[Seat Ibiza] Problem z gasniêciem 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Mam seata ibizê z 93 roku (jeszcze ten stary model), system porsche, 1,2 silnik, 75 km, instalacja lpg (lovato czy co¶ takeigo). Silnik tak jakby nie trzyma niskich obrotów. Przedstawie od pocz±tku co siê wydarzy³o. Najpier samochód na luzie trzyma³ 1500-2000 obrotów. Zbytnio siê tym nie przejmowa³em, bo samochód je¼dzi³. Potem zaczelo dziaæ siê co¶ takiego- po pewnym czasie jazdy, samochód na gazie zaczyna³ przerywaæ, s³abn±æ, wogóle wkoñcu stawaæ. Po prze³aczeniu na benzynê, da³o sie nim jechaæ, jednak po naci¶niêciu sprzêg³a samochód gas³. Czasami dawa³o siê go rady uratowaæ, ale jak ju¿ zgas³ to przez jakie¶ 30 minut nie da³o siê go rady odpaliæ. W ¶rodku samochodu strzasznie ¶mierdzia³o gazem. Najpierw dzia³a siê to na koñcu odcinku jakich¶ 10 km (tyle codziennie przemierzam w jedn± stronê nim). Wkoñcu zaczê³o go muliæ ju¿ po jakich¶ 500 metrach. Moc tak spad³a ¿e nawet na benzynie ponad 100 km/h nie poszed³. Poszed³ najpierw do blacharzo-mechanika który wymieni³ uszczelkê pod g³owica poniewa¿ j± wydmucha³o i chlapa³o na elektrykê olejem. Wcze¶niej wymieni³ ¶wiece, palec, kopu³kê, i przewody do ¶wiec. Niestety to nie by³o to. Kolejny mechanik zrobi³ przy zawysokich obrotach- jaki¶ czujnik by³ zachlapany olejem i fa³szowa³ wynika dla komputera. Nastêpnie auto przesz³o wymianê parownika i ustawianie komputerowe. Przejecha³o bez zaj±kniêcia jakie¶ 60 km. No i jeszcze tego samego dnia siê zeps³u³o na nowo i dzieje siê to co na pocz±tku. Jest to w³asnie dzieñ dzisiejszy. Czy kto¶ spotka³ siê mo¿e z takim problemem i wie jak go rozwi±c?



Widac ¿e dokonano wielu napraw bez sensu, co pewnie kosztowa³o, ale ja tu sie moralizatora nie zabawiam. W zasadzie jast tak ¿e wszystkie przewody elektryczne i czujniki, mo¿na zalewaæ olejem i dalej bêdzie jecha³o. Trzeba naprawde sie postaraæ by uszkodziæ uk³ad elektroniczny itp. Je¿eli "dzieje sie to co na pocz±tku", to rozumiem ¿e faluja wolne obroty. przyczyna takiego stanu rzeczy jest trudno¶æ regulacji ilosci wpadaj±cego na biegu ja³owym do kolektora ssacego powietrza. Co jest regulowane przez sterownik silnika. No i nalezy okreslic co mu w tym przeszkadza. Mo¿e to byæ uszkodzony nastawnik biegu ja³owego, który na sygna³ sterownika o zwiekszeniu obrotów reaguje skokowo i daje mu ich za du¿o, co z kolei sterownik stara sie zmniejszyæ a on zmniejsza ale znów skokowo, bo cos sie w nim zatar³o lub zuzy³y siê elementy elektryczne w nim. To raz. Ale nie wymieniaj pochopnie, pojed¼ do innego mechanika, mo¿e ktos go Tobie poleci... Dwa to podstawa przy dzia³aniu uk³adu elektronicznego, czyli sprawne i pewne po³aczenia pr±dowe z akumulatora na blok silnika. Ma to wp³yw na regulacje biegu ja³owego. Zreszta trudno mi cokolwiek napisac w sytuacji kiedy psu³o ten motor kilka osób juz...

Mówi±c ¿e dzieje sie to co na pocz±tku, mam na my¶li to, ¿e na gazie samochód zaczyna przerywaæ, s³abn±æ a¿ wkoñcu zaczyna gasn±æ. Obroty na jaowym biegu nawet nie tyle co faluj± tylko ich poprostu nie ma. Np. Zaraz po zapaleniu samochodu jest jakie¶ 900-1000 obrotów a wystarczy ¿e nawróce i spada do 400-500. Wygl±da to trochê tak jakby go zagazowywa³o a potem po prze³aczeniu na benzyne zalewa³o. Chocia¿ na samej benzynie jest tylko s³aby, ale nie ga¶nie.





  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl