problem z cisnieniem oleju vw passatb3 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

witam serdecznie po wymianie oleju zaczal sie problem z cisnieniem oleju czasami zabrzecza³ piszczyk i zaswieci³a lampka, nie czekaj±c d³ugo wkreci³em zamiast czujnika manometr i okaza³o sie ze na wolnych obrotach i goracym silniku cisnienie wynosi tylko 1 atmosfere. przy 3000 wzrasta do 3,5 -4 gdzie szukac przyczyny czy to moze pompa oleju czy tez panewki. mia³em nadziejê ¿e traci cisnienie na wa³ku rozrz±du ale to sprawdzi³em i tam jest wszystko ok. czy ktos mai³ mo¿e taki problem ??? proszê o pomoc



oczywi¶cie, ze mo¿e byæ to niesprawna pompa...ale lepiej siê wczesniej upewniæ bo np. nie ulega w±tpliwo¶ci, ¿e w Passatach najczê¶ciej zapala siê kontrolka oleju, przy uszkodzonym czujniku oleju lub uszkodzeniu na zegarach...proponujê to dog³êbnie zbadaæ! je¶li jest wszystko okej patrzymy dalej, czy: -stan poziomu oliwy jest odpowiedni- najlepiej niech auto postoi przynajmniej parê godzin i sprawd¼ na zimnym silniku... -nie masz przypadkiem gdzie¶ przecieków paliwa-jak siê zmiesza z olejem, zmniejsza siê jego lepko¶æ... dopiero je¶li nigdzie tam nie widzielismy usterki mozemy siê pokusiæ o oskar¿enie pompki... pozdrawiam :)

Wiec tak, na pocz±tek przypomnij sobie czy nie nala³es jakiegos cudownego oleju syntetycznego, zamiast mineralnego który pewnie tam by³ ;) Jak nie. Wymien filtr oleju. Jak nie. Zdejmij miske olejowa. sprawdx czy nie jest zagnieciona od spodu i czy aby smok sie do niej nie przyklei³. Odkrêc ca³a pompe olejow±, która jest mocowana na dwie ¶ruby, wraz ze smokiem, pod³acz do pojemnika z olejem i pod³acz tez wiertarê i sprawdx wtedy czy dzia³a. Ale w±tpiê, poniewa¿: Ta pompa potrzebuje cudu by sie zepsuæ. Poprostu podejrzewam iz wla³e¶ nieodpowiedni olej, lub tez fitr oleju stawia zbyt wysoki opór, lub tez jego mechanizm przepuszczajacy zimny olej bokiem jest zaciêty. A pomiar wszak dokonywa³es na g³owicy a nie bloku. Wiêc to jest ci¶nienie jakie dociera do szklanek w g³wowicy. Itd. itp :P

olej na pewno wlany mineralny, filtr oleju te¿ wymieniony na nowy, manometr by³ pod³±czony zamiast czujnika oleju takze nie móg³ mnie oszukaæ, miska nie jest zagnieciona wiêc co¶ mi siê wydaje ze po prostu ten silnik przepracowa³ ju¿ swoje i domaga siê ma³ego remontu. wiêc niech mi kto¶ powie czy jest sens bawic sie w remont czy tez pokusic sie o kupno jakiegos uzywanego motorku, jezeli mówicie ze trudno zajezdzic pompe olejowa to chyba nie zostaje nic innego jak panewki. pozdrawiam



To pisze przeca ¿e nowy filtr mo¿e byæ zwalony. Nowe nie znaczy dobre. Zdaje siê ¿e sprawa sie ryp³a po wymianie oleju, szukaj wiêc zwi±zku przyczynowego z tym¿e. A nie nowego silnika.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl