Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam serdecznie wszystkich!
Opel Astra 1.6 8v bez ABSu rok 1993
Mam ogromny problem i potrzebujê pomocy poniewa¿ jest teraz zima i problem polega ¿e jak jadê rano samochodem (po postoju w nocy) to przy naci¶niêciu peda³u hamulca najpierw hamuj± tylne ko³a (w miejscu) a przód siê krêci. Problem jest powa¿ny poniewa¿ dzisiaj jecha³em i by³o bia³o na drodze, skrêca³em na skrzy¿owaniu i przy wci¶niêciu peda³u hamulca zadzia³a³o to jak zaci±gniêcie ham. rêcznego, obruci³o mnie pod pr±d... sposób znalaz³em taki ¿e jak jadê np na 4-ce to równocze¶nie przy wci¶niêtym gazie pompuje hamulcem z 5 razy i wtedy ustêpuje.
Chcê dodaæ ¿e rêczny puszcza bo sprawdza³em na podno¶niku i krêc± siê bez problemu
Szczêki, bêbny, cylinderki by³y wymieniane z 1,5 roku temu, (cylinderki wymienia³em w lato bo la³y.
Z góry bardzo dziêkujê wszystkim za odpowiedz
Najpro¶ciej i najbezpieczniej, to udaæ siê na stacjê kontroli pojazdów i zmierzyæ si³ê hamowania. Byæ mo¿e masz zapowietrzone przednie hamulce tarczowe, lub kto¶ pomyli³ sekcje pompy pod³±czaj±c przewody, choæ nie wiem czy to mo¿liwe. Czasami siê zdarza ¿e super mechanik wymontuje korektory hamowania (takie cylinderki przed tyln± osia na przewodach), lub zablokuje sam korektor si³y hamowania po³±czony sprê¿yn± z tyln± osi±.
Ale ja bym po prostu pojecha³ na rolki tak najszybciej dowiesz siê jak dzia³aj± hamulce, a podejrzewam ¿e diagnosta w kilka chwil rozszyfruje przyczynê awarii.
Dziêkujê za zaintersowanie siê moim problemem.
By³em kolego 3 razy na rolkach (mam znajomego na stacji diagnostycznej i mog³em sobie pozwoliæ na czêste kontrole) ale zawsze jak sprawdza³ to wychodzi³y dobrze. Problem polega na tym ¿e ty³ ³apie zawsze po d³u¿szym postoju tak jak teraz w zimê przez noc, zanim dojadê na stacje to siê normujê i hamuje normalnie. Ju¿ zamówi³em kolektory si³y hamowania ale nie wiem kiedy wymieniê bo na ka¿dym warsztacie d³ugie terminy, jeszcze spróbuje spu¶ciæ i wymieniæ p³yn hamulcowy i ponownie odpowietrzyæ, mo¿e to co¶ da, a potem kolektory si³y hamowania. Sam bym siê za to zabra³ ale nie wiem czy bêdzie siê da³o odkrêciæ przewody przy korektorze ham.
Z ty³u masz hamulce bembnowe.Jak zbierz sie lekki nalot rdzy na bembnie to zawsze pierwszy obrót ko³a bed± ci blokowa³y.Jak ruszasz po d³u¿szym postoju to na suchej nawierzchi lekko podci±gnij rêczny(tylko naprawde lekko zeby cie nie obróci³o) przy prêdko¶ci na 40km/h, i wtedy przy dojechaniu do skrzyzowania bedziesz mia³ wszystko oki.
Dobrze Kolego, tak zrobiê, w³a¶nie wróci³em z rolek jak jecha³em z pracy to po przejechaniu 15 km wysz³o na nich ok.
przód: L=1400 P=1480
ty³: L=490 P=550
na diagnostyce jest ok.
A jak bym tak na samoregulatorze popu¶ci³ w bêbnach? mo¿e tam s± za bardzo podci±gniête...?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl