW, a zw³aszcza jak jest potrzebne jest niedu¿e auto (typu. golf, lupo, polo...)
No wiesz ale Ty mieszkasz przy granicy, ja mówie o swoich odczuciach, bo ja mieszkam pod Waw±, czêsto bywam w Wawie, ostatnio robi³em 6 kursów Wawa-Sopot i troche aut po drodze widzia³em.
I oczywi¶cie o ¿adnej k³ótni nie mo¿e byæ mowy bo wiadomo ¿e Twoje obserwacje mog± siê troche ró¿niæ od moich i nic w tym sprzecznego....
A ja powiem tak do niemców raczej nic nie mam, mo¿e by siê co¶ tam znalaz³o ale to nie czas i miejsce. Za VW nie przepadam daltego ¿e koj±zy mi sie ze szpanem pod blokiem i techniwk±, b±æ wiejskimi przytupami, jednak s± wyj±tki od regu³y. Na forum VWzone czy te¿ Cultstyle naprawde jest na czym zawiesiæ oko i wiele projektów mi siê bardzo podoba. Dusz± i sercem jestem za japoñskimi i amerykañskimi markami dlatego tez moje zdanie jest bardzo subiektywne. Kierowcy aut z VW grupy ceni± sobie te samochody czemu siê niedziwie z sa³ego koncernu VAG zakupi bym dwa auta a mianowicie octavie mk2 b±dz wcze¶niejsza ale po FC najprawdopodobniej w dieslu gdyz te silniki bardzo ³atwo podci±gn±æ do zadowalaj±cych osi±gów innym autem bylo by rs6.
Kwestia golf czy focus.
Moje odczucie jest takie ¿e vw kupuja ludzie raczej konserwatywni nielubi±cy sie wychylac z t³umu zabardzo. G IV i stary focus to s± dwie rózne szko³y. Ford tym pokazuj±c new age designe pokaza³ pazur i to zaprocentowa³o. jednak teraz nowy focus dla mnie osobisice jest nudny nie ma w nim nic fajnego, do starego sie nie umywa. Teraz focus wydoro¶la³ i stal sie g³ow± rodziny, jednak nowy golf czyli mk5 to co innego w porównaiu do 4 nie robi juz tak wielkiej furrory nawet pomimo tego i z na pocz±tku tylko w nim czyli aucie ni¿szej klasy mo¿na by³o zamontowac skrzynie dsg, a tego np ford nie ma. Podsumowujac moja zakrêcona wypowiedz stwierdzam ¿e ford dziêki nowemu fokusowi straci³ wielu klientów dla których star bry³a by³a niczym Biust Pameli dla amerykanów, jednak przej±³ czê¶æ klietów Vw dla których nie tylko znaczek siê liczy.
Na koniec dodam i¿ nie wie¿e w testy publikowane w auto ¶wiecie gdyz tam jakim¶ dziwnym trafem zawsze wygrywaj± auta niemieckie :| nawet nie chodzi tu o auta nowe ale tak¿e i uzywane. przyk³adem na to mo¿e byæ 1 pozycja passata w tescie na najmniej awaryjny samochód, detronizuj±ca corollle.
No ofence :roll:
pokój :P
W pe³ni uznaje Twoje zdanie, poprostu napisa³e¶ dlaczego czego¶ nie lubisz, a co cenisz i za co. Nie jest to wypowied¼ w stylu "nie lubie VW bo s± do d**y". Co pokazuje zupe³nie inn± kulture tego forum, i w pewien sposób to i¿ u¿ytkownicy to nie 10 latki któe kupuj± sobie auto katalogi i zachwalaj± to co im siê podoba, albo to co ma ich tata.....
Co do nowego Focusa, to w sumie siê z tob± zgadzam, nie robi takiego wra¿enia jak poprzednik, obok którego nie mo¿na by³o przej¶æ obojêtnie....
A co do Golfów, to szczerze zgubi³em rachube która teraz generacja, ale wiem ¿e po 4 ich wielkie czasy troche siê ukruci³y.
Ja mia³em ostatnio do czynienia z Seatem (czyli prawie VW) a wcze¶niej z Escortem. Escort by³ ³adniejszy, bardziej komfortowy, bardziej przystosowany na d³ugie trasy. Za to Cordoba jest trwalsza, ma lepsze depniêcie.
Dlatego tak podsumowuj±c to od jakiego¶ czasu zwi±zany jestem z Vagen auf Deutchland i chyba nie narzekam. Wcze¶niej mia³em Lancera, ale po przej¶ciach typu sk³adak, najprawdopodbniej kradziony, disel (zimy-koszmar), no i to ¿e ci±gle siê psu³ rodzice doszli do wniosku ¿e japoñczykom mówi± nie....
A co do Golfów, to szczerze zgubi³em rachube która teraz generacja, ale wiem ¿e po 4 ich wielkie czasy troche siê ukruci³y.
czasy siê ukróci³y, przez zbyt du¿± konkurencje, zbyt du¿± produkcje innych aut itp...
Seatem (czyli prawie VW)
prawie robi du¿± ró¿nice :P
np. VW i Seat robi±c identyczne deski rozdzielcze (polo, ibiza) wykoñczyli je zupe³nie inaczej, VW deske wykoñczy³ obiciem, a seat zostawi³ surowy plastik.
Wiem bo mam polo 97, a kolega ibize z tych lat, niby prosty przyk³ad, a ukazuje solidno¶æ obu markek :D
A co powiecie o ibizach z silnikami sytem porsche :?: uwa¿am ze mimo wielu b³êdow konstrukcyjnych chociazby same przednie zawieszenie bez mo¿liwo¶ci regulacji k±ta pochylenia ko³a jest pora¿k± oraz tylni resor to jst to ca³kiem sympatyczne autko które ma ¶wietny silnik niezwykle dynamiczny i o bdb osi±gach jak i malym spalaniu. bowiem silnik przyk³adowo 1,2 sytem porsche potrafi bez problemu rozbujac autko do 180 z 3 osobami + ok 90 kg baga¿u i na trasie spala ok 6,5 litra/100 podkre¶lam nie jest to ci±g³a jazda 90km/h. MO¿e pod wzglêdem stylistycznym jest brzydki ale serce to to auto ma piêkne nie jedna II przy nim wymiêka :twisted:
W Ibi przed II jest h**owa awaryjno¶æ. Te ibizy maj± jeszcze korzenie za czasów koncernu fiata wiêc niemiecka solidno¶æ to nie jest.
MO¿e pod wzglêdem stylistycznym jest brzydki
To IMHO jest plus tej ibizy. Napewno nie jest brzydka. Mam jeszcze gdzie¶ takie stare ulotki z niemieckich salonów gdzie by³a taka Ibi w wersji sport.... miód malina... to by³o pierwsze auto w którym siê zakocha³em.
W Ibi przed II jest h**owa awaryjno¶æ. Te ibizy maj± jeszcze korzenie za czasów koncernu fiata wiêc niemiecka solidno¶æ to nie jest.
MO¿e pod wzglêdem stylistycznym jest brzydki To IMHO jest plus tej ibizy. Napewno nie jest brzydka. Mam jeszcze gdzie¶ takie stare ulotki z niemieckich salonów gdzie by³a taka Ibi w wersji sport.... miód malina... to by³o pierwsze auto w którym siê zakocha³em.
Co do awaryjno¶ci to siê nie zgodze od kiedy poprawi³em przednie zawieszenie to nie ma ¿adnych problemów no jedynie tylni resor wkurza :? Ale tak to autko jest pszczó³ka ma przejechane przez 2 miesiace ok 10tys i nic dos³ownie nic nie siad³o. Ale tragedi± sa tylnie hamulce o w³asnie przepraszam rêczny siê zepsu³ :D A to zapewne dlatego ze konstrukcja jest z ma³ego fiata :| Tak po za tym nie mogê narzekac na awaryjnosæ ale podsumuje to za rok :D
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl