"Garbus" nale¿y do najbardziej znanych samochodów ¶wiata. Jego historia zaczê³a siê 17 stycznia 1934 roku, kiedy Adolf Hitler obieca³ narodowi niemieckiemu "samochód dla ludu". Projekt zosta³ opracowany przez Ferdynanda Porsche, pod ¶cis³ym nadzorem Hitlera, który postawi³ mu konkretne warunki: samochód mieszcz±cy 4 doros³e osoby i baga¿, cena poni¿ej 1000 ówczesnych marek niemieckich oraz spalanie do 8l/100km. Hitler bardzo anga¿owa³ siê w projekt tego samochodu. Z ta¶m produkcyjnych w Niemczech, Brazylii i Meksyku zjecha³o 22 miliony sztuk tego samochodu (ostatni egzemplarz,który zjecha³ z ta¶my monta¿owej by³ w kolorze niebieskim w wersji "baby", o numerze fabrycznym 21 529 464, który znajdzie siê obecnie w zak³adowym muzeum w Wolfsburgu w Niemczech). Na bazie VW Garbusa powsta³y równie¿ legendarne samochody takie jak Karmann Ghia czy VW Bus. Tatra T97 - pierwowzór GarbusaW konstrukcji "Garbusa" wystêpuje wiele rozwi±zañ podobnych do konstrukcji Tatry T97, której autor - in¿ynier Hans Ledwinka wielokrotnie wspó³pracowa³ z Ferdinandem Porsche. Mo¿na spotkaæ siê z informacjami, ¿e po wojnie odby³ siê proces, który zakoñczy³ siê wyp³at± wielomilionowych odszkodowañ na rzecz czechos³owackiego koncernu Tatra oraz ¿e fakt ten jest powodem tak d³ugiej produkcji jednego, prawie nie zmienianego modelu - firma zap³aci³a pieniêdzmi przeznaczonymi na wdro¿enie prac rozwojowych Garbusa. Nie ma jednak ¿adnego potwierdzenia, ¿e taki proces siê kiedykolwiek odby³. http://img478.imageshack.us/img478/1397/800pxvolkswagenbubblasiqe1.jpg [size=18:]Wersje silnikowe:[/size:] [color=red:]Limuza:[/color:] VW 1200/1300/1500 (1961-1974) VW 1302 (1970-1972) VW 1303 (1972-1975) VW 1200 (1974-1985) [color=red:]Cabrio:[/color:] 1965 1300 z 40 PS 1966 1500 z 44 PS 1970 1302 LS z 50 PS 1972 1303 LS z 50 PS http://img464.imageshack.us/img464/6199/brezel3vj6.jpg http://img113.imageshack.us/img113/1859/garbifiliplodzt2vw7.jpg