Garbus 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

"Garbus" nale¿y do najbardziej znanych samochodów ¶wiata. Jego historia zaczê³a siê 17 stycznia 1934 roku, kiedy Adolf Hitler obieca³ narodowi niemieckiemu "samochód dla ludu". Projekt zosta³ opracowany przez Ferdynanda Porsche, pod ¶cis³ym nadzorem Hitlera, który postawi³ mu konkretne warunki: samochód mieszcz±cy 4 doros³e osoby i baga¿, cena poni¿ej 1000 ówczesnych marek niemieckich oraz spalanie do 8l/100km. Hitler bardzo anga¿owa³ siê w projekt tego samochodu. Z ta¶m produkcyjnych w Niemczech, Brazylii i Meksyku zjecha³o 22 miliony sztuk tego samochodu (ostatni egzemplarz,który zjecha³ z ta¶my monta¿owej by³ w kolorze niebieskim w wersji "baby", o numerze fabrycznym 21 529 464, który znajdzie siê obecnie w zak³adowym muzeum w Wolfsburgu w Niemczech). Na bazie VW Garbusa powsta³y równie¿ legendarne samochody takie jak Karmann Ghia czy VW Bus. Tatra T97 - pierwowzór GarbusaW konstrukcji "Garbusa" wystêpuje wiele rozwi±zañ podobnych do konstrukcji Tatry T97, której autor - in¿ynier Hans Ledwinka wielokrotnie wspó³pracowa³ z Ferdinandem Porsche. Mo¿na spotkaæ siê z informacjami, ¿e po wojnie odby³ siê proces, który zakoñczy³ siê wyp³at± wielomilionowych odszkodowañ na rzecz czechos³owackiego koncernu Tatra oraz ¿e fakt ten jest powodem tak d³ugiej produkcji jednego, prawie nie zmienianego modelu - firma zap³aci³a pieniêdzmi przeznaczonymi na wdro¿enie prac rozwojowych Garbusa. Nie ma jednak ¿adnego potwierdzenia, ¿e taki proces siê kiedykolwiek odby³. http://img478.imageshack.us/img478/1397/800pxvolkswagenbubblasiqe1.jpg [size=18:]Wersje silnikowe:[/size:] [color=red:]Limuza:[/color:] VW 1200/1300/1500 (1961-1974) VW 1302 (1970-1972) VW 1303 (1972-1975) VW 1200 (1974-1985) [color=red:]Cabrio:[/color:] 1965 1300 z 40 PS 1966 1500 z 44 PS 1970 1302 LS z 50 PS 1972 1303 LS z 50 PS http://img464.imageshack.us/img464/6199/brezel3vj6.jpg http://img113.imageshack.us/img113/1859/garbifiliplodzt2vw7.jpg



Chyba nbajbardziej rozpoznawalne auto ¶wiata :D ¯aden inny samochód nie jest spotykany w tylu krajach i kontynentach (nie dotar³ tylko na Antarktydê :D ) Jeszcze dodam od siebie,¿e Hitlerowi wcale nie zale¿a³o na produkcji-auta by³y do odbioru po kilku latach od wp³aty pieniêdzy-ludzie powp³acali tysice marek,dziêki czemu firma mog³a siê przestwiæ na produkcjê sprzêtu na potrzeby Wehrmachtu :D A garbus by³ tylko pretekstem do wyci±gniêcia kasy od ludu-ale pomys³ przetrwa³ i po wojnie by³ idealny do produkcji-w kraju zniszczonym wojn± by³ tani w produkcji i utrzymaniu-wiêc karierê zrobi³ zawrotn± :D A na wojnie te¿ jezdzi³ w wersji cabrio hebmuller http://img515.imageshack.us/img515/7439/hebmullerhr0.jpg jako kafer 82E http://img515.imageshack.us/img515/6352/vwkaefer82e400xj0.jpg jako type 82 Kubelwagen http://img515.imageshack.us/img515/9323/type82kubelwagenrd2.jpg oraz amfibia Schwimmwagen http://img515.imageshack.us/img515/6611/schwimmwagenaj6.jpg I tak oto Hitler przyczyni³ siê do produkcji najbardziej rozpanoszonego po ¶wiecie auta :D

a czy garbus nie by³ jeszcze do niedawna produkowany gdzie¶ w meksyku ? :roll:

Pietrek, by³,by³ :D Ostatni egzemplarz Garbusa zosta³ wyprodukowany w³a¶nie w Meksyku i trafi³ do muzeum w Volfsburgu :D A z meksyku pochodz± s³ynne zielone garbate taksówki :D




A z meksyku pochodz± s³ynne zielone garbate taksówki :D To wiem :D bez prawego fotela ? :D

Pietrek, napisa³:
bez prawego fotela ? Taki zwyczaj w¶ród meksykañskich taksiarzy :D Nie wszyscy,ale robi±.Jak wiadomo,Garbus przestronno¶ci± nie grzeszy-a po wyjêciu fotela na tyln± kanapê wejdzie najtê¿sza nawet seniorita :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl