Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam wczoraj przy je¼dzie autkiem wyra¼nie czuæ by³o i s³yszeæ, i¿ silnik chodzi nierówno, traktorowato/dislowato... ciê¿ko to dok³adnie opisaæ.
Silnik to 1.4 benzyna/gaz.
Bez ró¿nicy czy auto chodzi na gazie, czy na benzynie jest to samo... prze gazowanie te¿ nic nie daje.
Podejrzewamy i¿ mo¿e to byæ:
*przestawienie zaworów, albo
*co¶ ze ¶wiecami.
Co to mo¿e byæ i czy to mo¿e byæ co¶ z tych rzeczy?
rozrz±d to akurat ³atwo sprawdziæ.
Górna obudowa pasa jest na dwa zatrzaski, zdejmuje siê ja do góry, po prawej stronie na skrzyni biegów jest taki korek wykrêcamy go i widzimy ma³a strza³ke na obudowie skrzyni, teraz trzeba krêciæ wa³em (klucz 19 oczkowy) a¿ pojawi siê na kole zamachowym widoczne wykorbienie i pokryje siê ze znakiem, nale¿y wtedy popatrzeæ na górne ko³o rozrz±du powinien byc na nim znak "OT" i pokrywaæ siê ze znakiem na obudowie za ko³em zebatym, te¿ jest podobny znak. Je¿eli nie to trzeba przekrêciæ jeszcze raz wa³ o 360 stopni.
Jezeli rozrz±d sie przestawi silnik pracuje nierówno ( je¿eli jescze pracuje) i przy dodaniu gazu mo¿e stukac wyra¼nie w g³owicy cylindrów.
Silnik moze pracowaæ nierówno je¿eli zawiesi siê zawór EGR, w tym silniku je¿eli jest to zasilany podci¶nieniowo, wyróznia go gor±ca karbowana rura z metalu która sa doprowadzane gazy spalinowe, b±d¼ charakterystyczny grzybek na kolektorze ss±cym, od spodu okopcony i zaolejony.
Mo¿e tez pracowac nierówno z powodu awarii uk³ady zap³onowego. Nalezy wtedy odcinac prace cylindrów, od³aczaj±c wtryskiwacze, b±d¼ od³±czaj±c przewody wysokiego napiêcia, przy czym te drugie mocno kopi± pr±dem i lepiej je od³aczaæ przy zatrzymanym silniku i porónywaæ prace bez poszczególnych cylindrów.
Zapomnia³em dodaæ i¿ od jakiego¶ czasu autu zdarza³o siê przy wrzuceniu "luzu" zga¶niêcie silnika - w czasie jazdy.
A podobna sprawa jak teraz zdarzy³a siê kiedy¶ po odpaleniu silnika ale siê wyrówna³o. Pó¼niej jak wy¿ej napisa³em gas³ no i teraz chodzi nierówno.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl