Bridgestone dostarczy³ w kwietniu bie¿±cego roku 10-milionow± oponê typu run flat. W porównaniu do wyników z sierpnia 2006, siêgaj±cych 5 milionów sztuk, wydajno¶æ produkcji wzros³a o 100% w niespe³na dwa lata. http://www.roadlook.pl/img/art//1_46cdc9300fd63.jpg Opony wyprodukowane w technologii Run Flat (RFT) zapewniaj± bezpieczeñstwo podró¿y oraz kontynuacjê jazdy samochodem przy okre¶lonej prêdko¶ci i na okre¶lonym dystansie nawet w przypadku przebicia lub rozciêcia opony. Zmniejszaj± przy tym ryzyko wypadków na poboczach, sprawiaj±c, ¿e wymiana opony w niebezpiecznych miejscach, nie jest konieczna. Brak potrzeby wyposa¿enia pojazdu w ko³o zapasowe sprzyja oszczêdno¶ci zasobów naturalnych, w tym zmniejsza równie¿ zu¿ycie paliwa, dziêki ograniczeniu masy samochodu. Opony run flat zwiêkszaj± bezpieczeñstwo drogowe oraz zmniejszaj± zanieczyszczenie ¶rodowiska naturalnego, dlatego s± strategicznym produktem Bridgestone. Lider w technologii i produkcji opon Run Flat stawia sobie za cel dalszy rozwój tego segmentu rynku opon oraz zapewnienie stabilnego systemu dostaw wysokiej jako¶ci opon run flat dla producentów samochodów i kierowców na ca³ym ¶wiecie. Jako pionier technologii Run Flat, Bridgestone zaprezentowa³ pierwsz± oponê tego typu we wczesnych latach osiemdziesi±tych. Wówczas wyposa¿ano w ni± pojazdy dla osób niepe³nosprawnych. Pierwszym pojazdem seryjnym na oponach runflat by³o Porsche 959 z 1987 roku. Produkcja ogumienia w technologii Run Flat ro¶nie nieprzerwanie od 1999 roku. Wówczas to producenci samochodów zaczêli wdra¿aæ specyfikacjê Run Flat dla coraz wiêkszej grupy pojazdów. Grupa Bridgestone produkuje opony runflat w sze¶ciu swoich fabrykach, zlokalizowanych w czterech krajach – Japonii, Stanach Zjednoczonych, Polsce i Afryce Po³udniowej. http://www.roadlook.pl/img/art/Run%20Flat_48592c6fc959e.jpg Istniej± dwa rodzaje systemów runflat. Opona samono¶na posiada grubsz± ¶cianê boczn± wykonan± z gumy odpornej na wysok± temperaturê oraz wiêksz± i wytrzymalsz± drutówkê, aby zapobiec ruchom stopki na obrêczy. Wszystko po to, aby opona z ³atwo¶ci± mog³a przenie¶æ obci±¿enie pojazdu i pasa¿erów nawet przy zerowym ci¶nieniu powietrza. W drugim systemie run flat z pier¶cieniem no¶nym, w razie utraty powietrza, rdzeñ w postaci pier¶cienia utrzymuje ciê¿ar pojazdu i umo¿liwia kontynuacjê jazdy. ¬ród³o: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif