Problem z hamulcami w Astrze 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Jestem wlascicielem Opla Astry pierwszej generacji (1996 r 1.7 TD). Od jakiegos czasu mam problemy z hamulcami. Gdy samochod jest zimny (powiedzmy po calej nocy), gdy hamuje tuz po uruchomieniu, pedal jest "twardy" i trzeba naprawde duzo sily, zeby sprawnie zahamowac. Po chwili problem mija, a przynajmniej chwilo. Gdy hamuje pulsacyjnie, to przy drugim przycisnieciu hamulca, pedal znowu "twardnieje" i efekt jest identyczny z tym opisanym wyzej. Stwierdzilem, ze z tylnymi hamulcami musi byc cos nie tak, gdyz podczas hamowania awaryjnego, przod sie blokowal, a tyl nie... Wymienilem z tylu cylinderki, gdyz "la³y", wymienilem plyn hamulcowy, odpowietrzylem uklad i... dalej jest to samo. Co moze byc przyczyna i co musze zrobic, zeby usunac usterke? Tarcze hamulcowe sa w dobrym stanie i ich stan nie wskazuje na zuzycie.



Z tylnymi hamulcami napewno jest wszystko w porz±dku. Tylny hamulec hamuje z du¿o mniejsz± si³a hamowania niz hamulec przedni. Tylne ko³a podczas awaryjnego hamowania nie mog± zostaæ zablokowane pomy¶l co by sie sta³o gdyby¶ mia³ nag³e hamowanie na ³uku drogi i wszystkie ko³a by siê unieruchomi³y -nie chce my¶lec. Pozdrawiam:)

ca³y wic siedzi w podci¶nieniowym wspomaganiu (servo) W diesli masz tak± pompkê która wytwarza podci¶nienie, w benzynce bierze sie ono z kolektorka ss±cego w diselku nie :P No i ta pompke trzeba znale¿æ. Jest ona albo po przeciwnej stronie rozrz±du na wa³ku na g³owicy, b±d¼ na alternatorze. nasamwpierw zdejmujemy przewód z serwa i paluszkiem sprawdzamy czy na uruchomionym silniku jest podci¶nienie mile zasysaj±ce paluszek do srodka rurki ;) Jezeli nie ma to trzeba znale¼æ przyczynê. jest to albo uszkodzony przewód, zatkany zawór zwrotny, b±d¼ walniêta pompka wspomagania (Vacu) A je¿eli wszystko zawiedzie i to nie poddawaj siê i wymieñ serwo :P ;)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl