Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Ogl±da³em ostatnio pewien program motoryzacyjny i prezêtowane by³o tam subaru impreza sti i jej w³a¶ciciel mówi³ tam co jej zmienia³ itp. I wymieni³ rzecz która mia³a powodowaæ taki ¶wist przy zdjêciu peda³a z gazu. wydywa³o mi siê ¿e nazwa³ to blob albo jako¶ tak ale nei jestem pewien, powiedzia³ ¿e wystêpuje ona tylko w samochodach z turbodo³adowaniem. Mo¿e mi kto¶ napisac jak nazwya siê ta rzecz i co daje? Bêde wdziêczny za odp. Je¶li temat umie¶ci³em w z³ym dziale to przepraszam.
patrz moj nick :D
Mo¿e mi kto¶ napisac jak nazwya siê ta rzecz i co daje?
Blow-Off Valve
Oprócz piêknego d¼wieku wytwarzanego przez niego ( :D ), ma wa¿n± rolê, a mianowicie podczas zmiany biegów, kiedy przepustnica jest zamkniêta, nie pozwala turbinie zej¶æ z obrotów.
Jak to STI to pewnie tak jak BOV napisal.
Ale wiem,ze robia jakies bajerki ktore imituja dzwiek orginalnego zaworu,ktory montuje sie w autach z turbem.
I orginalny zawor Blow-off jest dosc drogi.
Hehe... BOV ten dzwiek zawsze poznam ;-)
to, ¿e wystêpuje tylko w turbo to prawda, to ¿e nie pozwala zej¶æ turbinie z obrotów ju¿ nie do koñca :D blow off z polskiego zwany zaworem upustowym niweluje ci¶nienie w dolocie, jak zmieniasz bieg, puszczasz gaz wiêc zamykasz przepustnice, a spaliny lêc±wiêc napêdzajaturbine, co¶ strzeba zrobiæ z ci¶nieniem w dolocie ¿eby nie rozerwa³o uk³adu (turbo pompuje powietrze w "zatkan± rure") wiec tym zaworem w³a¶nei to powietrze ucieka, mam nadzieje, ¿e wyja¶ni³em wszystkie w±tpliwo¶ci :D
to, ¿e wystêpuje tylko w turbo to prawda, to ¿e nie pozwala zej¶æ turbinie z obrotów ju¿ nie do koñca blow off z polskiego zwany zaworem upustowym niweluje ci¶nienie w dolocie, jak zmieniasz bieg, puszczasz gaz wiêc zamykasz przepustnice, a spaliny lêc±wiêc napêdzajaturbine, co¶ strzeba zrobiæ z ci¶nieniem w dolocie ¿eby nie rozerwa³o uk³adu (turbo pompuje powietrze w "zatkan± rure") wiec tym zaworem w³a¶nei to powietrze ucieka, mam nadzieje, ¿e wyja¶ni³em wszystkie w±tpliwo¶ci _________________ dziêki tego jeszcze nie wiedzia³em :D
"wiec tym zaworem w³a¶nei to powietrze ucieka"
ale gdzie ucieka:D juz uk³adem wydechowym na zewn±trz auta?
ucieka uk³adem dolotowym do atmosfery i st±d ten charakterystyczny syk, tak brzmi rozprê¿ane powietrze :D
edit: tzn s± jeszcze zawory montowane na wydech(westgate-moge sie myliæ w pisowni) i one upuszczaj± spaliny po to ¿eby turbo "nie pompowa³o" podczas zmiany biegów ale to ju¿ inna historia :D
edit: tzn s± jeszcze zawory montowane na wydech(westgate-moge sie myliæ w pisowni) i one upuszczaj± spaliny po to ¿eby turbo "nie pompowa³o" podczas zmiany biegów ale to ju¿ inna historia _________________ móg³ by¶ rozwin±æ ten temat , chêtnie siê dokszta³ce
dzia³a zamiennie z blow ofem, mo¿e byæ wewnêtrzy w turbinie, bo niektóre maj± a moze byæ zewnêtrzny, one zamiast upuszczaæ powietrze sprêzone, wypuszczaj± je sprzed wirnika napêdowego turbiny, ¿eby wirnik sprê¿aj±cy nie mia³ jak sprêzaæ powietrze, ta sama zasada troszke inne dzia³anie, mo¿e podepre sie zdjêciami:
tak wygl±da blov off:
http://www.streetspo...ges/bovview.jpg
a tak westgate:
http://www.streetspo...ssion_pipes.jpg
EDIT: generalnei wszystkie te zawory zdbaj± o utrzymanie równego ci¶nienia w uk³adzie bo wiadomo im mniej skoków ci¶nienia i im równiejsza praca tym zdrowiej dla samego silnika
(turbo pompuje powietrze w "zatkan± rure") wiec tym zaworem w³a¶nei to powietrze ucieka, Czyli ka¿dy samochód z turbo musi miec albo blow offa albo to westtage bo inaczej powietrze ni ebedzie uciekac i rozsadzi uk³ad? wszytskie u¿adzenia za to odpowiedzialne wydaj± ten charakterystyczny dziek?
przy ma³ych seryjnych do³±dowaniach nie ma tego strachu, jak ci pompuje te 0,3 bara np pozatym wiêkrzo¶æ ma westgeta wewnêtrznego który wypuszcza spaliny do wydechu z pominiêciem wirnika a dzwiêk ten charakterystyczny wywo³uje rowprêzanie powietrza, czyli im wiêcej ci auto dmucha tym wyra¼neijszy bêdzie, ale nei mo¿na przesadziæ w dróg± strone ¿eby nie wpa¶æ w dziure z powodu braku powietrza w uk³adzie
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl