Problemy z MSS 1.8GDI 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Mam "nowy" samochód z 1999 roku. Jest to silnik GDI 1.8 benzyna. Juz na pocz±tku zastanawia mnie praca silnika. 1. Silnik zimny pracuje (na wolnych obrotach) podobnie jak diesel, s³ychaæ delikatne i rytmiczne stukanie które zanika po rozgrzaniu silnika. 2. W czasie jazdy - tylko w przedziale szybko¶ci 80-90 km/h - wyczuwa siê drgania, które ca³kowicie zanikaj± przy szybko¶ci < 100 km/h . W serwisie Mitsubihi zalecaj± wymianê rozrz±du (us³uga za 2350 z³) Mechanicy uwa¿aj±, ¿e to jest taka "uroda" tego silnika - pierwszego w ¶wiecie z wtryskiem bezpo¶rednim. Tajemnica tkwi w pracy popychacza. Wymiana popychaczy czy tez rozrz±du. Wymiana tych¿e nie eliminuje trwale sytuacji opisanej wy¿ej. Radz± by nie przejmowaæ siê ...i dalej je¼dziæ z tymi objawami. Co Kole¿eñstwo na to dictum ? Oprócz wymienionych ni¿ej objawów (stuków w silniku) zauwa¿y³em, ¿e z rury wydechowej na wolnych obrotach wydostaje siê bia³y dym. Mo¿e to dlatego, ¿e w³±czona by³a wtedy klimatyzacja ? Nie mam do¶wiadczenia, bo nie mia³em dotychczas samochodu z klimatyzacj±. St±d moje nie¶mia³e pytanie. PS. Wiem, ¿e najlepiej odpowiedz± mechanicy. Liczê, ¿e tak¿e (s± tacy i przychylni) na forum.



Bia³y dym ale na ch³odnym silniku, czy na gor±cym. Jak ch³odny to norma--para wodna, jak gor±cy to pêknieta g³owica i p³yn ch³odniczy siê dostaje do silnika a nie powinien. Z klimy powinna wyciekac (kapaæ)woda bo to noramlne ale kanalik odprowwadzaj±cy powinien byæ gdzie¶ w podwoziu raczej z przodu w okolicach spre¿arki. Co do reszty to nie mam wiêkszego pojêcia. Trzeba by sprawdziæ wtryski(mog³y pa¶æ nie daj Bo¿e). Co do rzozrz±du to my¶le ze to nie jego wina. Mo¿na zmieniæ za ni¿sza ka¶e nie w ASO ale u innego dobrego mechanika

Dziêkujê za interesuj±c± odpowied¼.

Witam. Jest zima wiêc samochód wyposa¿ony w katalizator spalin bêdzie sobie parê z rury puszcza³ i nie ma tu zasady czy sie rozgrzeje czy nie, niepokoj±ce bêdzie to wówczas gdy pary jest sporo, pachnie ona s³odkawo a ze zbiorniczka wyrównawczego ubywa p³ynu. Te silniki maj± do¶c specyficzny uk³ad zasilania paliwem (moim zdaniem genialny, lecz drogi w produkcji wiêc nie pisz± siê na to inni producenci a samo Mitsu zdaje sie produkt wycofa³o). Uk³ad zasilania opieraj±cy siê na mieszankach ubogich i wtryskuj±cy paliwo w ró¿nych fazach pracy t³oka trochê stuka, znaczy g³o¶no pracuje. jedynie g³o¶ny stukot swiadczy o uszkodzeniu sterowania mieszank± lub powa¿nym przestawieniu faz rozrz±du. Pas rozrz±du wymienia siê zgodnie z zaleceniami producenta, lub gdy jest mechanicznie uszkodzony, lub uszkodzone/zu¿yte s± elementy prowadz±ce pas. Co mo¿na stwierdziæ, zdejmuj±c obudowê i sam pas, nie wi±¿e siê to z konieczno¶cia wymiany elementów. (Co¶ za drogo maj±, popytaj w serwisach oznaczonych np" Perfect Service" ile kosztuje taka us³uga) Drgania pochodz± z niewywa¿onych lub uszkodzonych kó³ jezdnych z obrêcz±. :D



Nie wiem czy dobrze zrobi³em. Pojecha³em do niez³ej stacji "prywatnej" w naszym mie¶cie. Diagnoza jest nastêpujaca ; - to pykanie-pukanie jest spowodowane przez niesprawny popychacz-popychacza (trzeba go wymieniæ). - dymek z rury to normalne na jesieni. (zreszt± teraz nie obserwujê zjawiska "dymku") No i...... z wielkim niepokojem (czy co¶ nie spieprz±)... w poniedzia³ek stawiam MSS na stacji. Mówi kierownik - popychacz (60 z£) + niewysoka robocizna. A co dalej? Mo¿e jak otworz± silnik to bêdzie 16 popychaczy i rozrz±d. Cz³owiek jest bezsilny w takich sytuacjach. Kolegów podpowiedzi biorê sobie do serca..... serdecznie dziêkuj±c. [size=9:][ Dodano: 12-12-2008, 4:50 ][/size:] Dzia³o siê i dziaæ bêdzie inaczej ni¿ zapowiedzia³em. Pojecha³em do tej stacji. Zobaczy³em jej organizacje, narzekania i skargi 2 klientów (przychodzili z reklamacjami), widzia³em tê prowizorkê i brak narzêdzi specjalistycznych. Nie zostawi³em tam autka. Pozwoli³em im tylko wymieniæ olej, na Mobile pó³syntetyk. "Cykania" nie likwidujê. Najpierw (w poniedzia³ek) stawiam auto - w innym warsztacie - na wymianê rozrz±du i napinacza . Koszt 1180 z³. W tym nowym warsztacie us³ysza³em , ¿e cykanie w silniku wywo³uje luz miedzy popychaczem i krzywk±. Zlikwidowanie tego to wymiana 16 popychaczy i co¶ tam jeszcze. Nie robiê tego, bo wg mnie, choroba ta jest w stadium pocz±tkowym. Bywa, ¿e rozgrzany silnik pracuje cichutko. [size=9:][ Dodano: 12-12-2008, 4:50 ][/size:] Dzia³o siê i dziaæ bêdzie inaczej ni¿ zapowiedzia³em. Pojecha³em do tej stacji. Zobaczy³em jej organizacje, narzekania i skargi 2 klientów (przychodzili z reklamacjami), widzia³em tê prowizorkê i brak narzêdzi specjalistycznych. Nie zostawi³em tam autka. :jazda: Pozwoli³em im tylko wymieniæ olej, na Mobile pó³syntetyk. :jazda: "Cykania" nie likwidujê. Najpierw (w poniedzia³ek) stawiam auto - w innym warsztacie - na wymianê rozrz±du i napinacza . Koszt 1180 z³. W tym nowym warsztacie us³ysza³em , ¿e cykanie w silniku wywo³uje luz miedzy popychaczem i krzywk±. Zlikwidowanie tego to wymiana 16 popychaczy i co¶ tam jeszcze. Nie robiê tego, bo wg mnie, choroba ta jest w stadium pocz±tkowym. Bywa, ¿e rozgrzany silnik pracuje cichutko. [size=9:][ Dodano: 16-12-2008, 7:04 ][/size:] Bez problemu wymieni³em rozrz±d i pasek. Mam wiêksz± pewno¶æ, ¿e silnik w drodze nie stanie. Cykanie zachowuje siê za¶ wstydliwie (po wymianie oleju na pó³syntetyczny), wstydzi siê g³o¶no cykaæ. Ostatnio jest delikatne i ciche, pó³ minuty jest i pó³ minuty ustaje; po rozgrzaniu silnika nieraz zapominam o jego istnieniu. Du¿e koszty naprawy tej wady, jej powszechno¶æ w GDI, ma³e prawdopodobieñstwo awarii silnika w drodze.... wszystko to razem.... oddalaj± wymianê klawiatury, popychaczy czy te¿ regulatorów elektrycznych w mojej MSS. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. ¯yczê Pañstwu-Kole¿eñstwu .... mi³ych ¶wi±t, ¶nie¿nej zimy i udanych zabaw karnawa³owych.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl