Problem z komputerem i chipem w Lanosie 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam, w moim Lanosie (1.4 8V) zostal zamontowany Chip Vtech i od dluzszego czasu byly z nim problemy, polegajace na tym ze chip wypadal z kosci ktora zostala wlutowana w komputer i unieruchamial auto. Problemy sie powtarzaly i zazwyczaj pomagalo "dopchniecie" chipa lub wsadzenie gabki dociskajacej. Teraz znowu problem wrocil jednak nie mozna sobie teraz z tym poradzic przez docisniecie. Zachowanie samochodu ewidentnie jakby cos nie laczylo, jak poruszam chipem slychac dziwne strzelania w okolicy kostki skrzynki bezpiecznikow pod maska, najpierw krecil rozrusznik teraz nie, wiec postanowilem wymontowac ich chipa i wgrac program oryginalny. Komputer zostal wyslany do Vtech, oni zrobili co swoje jednak po powrocie i podpieciu modulu reakcja tym razem jest taka ze jak wlaczam zaplon to przygasaja wszystkie kontrolki (ale nie calkiem, tak jakby byl nagle duzy pobor mocy) po czym powoli zaczynaja sie rozjasniac, w tym czasie nie slychac pompy paliwa zeby sie napelniala, po przekreceniu kluczyka nie wlacza sie rozrusznik. Taki sam objaw jest jak uruchomie tak samochod bez wpiecia komputera. Czy mial ktos z forumowiczow podobne objawy badz ma jakis pomysl jak docelowo uruchomic samochod? Opinia jednej osoby zajmujacej sie troche tuningiem byla taka ze wina nie jest w oprogramowaniu chipa, tylko najprawdopodobniej jest jakis zimny lut w miejscu gdzie wlutowywali gniazdo do ktorego sie wpina chipa. Sam juz nie wiem co robic i do kogo sie udac. Autoryzowany serwis sie nie bawi w takie rzeczy i wymienia caly komputer, co mija sie z rozsadkiem - koszt blisko polowy wartosci auta.



Witaj. Sterownik nie pobiera tyle pradu by zak³óciæ dzia³anie uk³adu elektrycznego. Newet przewody pr±dowe nie wytrzyma³yby zbyt du¿ego obci±¿enia. Sterownik jest zasilany pradem o wartosci 12V ale pracuje pod napiêciem 4,5V. Wiêc sterownik odpada ;) Ponadto nawet bez sterownika mozna uruchomic rozrusznik. Wiec szukaj problemu g³ównym obwodzie pradowym, jako ¿e penie samochód posta³ trochê, zalecam sprawdziæ stan na³adowania akumulatora, jak i prawid³owo¶c pod³aczenia go do instalacji, Lanos jest bardzo czu³y je¿eli, chodzi o pod³aczenie akumulatora, dlatego ¿e klemy s± wykonane tandetnie i po jakims czasie ¼le przewodz± pr±d. czesto po naprawie silnika spotyka³em siê z takim w³a¶nie problemem, mimo tego ¿e na³adowany by³ akumulator. Dlatego zacznij od akumulatora i jego pod³±czenia. I nie jest to wina sterownika, ani zadnej rzeczy z nim zwi±zanej. Newet immobilizer jest osobnym modu³em, blokujacym jedynie uk³ad zap³onowy. Dalej mo¿esz przesledziæ droge pradow±, zabieraj±c siê za kostkê stacyjki. Uzyj amperomierza, zaraz przy wyjsciu z akumulatora, by sprawdzic warto¶c obcia¿enia, poprostu od³acz kleme dodatnia i przed³uz j± koncówkami kabli miernika, jedna w aku, druga w klemê. Zlokalizuj urzadzenie mogace robic zwarcie, poprzez stopniowe usuwanie bezpieczników. Ale myslê ¿e sprawa zamknie sie na zwyk³ym akumulatorze ;)

Dzieki za wskazowki. Apropo stanu naladowania akumulatora to ten przypadek raczej wykluczam, gdyz zostal on naladowany przeze mnie przed wpieciem komputera. Sprobuje jeszcze raz posprawdzac polaczenia i zlokalizowanie problemu z miernikiem.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl