Roadstery produkowa³o i produkuje nadal wiele firm na ¶wiecie.S± klas± sam± w sobie-piêkne,mocne,sportowe.Choæby taka Cobra-cudo. A¿ dziw bierze,¿e w ojczy¿nie socjalizmu,gdzie wszelkie wp³ywy kapitalistycznego zachodu by³y nie mile widziane,a ju¿ o autach sportowych czy luksusowych zwyk³y obywatel klasy robotniczej móg³ tylko pomarzyæ,powsta³ w³a¶nie najprawdziwszy,sportowy roadster. Wyprodukowany przez fabrykê ZIL,s³yn±c± z produkcji samochodów ciê¿arowych oraz reprezentacyjnych limuzyn dla potrzeb w³adz.(oraz jak to wiêkszo¶æ radzieckich firm kopiowaniem aut zachodnich :) Zil 112 Sport-bo o nim mowa,to radziecki sportowy samochód.Nadwozie wygl±da jak stu procentowy roadster,na pierwszy rzut oka nie ró¿ni siê niczym od konstrukcji zachodnich.(niektórzy twierzd±,¿e przypomina Cobrê).Ale tylko na pierwszy rzut oka...Po bli¿szym przyj¿eniu siê,widaæ typowo radzieckie podej¶cie do sprawy.Czyli siedzenia pokryte zwyk³± czarn± derm± (jak w autobusach Ikarusa :) ), czteroramienna kierownica przypominaj±ca t± z traktora (barzdo solidnie przyspawana ),czy ogólnie "wspania³±" jako¶æ monta¿u radzieckich konstruktorów. Ale ju¿ osi±gi tego cudu techniki by³y na dobrym poziomie.230 konny silnik o pojemno¶ci 5980 cc z samochodu ZIL-111 zapewnia³ mu przyspieszenie od 0-100 km/h w 9 sekund i prêdko¶æ maksymaln± 260km/h.Auto wa¿y³o 1330 kg.Uk³ad kierowniczy i przednie zawieszenie zaadaptowano z samochodu GAZ M21 Wo³ga.Napêd oczywi¶cie na ko³a tylne. Pomiêdzy 1963 a 1965 rokiem, samochód ustanowi³ 5 rekordów prêdko¶ci na torach wycigowych w ZSRR . http://img151.imageshack.us/img151/9117/zil112aaik6.jpg http://img151.imageshack.us/img151/4540/zol112yb3.jpg http://img151.imageshack.us/img151/9386/zil112arn4.jpg http://img151.imageshack.us/img151/1349/zil112aaaxv0.jpg